عملیات اجرایی بخشی از پروژه آزاد راه حرم تا حرم در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- عملیات اجرایی بخشی از پروژه آزاد راه حرم تا حرم در مسیر سبزوار - نیشابور - مشهد عصر دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در 45 کیلومتری شرق سبزوار آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: عملیات اجرایی قطعه آزاد راه سبزوار - نیشابور به مشهد مقدس به طول 223 کیلومتر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و ۳۰درصدی دولت اجرا می شود.

عباس آخوندی اجرای این آزاد راه را برای استفاده مسافران و زائران در استان خراسان رضوی مفید دانست و افزود: این آزاد راه در مدت سه سال تکمیل خواهد شد.

استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد و ورود سالانه بیش از 20 میلیون مسافر، بیش از 28 میلیون تن کالای ورودی به پایانه ها و عبور بیش از 91 میلیون تن بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری بر اهمیت این مسیر در کریدورهای اصلی کشور افزوده است.

آزادراه حرم تا حرم در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی با طول 850 کیلومتر چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به هم متصل می کند.

این آزاد راه با ارتقای ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این آزادراه حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد در چهار قطعه احداث می شود که اجرای مرحله نخست آن به طول 156 کیلومتر حد فاصل قم تا گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شده است.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جزئیات پروژه آزادراه حرم تا حرم در گفتگو با مسئولان خراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments

رباطی

به نظر خودتون خیلی درباره این پروژه خبر نزاشتین خبرهای دیگه ای هم در شهر هست اره میدونم که این خبر مهمیه هستش ولی نه دیگه تا به این حد که باعث یکنواختی بشه شبیه سایت راه و شهرسازی شده خبر متفاوت بزارید ممنون
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما