تجلیل از استاد حمید سبزواری خالق بهترین سروده های انقلابی ایران در شب های شعر انقلاب

استاد حمید سبزواری شاعر آرمان گرای انقلاب و فرزند شایسته دیار سربداران در مراسم شب های شعر انقلاب تجلیل شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در مراسم شب های شعر انقلاب که به تازگی و به مناسبت فرارسیدن  ایام سی و پنجمین سالروز پیروزی مردم غیور ایران بر رژیم ستم شاهی در تهران برگزار شده است ، به جز استاد سبزواری تعداد زیاد دیگری از شعرای برجسته کشور نیز حضور داشته اند.

خبرگزاری ایسنا گزارشی از این محفل هنری را به صورت مشروحی منتشر کرده است که شما گرامیان می توانید گزارش ایسنا را در پیوند زیر مطالعه نمایید:

شب‌های شعر انقلاب با تجلیل از حمید سبزواری تمام شد

 

گفتنی است ، استاد سبزواری یکی از بزرگترین شاعران پیشکسوت انقلاب و از مشاهیر دارالمومنین سبزوار است که تا کنون ده ها ترانه انقلابی و حماسی وی توسط خوانندگان مطرح و یا گروه های برجسته سرود و موسیقی در کشور اجرا شده اند.(منبع)
از بزرگترین افتخارات حمید این است که سروده های او بارها مورد توجه بزرگان کشور از جمله حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سایر مقامات کشوری قرار گرفته است. (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) ، (منبع4) ، (منبع5) ، (منبع6)
حتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ارزش اشعار حمید را در حدی می دانند که برای یکی از کتب شعر حمید مقدمه ای پرمعنا نوشته اند. (منبع)

بعضی از ترانه های انقلابی استاد سبزواری، هرچند سالها از سروده شدن و اجرای آنها می گذرد ، اما هر بار تازگی و لطف خاص خود را دارد.
"الله اکبرخمینی رهبر" ، "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو"  ، "این پیروزی خسته باد" ، "جانباز" ،"خمینی ای امام" ، "دریغا" (در سوگ رحلت امام خمینی) ، "شهید مطهر" (در سوگ شهادت استاد مطهری) ، "برخیزید ای شهیدان" ، "خوش آمدی ای امام ما" و ... تنها تعدادی از  ترانه های معروف و خاطره انگیز حمید سبزواری هستند.
برخی رسانه ها تعداد اشعار زیبا و اثرگذار حمید سبزواری را بالغ بر 300 مورد دانسته اند که 70 مورد این سروده ها در سال اول انقلاب به اجرا درآمد.(منبع)
همه ساله در ایام مختلف سال به ویژه دهه مبارک فجر ، با هربار پخش سرودهای استاد حمید سبزواری از شبکه های سراسری صدا و سیما و نیز پخش این سرودها در برنامه های جشن پیروزی انقلاب ، نمادی واضح از روحیه ولایت مداری مردم سبزوار و حضور موثر فرزندان این خطه در همه صحنه های انقلاب اسلامی ایران است.
استاد حمید سبزواری در دهه 80 به پاس سالها فعالیت متعهدانه در عرصه شعر و ادبیات فارسی به ویژه سروده های انقلابی ، به عنوان یکی از چهره های ماندگار ادبیات فارسی کشور برگزیده شد و قبل و بعد از آن نیز بارها در مراسم های گوناگون مورد تجلیل قرار گرفته است.
در سال 91 نیز شهر زادگاهش دارالمومنین سبزوار میزبان برگزاری همایش ملی نکوداشت این شاعر آرمان گرای انقلاب بود که با پیام مقام معظم رهبری و حضورو پیام شماری از مقامات بلندپایه و هنرمندان کشور در دانشگاه حکیم سبزواری ، برگزار شد.(منبع)
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خمینی ای امام رکورد اسرارنامه را شکست

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما