بهره برداری از کارخانه تولید شمش طلا و طرح توسعه نساجی بردسکن باحضور وزیر صمت

کارخانه تولید شمش طلای بردسکن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، کارخانه تولید شمش طلای بردسکن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
 
این کارخانه با سرمایه 120 میلیارد تومان احداث شده است و از این طریق برای 180 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.
 
در این مراسم که امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بردسکن و مدیران صنعت و معدن خراسان رضوی، معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی و جمعی از کارفرمایان و کارگران صنعت شرکت داشتند، مدیرعامل کارخانه تولید شمش طلای بردسکن گفت: در حال حاضر 180 نفر به صورت مستقیم در این معدن، مشغول به کار هستند.
 
منبع: تسنیم
 
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛
طرح توسعه واحد نساجی بردسکن به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خراسان رضوی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه واحد نساجی بردسکن با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر و ظرفیت تولید ۶ هزار تن نخ در سال به بهره‎برداری رسید.
 
رضا رحمانی در حاشیه مراسم طرح توسعه واحد نساجی بردسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی است که در همین خصوص از بانک‌ها درخواست می‎شود ضمن همکاری با صنعت منابع موجود را در اختیار بخش تولید قرار دهند.
 
وی گفت: یکی از ویژگی‌های صنعت نساجی اشتغال‌زایی است و این صنعت جزء صنایع پایه‌ای کشور محسوب می‌شود که نسبت سرمایه‌گذاری آن بیشترین اشتغال‌زایی را در بردارد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین خصوص زنجیره تولید در صنعت نساجی را جزء اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: اگرچه در حوزه چادر مشکی حدود ۹۰ درصد نیاز کشور از خارج تامین می‌شد اما به زودی با طرح‎های جدیدی که در حوزه تولید پارچه چادر مشکی به اجرا در می‌آید طی چند ماه آینده پارچه داخلی چادر مشکی با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در نظر داریم به روش‌های مختلف اوراق و دیگر راه‌ها، از مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی بکاهیم، قطعأ اگر به این واحدها کمک شود نه تنها منجر به تولید و اشتغال بیشتر می‌گردد و افزایش تولید را در پی خواهد داشت بلکه شاهد کاهش تورم خواهیم بود.
 
رحمانی ادامه داد: نه تنها صنایع نساجی امسال جزء پروژه‌های دارای اولویت بوده بلکه دولت حوزه نساجی را جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.
 
وی بیان کرد: واردات کالا براساس ثبت سفارش و نیاز داخل انجام می‌شود و در صورتی که هر واحد تولیدی بتواند کالا را با کیفیت و به اندازه نیاز داخل تولید کند واردات آن کالا متوقف می‌شود که در این راستا امسال یک هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه وارداتی حذف شده و جلوی واردات این اقلام نیز گرفته شده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه طی سال‌های اخیر تحریم‌ بوده‌ایم، ولی خوشبختانه در صنعت آلومینیوم، پتروشیمی و دیگر صنایع افزایش تولید هم داشته‌ایم، چه قبل و چه در آینده تحریم‌های ظالمانه تاثیری بر روند تولید ندارد و این صنعت جزء اولویت‌های وزارت صنعت و معدن کشور است.
 
منبع: ایسنا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما