زیبایی های طبیعت سبزواربزرگ

کوه یاغی معروف به دماوند خراسان در روستای ساروق شهرستان داورزن

روستای ساروق شهرستان داورزن که در 40 کیلومتری غرب شهرستان سبزوار واقع شده است، یکی از روستاهای زیبای ییلاقی و کوهستانی خراسان رضوی است و کوه های بلند اطراف این روستا مناظر زیبایی را برای لذت بردن دوستداران طبیعت در طول سال فراهم می آورد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به تازگی آقای سید یوسف آزاد یکی از شهروندان فرهیخته سبزواری که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های رشته جغرافیا است، چند تصویر از طبیعت بکر روستای ساروق را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که به خصوص در یکی از این تصاویر کوه یاغی یکی از کوه های بلند خراسان رضوی در نزدیکی روستای ساروق مشاهده می شود که شباهت زیادی با قله دماوند در شمال کشور دارد.

اسرارنامه در ادامه این چند تصویر و توضیحات آن ها را منتشر می کند:

مسیر ییلاقی و سرسبز شمال روستای ساروق به سمت امام زاده سلطان سید قریش (شملق) در ارتفاعات نظرگاه . سبزوار بزرگ ، شهرستان داورزن

 

دیواره های رسوبی بکر و طبیعی مسیر روستای ساروق به سمت روستای کیف . سبزوار بزرگ، شهرستان داورزن

 

کوه زیبای یاغی در شمال روستای ساروق معروف به دماوند خراسان رضوی . سبزوار بزرگ، شهرستان داورزن

 

گفتنی است شهرستان داورزن در غربی ترین مرز خراسان رضوی عموما به عنوان شهرستانی کویری شناخته می شود، حال آنکه سرتاسر نوار شمالی این شهرستان با ارتفاعاتی پوشیده شده است که در ردیف بلندترین کوه های شرق کشور محسوب می شوند. به طور مثال کوه «گر» در شمال روستای آبرود شهرستان داورزن با ارتفاع 2924 متری تنها حدود با قله 3320 متری شیرباد مشهد که به عنوان بام خراسان و بزرگترین قله این استان شناخته می شود تنها کمتر از 400 متر تفاوت ارتفاع دارد.

همچنین روستای ساروق شهرستان داورزن نیز چنان که در بالا گفته شد یکی از روستاهای کوهستانی و مرتفع خراسان رضوی است که در فصول سرد سال رفت و آمد به قله های بلند این روستا به دلیل برف گرفتگی دشوار است.

برای مطالعه مطالب بیشتر از سید یوسف آزاد هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نقش کوهستان در توسعه طبیعت گردی منطقه سبزوار

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما