تولید 200 هزار اصله نهال توسط دکتر بسکی پدر طبیعت ایران

 تولید 200 هزار اصله نهال توسط پدر طبیعت ایران گوشه‎ای از یک کارنامه درخشان و مهر تائیدی بر حرمت و قداست نعمت‎های خداوندی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلام‌علی بسکی دوست‌دار طبیعت و طبابت، مردی از جنس استقامت ظهر امروز مهمان مراسمی شد که میزبانش دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مضمونش «درخت‌کاری» بود.

درخت‌کاری بهانه‎ای برای دعوت از پدر طبیعت ایران در دانشگاه علوم پزشکی گلستان شد بسکی امروز به جمع همکارانش در مرکز استان آمد تا بار دیگر نشان دهد احترام زیادی برای طبیعت قائل است و رنج بیماری هم نتوانسته او را از راه مقدسی که انتخاب کرده از پای درآورد و همچنان مصمم است مردم را با طبیعت آشتی دهد.

پدر طبیعت‎دوست ایران دیگر نای سخن گفتن ندارد و به دلیل سکته مغزی روی صندلی ویلچر نشسته و دختر و دامادش برای آمدن به مراسم، او را همراهی کردند، شادی و نشاط را برای برگزاری مراسمی که مزین به نام درخت‌کاری بود می‎توانستی از چهره دکتر بسکی مشاهده کنی، لنزهای دوربین به سمت پدر طبیعت ایران زوم شد و این تصاویر به یادماندنی را در خود ثبت کرد.


در ابتدای این آئین نام‌گذاری تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گلستان به نام دکتر بسکی انجام گرفت و پس از آن در محوطه ساختمان مرکزی دانشگاه برای مراسم درخت‌کاری گردهم آمدیم تا با دستان پرمهر این پزشک، نهالی از جنس «سرو» بر زمین غرس شود، سروی که نمادش استقامت و سرافرازی است و سمبل یک حرکت جاودانه و ماندگار شد.

بوسه بر دستان پدر به پاس این همه تلاش صادقانه از دیگر جنبه‎های جالب این مراسم بود و زیبایی این حرکت را دو چندان کرد.

دختر دکتر بسکی گفت که همزمان با تولد پدرش NGO سبزگامان بسکی تاسیس شده و قرار است هفته آینده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس 83 نهال به مناسبت هشتاد و سه سالگی ایشان در باغستان یا مسیرهای عبوری شهروندان به طور نمادین کاشته شود.

خلیل فرشباف داماد دکتر بسکی و مدیر عمرانی بیمارستان دکتر بسکی نیز از تولید 200 هزار نهال و ارسال آن به مناطق مختلف خبر داد و گفت: دکتر بسکی تلاش زیادی در کاشت درخت داشتند و برای‌شان مهم نبود که درخت مثمر باشد یا غیرمثمر؛ هر جایی که توانستند درخت کاشتند و درخت رایگان اهدا کردند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه بار دیگر فرصتی دست داد تا با دستان پرمهر ایشان نهالی بر زمین کاشته شود بر این نکته تاکید داشت که ایشان 30 سال دغدغه درخت‌کاری داشتند و این مهم یکی از دل‌مشغولی‎های زندگی‎شان بود.

فرشباف معتقد بود که یکی از بهترین کارهایی که لذتش بی‎انتهاست کاشتن درخت است به همین خاطر انجمن سبزگامان بسکی راه‎اندازی شد تا در شهرستان‌های مینودشت، آزادشهر و گنبدکاووس فعالیت‎های موثری در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

گفتنی است، دکتر بسکی پدر طبیعت ایران اصالتاً سبزواری است و دربهمن 1310 در این شهرستان متولد شده و تا زمان ورود به دانشگاه در سبزوار زندگی کرده است.

برای آشنایی بیشتر با دکتر بسکی هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

آشنایی با دکتر غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما