ادامه پروژه حرم تا حرم نیمه شعبان در خراسان رضوی آغاز می شود

سبحانی فر:
ادامه عملیات اجرایی پروژه حرم تا حرم آغاز می شود
ادامه عملیات اجرایی پروژه حرم تا حرم آغاز می شود  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه عملیات اجرایی پروژه حرم تا حرم در استان خراسان رضوی نیمه شعبان آغاز می شود.
 
علی سبحانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی های انجام شده اجرای پروژه مزبور در سالروز ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) و با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان کشوری و استانی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا عملیات اجرایی قطعه آزاد راه سبزوار به مشهد به طول 223 کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرا می شود.

به گزارش ایرنا مشهد به عنوان بزرگترین قطب جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی در کشور و نیز معبرها و گمرکات مرزی سرخس، باجگیران و تایباد بخشی مهم از شبکه حمل و نقل مسافر، کالا و ترانزیت در ایران است.

این مهم بخشی از علت اجرای طرح اتصال شبکه های آزادراهی کشور در قالب پروژه عظیم آزاد راه حرم تا حرم است.

آزادراه حرم تا حرم در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی با طول 850 کیلومتر به هم متصل می کند.

این آزادراه با ارتقا ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این طرح در حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد در چهار قطعه اجرا می شود که اجرای مرحله نخست آن به طول 156 کیلومتر با هزار و 70 پل حد فاصل قم تا گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مدت دو سال با هزینه شش هزار و 690 میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی ساخت هر کیلومتر آزادراه تقریبا 100 میلیارد ریال هزینه دارد لذا ارزش کل این آزادراه بیش از 15 هزار میلیارد ریال است و به عبارتی برای تکمیل این پروژه عظیم نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر از گرمسار تا مشهد نیاز است.

در مجموع 10 طرح ملی راهسازی در خراسان رضوی مصوب شده که مهمترین آنها آزاد راه حرم تا حرم و باند دوم راه تربت حیدریه - باغچه - نیشابور - سبزوار - شاهرود - دامغان - سمنان و گرمسار هستند.

برای این طرحها که سه هزار و 505 کیلومتر طول دارند و دو هزار و 129 کیلومتر از آن در خراسان رضوی واقع می باشدد 493 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

طول کل راههای استان خراسان رضوی 20 هزار و 484 کیلومتر و از این میزان شش هزار و 378 کیلومتر راه بین شهری و 14 هزار و 106 کیلومتر راه روستایی است.

خراسان رضوی همچنین از 111 کیلومتر آزادراه، 992 کیلومتر بزرگراه، هزار و 79 کیلومتر راه اصلی و چهار هزار و 114 کیلومتر راه فرعی برخوردار است.

خراسان رضوی در جا به جایی مسافر رتبه نخست و در حمل و نقل کالا رتبه سوم کشور را دارد.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما