پذیرش دانشجوی دکتری طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار / پیگیری ها برای افزایش یک رشته جدید

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
پس از درج گزارش و یادداشت کوتاهی درباره حذف یک رشته از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و انتقال آن به دانشکده پرستاری جوین (منبع) در روزهای اخیر، یک منبع آگاه به ارائه توضیحاتی از روندهای پیش روی این دانشگاه و برخی موفقیت های آن پرداخت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این منبع آگاه که نخواست نام او بیان شود، به خبرنگار ما گفت: رشته فوریت های پزشکی که از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به دانشگاه پرستاری جوین منتقل شده است، در مقطع کاردانی بود و قرار است سال آینده مقطع کارشناسی این رشته به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آورده شود.
 
وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی دکتری طب سنتی در این دانشگاه گفت: رشته دکتری طب سنتی تا کنون فقط در برخی دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان ها دایر شده و سبزوار از این نظر موفقیت مهمی به دست آورده است.
 
این منبع آگاه در ادامه تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی رازی و نیز برگزاری نخستین آزمون صلاحیت مهارتی دانشجویان بهداشت عمومی را از دیگر دستاوردهای مثبت و  عملکردهای موفق تنها دانشگاه علوم پزشکی غرب خراسان رضوی در مدت های اخیر برشمرد.
 
گفتنی است، بر اساس اعلام وبسایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: به استناد رأی صادره در دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دی ماه 98، این دانشگاه برای اولین بار از سال آینده در مقطع دکتری تخصصی (PhD) دررشته طب سنتی ایرانی دانشجو می پذیرد که تعداد دانشجویان 3 نفر خواهد بود. (منبع)
 
گفتنی است، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با  بیش از161 عضو هیات علمی وحدود 2156 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و تخصصی آموزش علوم پزشکی را در غرب خراسان برعهده دارد
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما