طي اقدامي ضد فرهنگي در سايه بي توجهي مقامات مسوول

شعار رهبر انقلاب براي سال 93 در سبزوار زير پا گذاشته شد

 در نخستين روزهاي سال جديد خبر وقوع يک اقدام ضد فرهنگي توسط گروه هاي تندرو و ناشناس در سبزوار ، به سوژه داغ و تأسف برانگيز بعضي رسانه هاي محلي و کاربران شبکه هاي اجتماعي اين شهرستان تبديل  شده و بحث هاي زيادي را در ميان فرهنگ دوستان سبزوار ايجاد کرده است.
اين اقدام ضد فرهنگي که در ادامه به توضيح آن پرداخته خواهد شد ، توسط هر گروه و با هر نيتي که انجام شده باشد متأسفانه به معناي بي احترامي علني به فرمايشات مقام معظم رهبري در پيام نوروزي سال 1393 است. چرا که ايشان شعار سال جديد را اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي قرار دادند و در جايي  از بياناتشان که در روز اول فروردين در مشهد مقدس ايراد شد ، صراحتا اعلام کردند که فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است. (منبع)
 

يکي از جلوه هاي فرهنگ در هر شهر و جامعه اي کتاب هاي منتشر  شده در آن و نويسندگان و هنرمندان آن جامعه هستند و از آن هم مهمتر نحوه برخورد و تعامل مردم هر جامعه با آثار فرهنگي خود و پديدآورندگان آن ها یکی دیگر از تجلی گاه های تعيين کننده  سطح فرهنگ و شعور عمومی در آن جامعه است.

البته خوشبختانه دارالمومنين سبزوار شهر دانشوران بيدار و ريشه فرهنگي خراسان به واسطه برخورداري از پيشينه چندهزارساله تمدني از اصالت و منزلت فرهنگي بنيادين و ویژه ای در ميان شهرهاي خراسان و ايران برخوردار است و هرگز با چنين اقدامات خودسرانه اي وجهه فرهنگي اين شهر حتی اندکی مخدوش نخواهد شد و مردم فرهنگ دوست و ادبیات شناس آن هرگز با این گونه اقدامات از مفاخر ومشاهیر خود دست نخواهند کشید.اما نکته مهم و  ناراحت کننده دراينجا،  اين است که چرا گروهي از افراد تندرو قصد دارند، با نادیده گرفتن و توهین به علائق دیگر گروه های اجتماعی درچنين شهري از سر بعضی انگیزه های سیاسی  رفتارهايي خودسرانه ، ضدفرهنگي و غیرارزشی را باب کنند؟

چگونه است که شخصيتي نظير محمود دولت آبادي و کتاب هاي مختلف او ، در کل کشور مورد احترام و توجهند و حتي دولت آبادي در کنار صدها هنرمند ديگر به جلسه رسمي ديدار رئيس جمهور دعوت می شود و در ردیف اول میهمانان و نزدیک به استاد حمید سبزواری  شاعر آرمانگرای انقلاب قرار می گیرد ،(منبع)

اما همین هنرمند در شهر زادگاهش سبزوار  توسط گروه اندکي از تندروها چنان مورد بی  حرمتی و بی مهری  قرار می گیرد که گویی به خاطر نوشتن چندکتاب ارکان عرش الهی را به لرزه درآورده است!!! و همین افراطیون کم تعداد اما پرهیاهو چنان تند می روند، که برای ییاده کردن حکم سلیقه ای خود جهت پاره کردن عکس های استاد دولت آبادی و کتاب هایش در سطح شهر با بی اعتنایی کامل به تمام مراجع و دستگاه های قانونی موجود در شهر،  مستقیماً والبته به صورتی ناشناس و در خفا وارد عمل می شوند.
گویی در این شهر نه قوه قضائیه ای هست ، نه نیروی انتظامی  وجود دارد ، نه فرمانداری قدرتی در اداره امور دارد ، نه هیچ شورای شهر و  شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کار است!
نکته بدتر اینجاست که این اتفاق ضدفرهنگی خودسرانه درست یک روز پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره تعیین شعار سال 93 به عنوان اقتصاد و فرهنگ! صورت می پذیرد.
بدین ترتیب این بی احترامی آشکار به بیانات مقام معظم رهبری، به منزله گامی بزرگ برای شکستن قبح نافرمانی از امر ولایت محسوب می شود و ضربه سنگینی است که حتی دشمنان نظام هم نمی توانند به این خوبی وارد آورند!
اما به نظر می رسد بعضی از دوستان ساده دل با برداشتی سطحی نگرانه از مفهوم ارزشی بودن، به راحتی این ضربه ها را بر پیکر نظام وارد می آورند تا خودشان اولین کسانی باشند که شعار سال رهبری را نادیده می انگارند و جرأت این کار را به بقیه نیز  می دهند!
 
بدین ترتیب  به نظر  می رسد، بسیار ضروریست که جهت حاکمیت هرچه بیشتر روح قانون به جای رفتارهای خودسرانه و بروز  هرج و مرج عمومی و برخورداری عادلانه همه گروه های جامعه از چتر حمایتی قانون در سبزوار و دیگر نقاط  کشور، از سوی مقامات مسوول اقدامات لازم در مقابله با این گونه خودسری ها و قلدرمآبی های بدون منطق و دلیل موجه هرچه سریعتر انجام پذیرد.
اسرارنامه در ادامه به انتشار متنی می پردازد که روز گذشته مجله اینترنتی سبزواری ها در همین زمینه منتشر کرده  و به شرح کامل ماجرا در آن اشاره شده است:


عید، فرهنگ و اخطار
 

در نخستین روزهای سال جدید؛ شعار مقام معظم رهبری برای سال ۹۳ در سبزوار زیر پا گذاشته شد.
 
شعار مقام معظم رهبری برای سال ۹۳ در نخستین روزهای سال جدید توسط گروهی از افراد ناشناس در سایه غفلت مقامات مسؤول در شهر سبزوار زیر پا گذاشته شد.
 به گزارش سبزواریها.کام در حالی که حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی امسال خود که دقایقی پس از تحویل سال نو از شبکه‌های سیما پخش شد، شعار “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” را به نیکی برای این سال مطرح نمودند، تنها حدود یک روز بعد از ایراد این بیانات، عده ای از افراد ناشناس که به نظر می رسد وابسته به یک جناح شکست خورده و تندروی سیاسی در کشور باشند، با تهدید یک کتابفروشی و انتشارات مجاز محلی در شهر سبزوار و نیز با از بین بردن تبلیغات کتاب‌های یکی از نویسندگان بزرگ معاصر در این شهر نشان دادند که عملاً به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای سال جدید پایبند نبوده و تصمیم دارند در دوران دولت تدبیر و امید نیز به تندروی‌ها و خودسری‌های خود ادامه دهند.
 


شرح ماجرا:
 در حالی که در آستانه نوروز ۹۳ شهرداری و شورای شهر سبزوار با نصب بنرهایی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی دیار سربداران در سطح شهر پرداخته بودند و در این بنرها تصاویری از محمود دولت آبادی نویسنده برجسته معاصر و بعضی آثار او مشاهده می شد، شهروندان سبزواری در صبح روز شنبه دوم فروردین، مشاهده کردند این بنرها پاره شده و تلاش شده است که تمام تصاویر مربوط به محمود دولت آبادی و کتاب‌های این نویسنده بزرگ معاصر از سطح شهر زادگاهش حذف شود.
 
همچنین طبق اطلاعات به دست آمده، انتشارات فیروزی سبزوار در خیابان قائم نیز که به تازگی جدیدترین کتاب استاد دولت آبادی را منتشر کرده است، با کشیدن شدن ضربدرهای بزرگ با رنگ‌های زرد و سیاه روی شیشه‌های این انتشارات و نوشتن عبارت “اخطار۱” تهدید شده است.
 این درحالی است که انتشارات فیروزی در یکی از مناطق مرکزی شهر و کمی پایین تر از ساختمان فرمانداری سبزوار و در نزدیکی دفتر امام جمعه این شهرستان واقع شده و در نتیجه انتظار می رود حسن همجواری با این مکان‌ها زمینه ای برای افزایش آرامش و امنیت محلی باشد. اما گویی افراطیون ناشناس به این موضوع اهمیتی نداده و با خیال راحت خرابکاری فرهنگی خود را انجام داده اند.


 
 محمود دولت آبادی کیست؟
 محمود دولت آبادی از بزرگترین نویسندگان معاصر ایران است که در سال ۱۳۱۹ در روستای دولت آباد از توابع شهر ادب خیز و ادبیات پرور سبزوار متولد شده است. شهر سبزوار در طول تاریخ دیرینه خود همواره خاستگاه ادیبان و نویسندگان بزرگی چون خواجه ابوالفضل بیهقی، ابوالحسن زید بیهقی، ملاحسین واعظ کاشفی، دکتر علی شریعتی و … بوده است که هریک ستارگانی درخشان در آسمان ادب و فرهنگ ایران زمین بوده اند و سرانجام در دوره کنونی نیز محمود دولت آبادی به عنوان یکی دیگر از نویسندگان برجسته سبزواری درخشش خوبی در سطح ملی و فراملی پیدا کرده و بعضی آثار او نظیر رمان کلیدر زبان‌های خارجی نیز ترجمه شده است.
 هرچند وجه غالب زندگی و شهرت محمود دولت آبادی به نویسندگی اوست، اما در عین حال بعضی افراد وی را به دلیل شماری از دیدگاه‌های شخصیش نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی، یک شخصیت سیاسی نیز تلقی می کنند و از همین رو همواره سعی کرده اند برای وی دردسرهایی ایجاد کنند.
 شاید اوج تنش‌هایی که برای دولت آبادی ایجاد شد در رابطه با نوشتن رمان زوال کلنل باشد که درون مایه‌های سیاسی و اجتماعی دارد و چندین سال قبل نوشته شده، اما تا به امروز در ایران انتشار نیافته است.
 البته این کتاب چندی پیش به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شد و با استقبال خوبی درمیان مخاطبان آلمانی زبان مواجه گردید، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تا کنون اجازه انتشار متن فارسی این اثر را در داخل کشور نداده است.
 اما در مجموع جنبه ادبی شخصیت دولت آبادی آن اندازه پررنگ و قوی هست که هرگز نمی توان وی را یک نویسنده سیاسی دانست و در واقع اگر وجود اندکی از گرایش‌های سیاسی در رفتار و اندیشه‌های دولت آبادی را بپذیریم، بازهم سیاست به عنوان حاشیه ای براصل شخصیت ادبی دولت آبادی محسوب خواهد شد و نه اصل آن.
 کما اینکه صرف سیاسی بودن هم به خودی خود جرم نیست. و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، افراد تا آن هنگام که به نظم و امنیت عمومی جامعه ضربه ای وارد نکرده اند، حق دارند گرایش‌ها و دیدگاه‌های مطلوب سیاسی و عقیدتی خاص خود را داشته باشند و بر طبق آن عمل کنند.
 علاوه بر همه آنچه تا کنون گفته شد، دولت آبادی به تازگی کتابی جدید را توسط انتشارات فیروزی شهر زادگاهش سبزوار منتشر کرده است که کاملا یک کتاب پژوهشی در حوزه ادبیات فارسی است و هیچ رنگ و شائبه سیاسی در این کتاب وجود ندارد.
 اما متأسفانه افراد ناشناس به انگیزه ای که دقیقا برای هیچ کس مشخص نیست، در نخستین روزهای سال ۹۳ انتشارات صاحب امتیاز این کتاب را در شهر سبزوار تهدید کرده و اقدام به پاره کردن بنرهای عکس این نویسنده و آثارش در سطح شهر زادگاهش کرده اند!


 
 دولت آبادی و مخالفانش در کجای قانون هستند؟
 چنان که در سطرهای پیشین توضیح داده شد، محمود دولت آبادی یکی از چهره‌های بزرگ ادبی معاصر ایران است که اگر اندکی از گرایش‌های سیاسی را برای او بپذیریم، بازهم جرمی برای وی محسوب نمی شود.
 وی آن قدر موجه هست که آزادانه در ایران زندگی می کند، به شهرهای مختلف سفر می کند، رسانه‌های رسمی کشور با وی مصاحبه کرده و خبرهایش را منتشر می کنند، بیشتر کتاب‌هایش – به جز مورد استثناء زوال کلنل- در ایران اجازه انتشار می گیرند و حتی در همین اواخر به عنوان به عنوان یکی از میهمانان مدعو در مراسم دیدار شماری از هنرمندان کشور با رئیس جمهور شرکت می کند و …
 
بنابراین دولت آبادی نه یک فعال سیاسی، نه یک عامل استکبار، نه یک فتنه گر، نه یک شورشی و… بلکه فقط یک هنرمند عرصه ادبیات است که دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارد.
 اما مخالفان دولت آبادی چه کسانی هستند؟
 افرادی که در اقدامی خودسرانه، با منشی قلدرمآبانه در سطح شهر به راه می افتند و بنرهای حاوی تصاویر یک هنرمند برجسته کشور را پاره می کنند، و به تهدید کتابفروشی و انتشاراتی می پردازند که جدیدترین کتاب این هنرمند را چاپ و عرضه کرده است! و همه این کارها به صورتی ناشناس انجام گرفته است. گو اینکه متخلفان خودشان هم می دانسته اند کارشان غیرقانونی و غیرمتمدنانه است.

 


 خودشان به خوبی می دانسته اند دلیل کافی برای رد و تکفیر هنرمندی چون دولت آبادی وجود ندارد و لذا اگر آنان بر برخورد سلیقه ای خود با این هنرمند اصرار دارند، باید کارشان را به صورتی دزدانه در خفا انجام دهند.
 بنابراین رسیدن به این نتیجه حتمی است که افرادی که دست به این اقدامات کور زده اند، گروهی افراطی و متخلف هستند که خود را فراتر از همه قانون‌ها و همه مدیران و مسوولان شهری می دانند.
 گروهی که در نبود نظارت و مدیریت صحیح سیاسی و اجتماعی در سبزوار و شاید در بسیاری از نقاط کشور، به سرعت رشد کرده و به خود با اطمینان این جرأت را می دهند که حق دارند هر کاری را که طبق سلیقه خودشان بود انجام دهند!
 نکته بدتر این است که شیوه عمل این گروه به شکلی است که کسی نمی تواند پی ببرد دقیقا مقصود واقعی آن‌ها چیست؟
 زیرا جدیدترین کتاب محمود دولت آبادی که توسط انتشارات فیروزی سبزوار منتشر شده است به طور کامل کتابی غیرسیاسی و کاملا ادبی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده و هیچ گونه حاشیه ای نیز در جریان چاپ و انتشار این کتاب به وجود نیامده است.پس چرا باید انتشاردهندگان آن را تهدید کرد؟
 چرا باید نویسنده ای سرشناس و محبوب را که دارای افتخاراتی متعدد در سطح ملی و بین المللی است و آزادانه در کشور زندگی می کند و هیچ پیگرد قانونی متوجه او نیست، اینچنین مورد بی احترامی قرارداد و خواست که او حتی در شهر زادگاه خود هم مهجور باشد؟
 افرادی که چنین اقدامات خودسرانه ای انجام داده اند، اگر واقعا به درستی کار خود ایمان دارند چرا به صورت ناشناخته عمل کرده و هویت خود را از دیگران پنهان نگاه داشته اند!
 همچنین اگر این افراد به درستی کار خود ایمان دارند، چرا از کانال‌های قانونی عمل نمی کنند؟
 مگر شهر فاقد دادگستری و نیروی انتظامی و فرماندار و امام جمعه و سایر بزرگتران و ریش سفیدان است که عده ای ناشناس بایدچنین خود رادر جایگاه تصمیم گیری و اجرای سریع السیر تصمیمات خود جسور و بی پروا بیابند؟
 
آیا کسانی که دست به این اقدامات خودجوش زده اند، خود را مطیع امر رهبر می دانند؟
 اگر چنین است پس فرهنگ مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال ۹۳ را چگونه ارزیابی کرده اند؟
 آیا پاره کردن بنرهای تصویر یک نویسنده در سطح شهر یک اقدام فرهنگی است؟ و آیا عزم ملی و مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری در سال ۹۳ توصیه کرده اند، به معنای همین اقدامات خودسرانه ای است که گروهی ناشناس در سبزوار آنان انجام داده اند؟


 اگر قرار باشد گروه‌های سیاسی مختلف هریک به زعم خود شعارهای مقام معظم رهبری را از زاویه دید خود تفسیر کنند، و به همین شکل خودسرانه وارد عمل شوند، آیا سیاست‌های اعتدالی دولت تدبیر و امید که مبتنی بر احترام به نظرات و عقاید همه جناح‌های سیاسی و فکری است، امکان تحقق می‌یابد؟
 
بدین روش در پایان سال ۹۳ ارزیابی مان از تحقق شعار این سال به چه شکل خواهد بود؟

منبع: مجله اینترنتی سبزواری ها

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کتابی که مسعود پسندیده به ناشر و نویسنده سبزواری آن افتخار می  کند.

نظرت را بنویس
comments

مرضیه امانی

واقعا متاسفم مگه سبزوار نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی نداره چرا یک عده ادم کله خشک باید طبق سلیقه خودشون دست به این جور اقدامات گستاخانه بزنن دولت ابادی یک نویسنده مجازه داخل ایران چرا باید یک عده داعش مسلک بهش اینقدر بی احترامی کنن اونم تو شهر خودش داعشم از همینجور خودسریای یک عده که خودشون همه کاره خدا و دین و پیمبر میدونن شروع شد دیگه

شرم اوره خیلی هم شرم اوره نه کم.اگه کتاب قانونی و دارای مجوزم تو این کشور امنیت نداشته باشه یعنی مملکت خیلی بی قانونی شده پس بیخود نیست که هر روز این گروههای تروریستی تو یک گوشه کشور پیداشون میشه وداغ به دل مردم میدارن

مرادی نسب

واقعا متاسفم برای کسانی که اینقدر کوتاه فکرند من با بعضی از قسمتهای کتاب کلیدر گریه کردم و تابستون سال 82 که تازه علاقه مند رمان های فاخر ایرانی شده بودم یک ماه و نیم تمام کارم فقط روزی خوندن نزدیک 8 ساعت کلیدر شده بود و از عمقی که این داستان داشت تعجب میکردم از بقیه کارهای دولت ابادی سفر و جای خالی سلوچو خوندم که واقعا اون دوتا به خصوص جای خالی سلوچم قشنگن من فکرکنم کسانی که این کارارو میکنن ناخواسته دارن به مطرح تر شدن دولت ابادی و افزایش علاقه عمومی برای خوندن بقیه کتاباش کمک میکنن چون من الان تصمیم گرفتم هم کتاب جدیدشو که برای بیهقیه گیربیارم و بخونم و هم کتاب ن نوشتنشو که ظاهرا چندسال قبل منتشر شده چون میخوام این نویسنده بزرگو بیشتر بشناسم

حامد

یک حرف وجود داره اونم اینه که اگه ایشون عنادش با نظام و جمهوری اسلامی در کنفرانس برلین برهمگان عیان گشته مطمئنا قلم ایشان نیز در جهتی است که این افکار و خط مشی رو ترویج بده پس سعی کنید از ایشون دفاع بیخود نکنید و از رهبری خرج نکنید... در ضمن به قول علما و بزرگان وزارت ارشاد و صدا وسیما ملاک تایید محتوا و مطالب به لحاظ شرعی و انقلابی نیستند. اگه انقدر سرتون تو برف بوده که اینا رو نمیدونید بگید تا براتون منبعش رو هم ارایه بدیم. لطفا ژست آدمایی که دلشون به حال این مردم میسوزه نگیرید چون در مورد خود شما هم حرفهای زیادی است که بماند و اینجا فضای آن نیست.

daryayi

vaghean moteasefam shoma sabzevariha bayad ghadre in nevisandeh bozorgo bedoonid na ke behesh tohin konid

اتینا

سایت خوبیه. از امکانات شما ممنونم

متاسفم برای یک عده که اینقدراستدلالهای بچه گانه ای دارن بعضی ها دارن رسما نیمی از مردم ایران نیمی ازهمون هایی که توی راهپیمایی ها و انتخابات ها شرکت می کنن و حضورشون باعث تایید انقلابه نیمی ازهمین مردمو به عنوان عامل استکبار معرفی می کنن که اگه کتابای دولت ابادی رو میخرن دست نشانده دشمنان نظامند و از اونا بودجه میگیرن! حالا من برام سئوال شده وقتی راهپیمایی های میلیونی اتفاق می افته یا مردم حضور گسترد در انتخابات دارن چه طور حضور زیاد مردم رو نشانه موفقیت میدونن و اونجا نمیگن لابد برنامه ریزی شده است ولی الان شمار زیاد فروش کتابای دولت ابادی رو دسیسه استکبار و برنامه ریزی دشمنان نظام میدونن. من که تا حالا برای کتابای دولت ابادی از جیبم خرج کردم راضیم هستم حلالش باشه ولی اگر شما عزیزان تندرو می دونید کجا استکبار جهانی بابت خرید کتابای دولت آبادی یارانه میده بگید ما هم بریم بهره مند شیم. خدا اخر و عاقبتمونو به خیر کنه با این افراطیون خشک مغز

یک فرهنگی

چه خوب است دولت خدمتگذار برای کسانی که ار پر کردن فرم یارانه صرف نظر کنند نوعی دفترچه بیمه درمانی صادر نماید که کلیه هزینه های پزشکی در آن مانند بیمه طلایی رایگان باشد . بدون شک اکثریت قریب به اتفاق مردم دفترچه درمانی را به یارانه نقدی ترجیح خواهند داد. البته به شرط انکه دولت محترم این تضمین لازم را برای افتتاح چنین دفترچه ای بدهد.

خسرو

من با آقای دکتر دولت آبادی و آثارش آشنا هستم ایشان دارای قلمی توانا هستن منتهی خیلی میانه ای با انقلاب اسلامی ندارن بعبارتی ایشان دغدغه انقلاب دارن ولی نه از نوع اسلامی بلکه گرایشهای ایشان بیشتر توده ای و کمونیستی است . یک مطلب دیگر اینکه فروش زیاد ملاک ارزش نیست . و کودکانه است در این دوره ای که برای اینکه دولتی را بی اعتبار کنن طرف مقابل آنچنان پولی وارد بازار می کنه که بازار مسکن و یا طلا را زیر و رو میکنه تا چه برسد به آمار فروش یک کتاب را که خیلی راحت اینکار رو انجام میدن و بالاخره افرادی هم هستن که چون نشانه مخالفته فقط میخرن فقط برای خریدن نه خوندن. مثل افرادی که فقط عکس طالقانی رو میزدن فقط بخاطر اینکه فکر میکردن ایشان مخالف رهبر قبلی انقلاب بودن و در اصل این افراد هیچ اعتقادی به دین و انقلاب ندارن . البته باید کمی هم فکر کرد مثلا این که اینهمه بودجه برای مقابله با یک انقلاب مستقل را تصویب میکنن بالاخره باید این پولها در یک جایی خرج بشه . نمیدونم متوجه منظورم میشین یا نه ؟ طرح دعوی دکتر دولت آبادی و افراطیون و کسانی که بنرها را پاره کردن و مطالبات بعدی و .... نهایتش مقدمه ای برای تهیه آتش آشوب است فقط به درایت گردانندگان بستگی دارد که میخواهن دامن بزنن یا خاموش کنن . بر ای اوناییکه دغدغه فرهنگ دارن این محک خوبی است . باید از سوریه درس عبرت گرفت .

رضا ضیا

درود بر استاد دولت آبادی... ایران متعلق به همه ی اندیشمندان و نویسندگان و هنرمندان است. تا کور شود هر آنکه نتواند دید

بهشت یا جهنم مسأله این است

ساجده خانم با حرف شما کاملا موافقم بهشتی که زوری باشه بهشت نیست جهنمه پس حق دارید اگه بخواید به همچین بهشتی نرید بهشت یعنی جایی که دیگه ادما ازاد باشن و شاد و خوش و خرم باشن اگه همونجاهم زور باشه که دیگه چه فرقی با همین دنیا داره؟

نقطه رهاایی

سلام اینکه فضایی محترمانه برای گفت و گو باشه درست اما واقعا الان با این وضعیت و دوگانگی ک توشهر راه افتاده و دوستان نسبت به هم کینه داشته باشن رو تایید میکنید؟ انتقاد . تبادل .حتی بحث سیاسی و عقیدتی درست اما نه این وضعیت ...تفرقه و کینه همین طوری رخ میده و خدایی ناکرده نا امنی ودرگیری ..من نمیدونم اون گروه کی بوده و تفسیر به رای کردن و عدم اجازه فکری و آزادی فکری اسرار رو هم نمیپسندم اما واقعا این فضای نقد محترمانه و چالش کشیدن یکدیگر نیست کاش اسرار سیاستی به خرج بده مثل همه سیاست هاش و این افراد رو محترمانه پای میز گفت و گو حضوری بکشونه ....تا تفسیر به رای و قضاوت بیجا خدایی ناکرده نشه

مسعود

من هنوز متوجه نشدم جرم این بنده خدا چیه بالاخره؟ کمونیسته؟ ضد انقلابه؟ محاربه؟ اگر اینطوره پس چرا تو کشور آزاده تو همه جا حضور داره و مورد احترامه فقط تو سبزوار باهاش این کارارو میکنن نکنه سبزوار یک حکومت مستقل داره؟

رضا ضیا

متاسفم برای کسانی که این اقدام ددمنشانه را انجام داده اند و از صمیم قلب برایشان طلب شفای عاجل می کنم! عجب صبری محمود دولت آبادی دارد...!

عزم ملی!!!

یکی از نظردهنده های قبلیتون با اسم نقطه رهایی یک جا خیلی افه ا ومده بود که افراطیون حافظ امنیت کشورن و و از خاک وناموس ایران دفاع کردن و میخواست این افراد ترسویی که یواشکی رفتن بنرهای محموددولت ابادی رو پاره کردن ومسوولیت کارشونو نپذیرفتن با شهدا و رزمندگان که مرد و مردونه رفتن جبهه و جنگیدن یکی کنه. حالا شما که خوب جوابشو داده بودید ولی من میخوام بگم اگر خیلی قدرت دارید بهتره این عزم ملی و مدیریت جهادیتونو ببرید تو منطقه سیستان و بلوچستان لب مرز ایران و پاکستان نشون بدید و نذارید جیش العدل اینجور هرماه و هر هفته یک تعداد از زنانی ایرانی رو بی شوهر و یک تعداد از بچه هارو بی پدر کنه پاره کردن بنرعکسای یک نویسنده یک ذره برای نشون دادن روحیه عزم ملی و مدیریت جهادیتون عرصه کوچیکیه. ممکنه دشمنا بهتون بخندن حالا از ما گفتن از شما نشنیدن والسلام

يعني چه که چون برخي لذت بردند خوبه؟ تو دنيا ميليون ها نفر هم دارند از کثافت کاري لذت مي برند لذت بردن مردم از خوندن يه سري خزعبلات که نشد مدرک تازه اگه لذت برده باشند

ساجده

از اینکه یک عده ای آدم بی فرهنگ فکر می کنن حق دارن به جای بقیه فکرکنن و تصمیم بگیرن خیلی حرصم میگیره و قسم میخورم تو زندگیم تا وقتی ببینم چنین ادمایی هستن همیشه باهاشون مخالفت کنم و چیزایی رو که اونا میخوان انجام ندم حتی اگر حرفشون درست باشه چون زورگویی خیلی بده و من ادم لجبازیم و هیچ وقت زیر بار حرف زور نمیرم. بهشتم اگر زوری باشه نمیرم.

تعامل

سلام خیلی فضای خوبی ایجاد شده واقعا ارا و افکار مختلف دارن با هم در کمال ارامش و احترام روبه رو میشن عالیه اگه این فضا تو کل کشور وجود داشته باشه که افراددرباره دیدگاه ها و عقایدشون با هم بحث کنن بدون درگیشری و توهین خیلی به توسعه سیاسی و اجتماعی کشور کمنک میکنه امیدوارم راهتونو همینجوری ادامه بدید و تسلیم نشید

امیر مسکنی

این متن هم تقدیم به اون دوستانی که فکر می کنند این کارها، توسط خود انتشارات انجام شده است : "بالاخره تکلیف جوانان وملت راباخودتان روشن کنید.یک روزمحموددولت آبادی می شود دشمن نظام ودرصورت دسترسی اورابه پای میزمحاکمه هم می کشید ویک روز اووآثار نخ نمایش میشود افتخارملی وسبزواری ها.بچه هاهم حق دارند گیج شوند وندانندکه آشکارابا این آقابرخوردکنندیامخفیانه" http://salamsarbedar.com/vdce.78fbjh8zn9bij.html#fdbk21290

امیر مسکنی

پاسخ به rasa313 برادر گرامی سلام علیکم به عنوان مدیر فروش انتشارات فیروزی نظر شما را توهین به خودم و مجموعه ی همکارانی می دانم که یک سال تمام برای ارائه این کار نفیس زحمت کشیده اند. کتابی که قبل از رونمایی رسمی خود بیش از 90% تیراز اول آن به فروش می رود نیازی به این گونه تبلیغات سخیف (آن هم در سطح یک شهر) ندارد. اگر شما عادت دارید به این شیوه خود را مهم جلوه دهید و حرکت های مذبوحانه تان را پر شور برگزار کنید، دلیل نمی شود آن را به کل جامعه تعمیم دهید. عزت و ذلت هر کسی دست خداست. نیازی نیست که امثال شما آن را تعیین کنند. پایدار باشید و در صراط مستقیم

rasa313

مجدادا سلام ...قضاوت را به عهده مخاطب بگذارید و مطالب و انتقاد ها را تفسیر به رای نکنید ...و اینکه تا زمانی که این خبر شما سر تیتر خبری هست انتظار نداشته باشید که موضوع را فیصله یافنه فرض کنید .....و این که به نقد مخاطب احترام بگذارید ننه اینکه سعی کنید صورت سوال را پاک کنید ....

نقطه رهایی

سلام ممنون میشم پیام ارسالی من رو بذارید من منتظر جوابتون هستم

به قول شاعرگفتنی می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن حالا این اقایونی که این کارارو میکنن هی برن مکه کربلا اول باید برن از مردم حلالیت طلبی کنن خسارتایی که زدن جبران کنن حق الناس از گردنشون رد شه.

مرتضی س

من اصلا کاری به خوب یا بد بودن دولت آبادی ندارم. من میگم اصلا یک ضد انقلاب دو اتیشه . یک محارب و یک مفسد فی الارض باشه. ولی مگه این مملکت قانون نداره؟ مگه این کشور صاحب نداره؟ این عده خودسر خودشونو چی فرض کردن؟ اگه کارشون درست بوده چرا نیومدن رسما اقدام کنن با نیروی انتظامی و حکم قضائی برن و بنرها رو جمع کنن و با شجاعتم به همه اعلام کنن کارشونو ولی اگرم کارشون درست نبوده و قانون حمایتشون نمی کنه پس چه حقی برای خودشون قائلند که راحت قانونو بشکنن و زیرپا بگذارن؟ جدی میگم هشدار میدم الان به همه کسانی که دلسوزنظامند اینا افراد اگر همینجوری پیش برن و کسی جلوشونو نگیره چندسال دیگه تو ایران شاهد وضعیتی خواهیم بود که افغانستان در زمان طالبان داشت یا پاکستان الان داره با گروه های خودسر افراطی حالا هرجای به شکل خودش

نقطه رهایی

سلام و ادب و احترام ..... ببینید من کامل متن رو خوندم ...اما میخوام واقعا حرف دلم و صداقت رو بگم ...و یک سوالی دارم ..فرض کنید یک عزیز یا یک دوست اصلا همسری دارید که خیلی دوستش دارید اگر کسی پیدا شود و دائم از برخورد مستقیم یا غیر مستقیم باعث رنجش عزیزتان شود و یا حتی مسخره کند و دست بیاندازد و این عمل چند بار تکرار شود و به طرق مختلف صورت گیرد عکس العمل شما چیست ؟ غیر از این است که به هر طریقی سعی میکنید عامل رنجش را دور کنید و اگر این عمل تکرار شود مجدادا بر خورد شما چیست ؟؟ اول از همه من امیدوارم عزیزانی را که بر چسب افراطی میزنید در سایر و مابقی امورشان اعم از ادب و متانت و احترام وبرخورد و .....شان همین حساسیت را داشته باشند ..و نیز در سایر و مابقی مسابل دینی و عملی ... دوم اینکه این کسانی را که میفرمایید افراطی واقعا لطف دارید !!! چون همین افراطی ها بودن که از جان و ناموس ما دفاع کردن و نذاشتن که پدر ما عراقی باشد و اسم من و شما ابو جاسم شیمبل !!! و باز هم خدایی ناکرده هوس دست درازی به شرافت و عزت کشور دوباره پیش بیاید همین افراطی هایی که میفرمایید سینه سپر میکنند و از ناموس و شرافت شما دفاع میکنند.و کاری هم ندارند که چقدر این ها را مورد لطف لفظی خود قرار دادید ..چون سعی میکنند وظیفه الهی شان را انجام دهند زمان جنگ هم همین طور بود ..بقیه مینشستن پشت سر رهبر و رزمنده ها حرف میزدن و دست مینداختن فقط 2 میلیون نفر مرد پیدا شد که برود از ناموس و عزت همان هایی دفاع کند که دارد مسخره شان میکنند .... به خاطر این هدف مقدس یعنی عزت شرافت استقلال و در یک کلام حکومت اسلامی خون داده شد ..تا ناموس با عزت زندگی کند تا پای سفره خودمان لقمه حلال بخوریم ..حالا اگر کسی عزت شرافت و قداست و از همه مهمتر آزادی شما را زیر سوال ببرد و مسخره کند چه عکس العملی نشان میدهید ؟ من میگویم به این عکس اعتراض شده ..چرا ؟ چون اصلا و ابدا بحث سیاسی در کار نیست !! اصلا !! بحث حقیقت و حق است بحث زیر سوال بدن حق و دفاع از حق است اگر حساسند اگر توسط لطف شما برچسب افراطی میخورند به این خاطر است که روی قداست آزادی و شرافت و دیانت حساس هستند و غیرت به خرج میدهند ..من هرگز توهین و پاره کردن و تهدید را تایید نمیکنم ..اما حق اعتراض را میدهم نمیشود شما هم بگویی من طرفدار فرهنگ و ادب هستم و هم از یک چنین شخصیتی حمایت بی حدو اندازه کنید و بعد بگویید من اصلا کاری به مسایل سیاسی ندارم ..من با شما موافقم !شما نباید به مسایل سیاسی کاری داشته باشید راست هم میگویید ولی اشتباه نکیند ! مخلوط نکیند !! اصلا این بحث وجود نظام انقلاب اسلامی است و ایشان یعنی جناب دکتر دقیقا این مسایل رو زیر سوال بردن ...دقت کنید اصلا بحث جناب جلیلی و روحانی و میرحسین و احمدی نژاد در کار نیست !! بحث آزادی فکر و عزت و اقتدار کشور است ....بحث خدا و رحمت است .......بحث حق و کفر است زیر سوال بردن نظام اسلامی و حکومت شیعی دقیقا مساوی کفر و ناسپاسی خداوند و متعاقبا ظلم به خود است اگر هم میگوید اسلام و خدا بحث خشک و مقدس بازی و جانماز آب کشی نیست !! بحث این است که ناسپاسی ظلم به خویشتن و مقام انسانیت و شرافت آفرینش است پس وقتی از یک شخص دفاع میکنید و اینقدر پای ایشان می ایستید واینقدر پافشاری میکنید نا خود آگاه این گونه به مخاطب جلوه میدهید که بقیه امورشان را هم بسیار عاشقانه قبول دارید !!! ...ما عناصر ادبی زیادی داریم .... چرا شریعتی نه ؟ چرا حمید سبزواری نه ؟ بعدا در سطح کشور برید چرا آوینی نه ؟؟ چرا روشنفکری چون یوسفعلی میرشکاک نه ؟ پس ببینید شما که فرهنگ و ادب دوست هستید الگوهای دیگری هم هستند که به بعد فرهنگی و ادبی شان تکیه کنید ......مثلا همین که از جناب پسندیده نقل قول میکنید و یا در لینکی که دادید روزنامه مشرق ار ارائه میدهید این جایی برای ذهن مخاطب نمیگذارد که فکر کند آره اسرار نامه میخواسته روی جنبه فرهنگی و ادبی دکتر دولت آبادی تکیه کند !!! تناقضاتی در حرف و عمل شما وجود دارد .... شعاری عمل نکیند ...همین کسانی که اعتراض داشتند لااقل عمل کردن به شعارشان !! هر چند که این افراد مسلما اهل این بازی ها نیستن ..حتما (ببینید دارم میگم حتما نمیگم شاید) اینها را به درجه ای رساندید که دارند این گونه عکس العمل میکنند در هر صورت باید جوابی قانع کننده برای این اعتراضات داشته باشید ......... ممنون که حرف های طولانی من رو گوش دادید ...

rasa313

سلام ..... من عادت ندارم بدون سلام حرفم رو شروع کنم ..این مورد اول مورد دوم راستش منافقینی که همواره جان و مال مردم رو هدف میگرفتن و زن و بچه بیگناه و مظلوم رو میکشتن یک اقدامی داشتن و خیلی هم معروف بود اونم خودزنی کردن بود ....رسمی که متاسفانه جبهه دوم خرداد به کار برد اگر موسوی و کروبی آزاد شن خودشون این مهره های سوخته رو ازبین میبرن همون خود زنی که گفتم ....متاسفانه این اقدامات باعث بد بینی مردم میشه یعنی اینکه دقیقا این اقدام فقط توسط گروه های خودشون انجام شده برای اینکه خود زنی کنند و بگن چقد مهمند تا فروش کتاب هاش بالا بره ...والا توهین ها و بی حرمتی های جناب دکتر دولت آبادی بر کسی پوشیده نیست ...به قول شما افراطی ها .... هم اینقد بی کار نیستن بیان این کارهارو بکنن .وقتشون ارزشمند تر از اینه که بخوان پشیزی برای جناب دکتر بذارن ..پس دستتون رو شد! ! فقط دارین خود زنی میکنید تا خودتون رو مهم جلوه بدید تا فروشتون بیشتر شه پول چرک کف دسته داداش ..بی خیال این بازی ها میشه طور دیگه فروش بالا بره منتظرم ببینم که پیامم رو گذاشتید یا نه ...سر میزنم بدرود! !!

مفتح

متاسفانه گروه اندک مانند این گروه های تندور با اعمال نابخردانه ای که انجام می دهند چند مطلب هویدا می شه اولا اینان همان خوارج تاریخند و طالبان زمانه ما دوما خوشبختانه بر خلاف عقیده این آقایان تندرو ، که گمان می کنند با این حرکات می توانند در نطفه صدای مخالفان خود را خاموش کنند به عرض برسانم که اتفاقا پویایی بیشتر یک اندیشه در تلاطم این حرکات ( هر چند بیخردانه) به تکامل می رسد. اما دولت آبادی شخصیتی بزرگی است و نیازی به دفاع ندارد اما خوشبختانه همین اقدام زشت این آقایان موجب شناخت بیشتر و صحبت بیشتر در بین عامه مردم شده است . در انتها بایستی بگم که در قران تاکید شده که خداوند دشمنان مردم را که مانع خود آگاهی آنها می خواهند شوند کر و کور و... می کند

امین مدار

تانباشدچوب تر فرمان نبرند گاووخر

نگران فرهنگ

واقعا متأسفم براتون که دایعه آزادی بیان دارید ولی نظر منو نمی‌ذارید...

نگران فرهنگ

به نام خدا اسرارنامه عزیز؛ در ابتدا لازم میدونم تشکر کنم ازینکه به همه سلیقه ها احترام میذاری و همه نظرات رو تأیید میکنی که همه بتونن استفاده کنن و شاید بتونن واقعیت مطلب رو درک کنن باید به عرضتون برسونم اتفاقا مقام معظم رهبری در سخنرانی اول سال در حرم رضوی اشاره فرمودند که نگران فرهنگ هستند. نگرانی که طی همین چند ماه به لطف دولت تدبیر و امید به اوج خودش رسیده، حضرت آقا فرمودند در هر نظامی خط قرمزهایی وجود داره و این امری است طبیعی، در فرهنگ هم همینطوره. متأسفانه اخیراً در فضای فرهنگی کشور بخصوص روزنامه‌ها و مجلات خطوط قرمز فرهنگی رعایت نمیشه و بعضی روزنامه‌ها مطالبی رو چاپ می‌کنن که چیزی جز تهمت و تحریف علیه؛ اسلام و نظام نیست و با کمال تعجب و تأسف هیچ برخوری با این نوع مطالب از طریق وزیر محترم ارشاد نمیشه. و اما حال بپردازیم به موضوع اصلی تیتر شما؛ اسرارنامه عزیز ظاهرا شما عقبه آقای محمود دولت آبادی رو نمیشناسید که بعید می‌دونم اینطور باشه ولی جهت یادآوری عرض می‌کنم و لازم میدونم چند نمونه از فعالیت‌های سیاسی ایشون رو یادآوری کنم؛ وقتی که گفته میشه ایشون فردیست ضدانقلاب به چه معناست، ما هنوز یادمون نرفته که این آقا یکی از افرادی بود که مسافر برلین شد!!! یادمون نرفته همین آقا بود که در همون کنفرانس گفته شد به امید سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران و آزادی ایران یک دقیقه سکوت!!! در حضور ایشون در همون کنفرانس بود که اهانت‌ها و جسارتها روانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد!!! حال شما ادعا می‌کنید ایشون شخصیت فرهنگی و ارزشی ماست!!!!!!!! ضمنا لطف کنید اینقدر نگید مملکت قانون داره و قوه قضائیه... اگه تا الان با امثال محمود دولت‌آبادی ها، میرحسین موسوی‌ها، کروبی ها برخوردی و مجازاتی که لایقشون بوده نشده از رأفت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ای کاش نمی‌بود همچی رأفتی که امثال شماها دچار سوء تفاهم سیاسی نشید که متأسفانه بعضی جریانات سیاسی سوء استفاده کنن. اسرارنامه عزیز که هی سنگ نظام، انقلاب، امام و رهبری رو به سینه می‌زنی، اگه واقعا دلت یه ذره برا انقلاب می‌سوزه واقع بین باش و هرکسی رو شخصیت فرهنگی و ادبی ندون و از یک اتفاق که معلوم نیست کی این کار رو انجام داده تیتر اصلی درست نکن که آمار بازدید سایت بالا بره که البته امیدوارم در این مورد اشتباه کنم و نیت شما این نبوده... بازم ممنون که فرصتی پیش اومد که نظرمو بدم والسلام علی من التبع الهدی

سلام این موارد رو چون چندین بار دیگه تو سایت شما دیدم دارم می گم ببینید شما یه مطلبی منتشر می کنید و حرف خودتون رو تو مطلب می گید بعد هم اجازه می دید مردم بیان نظراتشون رو بگن و اخلاقی اش هم اینه تا جایی که توش بی اخلاقی نباشه منتشر بشه اما این که بیایید و با توضیحات مفصل زیر نظرات سعی کنید مطلب رو منحرف یا ذهن مخاطبتون رو گژ کنید فکر نکنم کار درستی باشه مثلا همین نظری که یکی بی نام گذاشته به قول خودتون چهار خطه اما کاملا مشخص و صریح و معلومه که منظورش چیه اگر حرف زشت داشت خوب حذف کنید.اگر فکر می کنید توهین داره نقطه چین کنید اما با آسمون ریسمون کردن و سعی در ایجاد انحراف در برداشت مخاطبینتون که کار درستی نیست

امیر مسکنی

دوست گرامی و افراطی من انتشارات فیروزی نیازی به این مدل تبلیغات نداره، چون هدف گذاریش چیزی غیر از هیاهو بوده. --- در زمینه ی تعداد فروش هم باید به استحضار شما برسونم که این کتاب قبل از رونمایی رسمی چاپ اولش تموم شد و به نقل از تمامی خبرگزاری های رسمی رکورد صنعت چاپ رو شکست.

خمول خان

چماقهایتان را پایین بیاورید که بوی ................ کشت مارا ...

من کار اون دلسوزاني که بنرها رو پاره کردند تاييد نمي کنم اما وقتي خودتون شعورتون نمي کشه که تو کشور انقلابي دائما يک ضد انقلاب معلوم الحال رو ترويج نکنيد لابد حقتونه که باهاتون برخورد بشه ضمنا انقدر بادمجون دور قاب رهبري نشيد.اگه خيلي دغدغه رهبري داريد بريد نظر رهبري در مورد نوشته هاي سر تا پا مزخرف و نجس اين ضد انقلاب رو بخونيد و مطابق اون با اين رزل بي سر و پا برخورد کنيد

هوای تازه

افراطی بودن که افتخار نیست.شما مگه مسلمون نیستی پس چه طور یادت رفته که دین اسلام همیشه حد وسطو بهترین میدونه. نه افراط نه تفریط پیامبر (ص) فرموده اند خیرامور اوسطها بهترین امور متعادل ترین آنهاست افراط در هیچ کاری خوب نیست اصلاح طلب باشی اصول گرا باشی جبهه پایداری باشی و هرچی باشی وقتی اونقدر افراط کنی که معنی کارات برای بقیه نامعلوم باشه و کسی نه تنها جذب روشت نشه بلکهبا کارات باعث رنجش و کدورتشون بشی و کم کم ازت فاصله بگیرن یعنی مسیرتو داری اشتباه میری. با این وجود من نمی دونم چرا شما فکر کردی افراط کار بودن افتخاره و اسم خودتو گذاشتی یک افراطی؟

هوای تازه

نخیر با توجه به سابقه ای که از تندروها در سبزوار داریم به احتمال نزدیک به 100 درصد میشه گفت این موردم کار خودشون بوده.شما اگه با اینا موافق نیستی دمت گرم ولی شک نکن کار کار خودشون بوده. خیلی وقت پیشم که دولت آبادی یک بار اومده بود دانشگاه تربیت معلم همین تندروهاباهاش برخورد بدی کردن یا وقتی میرن مجسمه دکتر شریعتی رو تخریب میکنن و رنگ می پاشن و خلاصه از خیر یک مجسمه گچی از یک بنده خدایی که 40 سال پیش مرحوم شده نمیگذرن اونو که دیگه نمی تونید بگید کار تبلیغاتیه کی میخواد با اون شیوه تبلیغات سوده کنه؟کتابای شریعتی همینجوریش به خوبی فروش میره نیازی به تبلیغات نداره در ضمن من به موضوعاتی که تو کشور پیش اومده خیلی کار ندارم چون اونایی که شما گفتید هرکدوم کلی حرف پشتش هست من فعلا همین دولت ابادی خودمونو کار دارم واقعا نمیفهمم دلیل این ترس و وحشتی که حتی از عکس بنده خدا دارن یک عده چیه؟ یک پیرمرد داستان نویس که نمی تونه اینقدرترسناک باشه. اون سپاه جیش القتل نامرد داره اینجور جوونای کشورمونو پرپر میکنه اگر شهامت دارن برن اونا رو یک کاری بکنن نه که زورشونو به یک نویسنده مسن که اگه خوب اگه بد تنها ابزارش فقط قلم بوده نشون میدن! واقعا پاره کردن عکسای یک نویسنده که خیلیا دوستش دارن طبق رسم و راهه کدوم دینه؟

یه افراطی

دوستان عزیز بنده از همون آدم هایی هستم که به دکتر جلیلی رای داد ...اما با این کاری که انجام شده کاملا مخالفم...ضمنا تهمت نزنید؟!از کجا میدونید که این کار یه عده باشه برای این که جنجال درست کنند تا فروش این کتاب رو بیشتر نکنند؟راستی تا حالا چند هزارتا ازش فروختند؟! از دولت اعتدال تون هم دل پری دارم اما صبر میکنیم...دوستی که گفتی زنده باد دولت اعتدال تصاویر صف سبد کالا رو دیدی؟جشنواره فجر و صحبتهای دوستان رو دیدی و شنیدی؟ یادتونه 88 علیرضا افتخاری (به هر دلیلی)یه بار احمدی نژاد رو بغل کرد،چه الم شنگه ای راه انداخته بودید؟میدونی چه بلایی سر دخترش توی دانشگاه آوردن؟اما توی جشنواره فجر علنا یارو برمیداره جایزشو به رئیس جمهوری تقدیم میکنه که مهمترین کار دولتش تا حالا پلمپ شدن روزنامه های منتقد خودشه،دولتی که مهمترین و بزرگترین کارش تبدیل 20درصد به 5 درصد بود!!دولتی که با دادن سبد کالا باعث افزایش عزت مردم شد!!! باشه من عقده ای اما روی این هم فکر کن که شاید این کار غیر فرهنگی کار همون آدم هایی باشه که دور و بر خودتونن!!یه کوچولو فکر کن داداشم!!(لطفا نظر رو تایید کنید(بدون دستکاری!!))

هوای تازه

چرا چند بار گفتید افراد ناشناس این کارو کردن درحالی که معلومه توسط کیا بوده.حالا اگه دقیقا اشخاص بی فرهنگی که پاره کردن بنرارو مشخص نباشه مشخص نباشه گروهشون که معلومه بر و بچز ستاد دکتر ............... که با اون همه زوری که زدن نتونستن جایگاهی بهتر از سوم در .......... به دست بیارن حالا فکر کنید عقدشونو سر 4تا عکس خالی کردن. تو کل کشور که کاری ازشون ساخته نیست زنده باد دولت اعتدال زنده باد دکتر روحانی با اینکه خیلی محافظه کاره بازم دمش گرم

حمید حمیدیان

تاسف!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما