پوستر رونمایی از دیوان نفیس اشعار امیرشاهی سبزواری

پس از چند ماه کش و قوس و حاشیه ها و اما و اگرهای فراوان کتاب نفیس دیوان اشعار امیرشاهی سبزواری نقاش، شاعر، خطاط و موسیقی دان برجسته خراسانی در قرن نهم هجری که او را از بزرگترین شاعران ایران در آن  عصر نیز می دانند، سرانجام به مرحله چاپ و رونمایی رسید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه کتابی که هرگز کسی گمان نمی کرد، شورای شهر سبزوار از خرید یکصد جلد از آن طبق رسم سابقش، سر باز بزند، اما در این زمینه بسیار خبرساز شد و در اقدامی عجیب اکثریت اعضای شورای شهر خرید آن را تصویب نکردند. در حالیکه این کتاب ارزش خیلی بیشتری از برخی کتاب های قبلا خریداری شده توسط شورا و شهرداری سبزوار داشت و بدین ترتیب سندی دیگر بر غفلت های عجیب و عدم درک مناسب شوراییان پنجم این شهر از ضرورت ها و موقعیت های مختلف فرهنگی ثبت شد و نیز بیش از پیش گرفتاری اعضای شورای شهر در دام لجبازی ها و زورآزمایی های درونی را به منصه ظهور رساند.
 
با اینحال دیوان نفیس امیرشاهی به چاپ رسیده و قرار است سه شنبه اول بهمن 98 در محل سالن بیهقی (میدان نقابشک) این شهر از آن رونمایی شود و دست اندرکاران چاپ و نشر این کتاب امیدوارند از سوی مردم فرهنگدوست سبزوار نسبت به حمایت از این اثر فاخر فرهنگی بپردازند. گویا تا کنون شرکت سیمان سبزوار برای خرید چند جلد از این کتاب داوطلب شده است.
 
 
پوستر مراسم رونمایی از کتاب امیرشاهی سبزواری را در ادامه می بینید:
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما