فرماندار سبزوار خواستار کمک خبرنگاران برای توسعه این شهرستان شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد برادران یکشنبه شب در آیین نکوداشت خبرنگاران در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ظرفیت های خوب و همچنین مشکلات و محدودیت هایی در این شهرستان داریم که با اطلاع رسانی دقیق خبرنگاران می توان در بستر توسعه حرکت کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار گفت: مسوولیت و جایگاه خبرنگاران جایگاه بسیار خطیر و عظیم است.

فرماندار سبزوار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را از وظایف اصلی خبرنگاران عنوان کرد و افزود: آگاهی رسانی تعامل و رفتار دو سویه است.

برادران ادامه داد : انتظار از خبرنگاران این است که سطح آگاهی و دانش مردم را افزایش دهند و از طرفی مسوولان و خدمتگزاران نظام نیز وظیفه دارند عملکرد خود را تبیین کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در تعامل و رفتار دوسویه مسوولان و خبرنگاران به صورت اثربخش می توان به توسعه پایدار رسید.

وی با اشاره به حفظ منزلت و جایگاه خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ها چشم و زبان گویای مردم هستند که در عرصه های مختلف می توانند نقش آفرین باشند.

و گفت: تلاش می کنیم بستری را در شهرستان فراهم کنیم تا خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان بتوانند به خوبی رسالت خطیر اطلاع رسانی را انجام دهند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این آیین با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگاران خالصانه و با قدرت در راه اعتلای جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راه از خطرات نمی هراسند.

دکتر جواد حدادنیا، خبرنگاران را همکاران مسوولان دانست و افزود : خبرنگار، انسانی حق بین، حق گو و حق نویس است و آگاهی و نیک اندیشی جزء ذات عرصه اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه خانواده های خبرنگاران نیز برای جامعه بسیار ارزشمند هستند، اظهار کرد: بر ما لازم است که قدر و منزلت این فرهیختگان و خانواده های آنان را بدانیم.

وی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران گفت : خبرنگاران باید با اعتدال و امید به مردم در جامعه اثر بگذارند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه دانشگاه باید نقش خود را در مقابل رسانه ایفا کند، افزود: تواضع در نقدپذیری و سخاوت در پاسخگویی ماموریت همه مسوولان این دانشگاه در مقابل اصحاب رسانه و خبر است.

حدادنیا، دانشگاه را محل نقد علمی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود، ارتباط بین دانشگاه و رسانه برای بیان حقایق علمی دانشگاه هر چه بیشتر شود.

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما