در حاشیه کلنگ زنی فاز دوم آزادراه حرم تا حرم

محسنی ثانی: وزیر راه و شهرسازی از راه آهن و فرودگاه سبزوار بازدید می کند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد
بررسی وضعیت فرودگاه و راه‌آهن سبزوار در سفر وزیر راه و شهرسازی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از بررسی وضعیت فرودگاه و راه‌آهن سبزوار در سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان خبر داد.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه خراسان رضوی روز دوشنبه میزبان وزیر راه و شهرسازی است، اظهار کرد: در این سفر ضمن کلنگ‌زنی پروژه حرم تا حرم، از پروژه‌های مختلفی همچون راه‌آهن و فرودگاه سبزوار نیز بازدید و دستورات لازم در مورد اختصاص اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم سبزوار مسئله راه‌آهن این شهرستان است، اعلام کرد: در دی ماه سال گذشته اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اختصاص و به پیمانکار تحویل داده شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در آذر ماه سال گذشته نیز برای تهیه مصالح و بتن‌ریزی به پیمانکار تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: در همین مدت نیز 58 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای اجرای این پروژه اختصاص یافت.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه در حال حاضر 20 کیلومتر از این پروژه 45 کیلومتری زیرسازی و در مرحله آماده‌سازی برای ریل‌گذاری است، افزود: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته مجوز فروش 20 میلیارد ریال فروش اوراق مشارکت برای این پروژه نیز صادر و به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال نیز اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای ادامه کار این پروژه پیش‌بینی شده است، گفت: در این سفر از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم تا در اختصاص اعتبارات این پروژه تسریع صورت گیرد تا بتوانیم هر چه زودتر پروژه راه‌آهن سبزوار را که قرار است از مسیر سلطان آباد به خط ریلی سراسری تهران - مشهد متصل شود به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به افزایش طول فرودگاه سبزوار نیز گفت: خوشبختانه شهرستان سبزوار به عنوان دومین شهرستان استان از مزیت فرودگاه بهره‌مند است که با توجه به ظرفیت آن برای نشست هواپیماهای پهن پیکر و متوسط نیاز به افزایش طول باند آن به میزان یک کیلومتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر وضعیت فرودگاه بررسی و از وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبارات لازم برای افزایش طول باند آن را درخواست می‌کنیم، افزود: یکی از مطالبات مهم ما تبدیل فرودگاه سبزوار از سطح استانی به ملی و بین‌المللی است که این مسئله در توسعه شهرستان و استان مهم است.

محسنی‌ثانی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه حرم تا حرم در محور سبزوار - نیشابور و مشهد نیز ادامه داد: این پروژه در ابتدا در مشهد و نیشابور و سپس در سبزوار کلنگ‌زنی می‌شود که با توجه به وجود زیر ساخت‌های لازم، تجهیز کارگاه و آماده بودن زیرسازی 60 کیلومتر از پروژه برای آسفالت، پروژه از محور سبزوار روند اجرایی خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از مهم‌ترین مطالبات مردم استان است، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه و تسریع در روند آن،‌ شاهد تحولی بزرگ در حوزه راه و افزایش شاخص بهره‌مندی استان از بزرگراه در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کلنگ زنی فاز دوم آزادراه  حرم تا حرم با  حضور وزیر راه و شهرسازی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما