کلاغ پر، هندبال پر

در سایه بی مهری مسئولان شهری، تیم هندبال سربداران از سبزوار رفت

الهام شبانی مقدم/مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار در گفتگوی تلفنی با گزارشگر اسرارنامه گفت: علیرغم مصوبه 200 میلیون تومانی شورای اسلامی شهر و تائید کمیته انطباق جهت حمایت مالی از تیم هندبال، بعد از دوندگی های زیاد، شهردار سبزوار از پرداخت این مبلغ صرف نظر کرد و اعلام کردند که شهرداری در حقوق کارمندان خود وا مانده و نمی تواند از تیم هندبال حمایت کند.

قاسم شعبانپور افزود: در دو سال اخیر برای حضور تیم هندبال سربداران در لیگ برتر و روشن نگه داشتن چراغ هندبال در خطه سبزوار، تلاش های زیادی انجام شد. اما متاسفانه با وجود پیگیری های صورت گرفته، مسئولان شهری توجهی به برند ملی خود نداشتند و با اینکه می توانستند به تیم هندبال کمک کنند؛ اما حمایت خود را دریغ کردند و همین علت سبب شد تا تیم هندبال از سبزوار خداحافظی کند و به مشهد منتقل شود.

وی اظهار کرد: بعد از چند سال از غیبت تیم هندبال در لیگ برتر که مهمترین علت آن نبود حامی مالی قوی بود، هندبال سبزوار سال گذشته و امسال با حمایت های نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی(سبحانی فر) موفق به حضور در لیگ برتر شد. اما از آنجایی که ورزش حرفه ای نیاز به حمایت مالی زیاد دارد و تمام تیم های حاضر در لیگ برتر تا پایان فصل چندین میلیارد تومان هزینه تیم خود می کنند تا بدون دغدغه مالی مسابقات را به اتمام برسانند اما تیم سبزوار بدون اسپانسر وارد این دور مسابقات شد که در نهایت مشکلات مالی سبب شد تا تصمیم جدی تری برای تیم گرفته شود.

شعبانپور ضمن تقدیر از آقای سبحانی به جهت تزریق کمک 450 میلیون تومانی خود برای حضور تیم در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: با اینکه در این مدت علاقه مندان به هندبال سبزوار پیگیری های زیادی برای جذب اسپانسر داشتند اما متاسفانه موفق به جذب حامی مالی نشدند بطوریکه مشکلات مالی تیم بیش از حد انتظار شد بطوریکه امسال نه تنها قادر به تامین کفش مناسب و گرمکن برای بازیکنان تهیه نشدیم بلکه برای اعزام بازیکنان برای مسابقات به دیگر شهرها با مشکل مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه هندبال سبزوار خود را دلخوش به مصوبه شورای اسلامی شهر کرده بود، ادامه داد: شهردار سبزوار در ابتدا کمک مالی شهرداری را منوط به اخذ تائیدیه کمیته انطباق کرده بود اما بعد از سه ماه پیگیری با اینکه این تائیدیه اخذ شد اما در نهایت همه را سرکار گذاشت و با اینکه قول حمایت داده بود، اما شهردار با یک کلمه "نمی توانیم" و "خداحافظ شما" آب پاکی را روی دست همه ریخت و تکلیف هندبال سبزوار را برای همیشه روشن کرد.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: در این شرایط که تیم در بدترین اوضاع مالی قرار گرفته بود، هندبال دو راه بیشتر پیش رو نداشت یا تیم باید از ادامه مسابقات انصراف می داد و یا به شهر دیگر منتقل می شد که در نهایت راه دوم انتخاب شد و در کمتر از یک ساعت صحبت هایی با مدیرعامل "باشگاه اشتاد سازه مشهد" انجام و آقای سهمی موافقت خود را برای حمایت مالی از تیم هندبال سربداران و حتی تحت پوشش گرفتن تیم نونهالان سبزوار اعلام کردند. بدین ترتیب قصه پر غصه هندبال در سبزوار بعد از این جریان به اتمام رسید.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما