دکتر علی اصغر دادگر پزشک برجسته سبزواری

برای مطالعه فهرست نیک اندیشان سبزوار بزرگ هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
علی اصغر دادگر در سال 1323 در سبزوار از پدری اهل کلاته مزینان سبزوار متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان 15 بهمن سبزوار و متوسطه را در دبیرستان ابن یمین گذراند و در سال 1344 دیپلم گرفت.
 
سپس در دانشگاه پزشکی مشهد پذیرفته شد و در سال 51 مدرک پزشکی عمومی و در سال 58 دوره تخصصی بیماریهای داخلی را از دانشگاه مشهد دریافت کرد. مدتی به عنوان مدیر گروه بخش قلب فعالیت نمود سال 64 برای گذراندن دوره تخصصی قلب به انگلستان اعزام شد و بعد از دو سال موفق به دریافت مدرک آن گردید. ایشان دو سال سمت معاون آموزشی و پژوهشی و به طور متوسط ده سال ریاست بخش قلب و عروق بیمارستان امام رضای مشهد و حدود 8 سال مدیریت گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بر عهده داشت.
 
وی علاوه بر عضویت در انجمن قلب ایران، از سال 1990 عضو رسمی انجمن قلب آمریکا نیز می باشد.
 
دکتر دادگر انسانی شریف، متواضع و خیر می باشد. ایشان معتقد است شادی آن هنگام لذت بخش است که همگان از آن بهره ببرند.
 
در همین راستا ایشان اقدام به ساخت مجتمعی نموده اند که در آن کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و اورژانس شبانه روزی احداث خواهد شد و درآمد آن برای تحصیل فرزندان خانواده های بی بضاعت خرج خواهد گردید؛ ضمن این که این مجتمع می تواند باعث اشتغال زایی تعدادی از جوانان همشهری جویای کار باشد.
 
دکتر دادگر خود در این باره می گوید « من با این نیت این کار را آغاز کردم که کشور در آینده به مدیران و کارشناسان و افراد با استعداد و تحصیل کرده و متعهد و وطن پرست و دلسوز نیاز دارد و در بین خانواده های نیازمند فرزندان باهوش و مستعدی فراوان است که ممکن است به علت وضعیت نامناسب مالی نتوانند این استعدادها را بروز دهند و متاسفانه بیکاری و اعتیاد در کمین این افراد می باشد؛ فقر آفت یک طبقه نیست بلکه بلایی برای همه جامعه است. رنج یک فقیر تنها رنج یک فقیر و یک خانواده نیست تباهی و ویرانی یک سرزمین است.»
 
منبع: کتاب سبزوار شهر سربدار
کد:4553
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما