پس از سه روز از رحلت؛ نهادهای مذهبی و ادارات شهرستان همچنان مغفول مانده اند

رحلت آیت الله حاج شیخ علی اسلامی موسس و رئیس بنیاد بعثت

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه آیت الله حاج شیخ علی اسلامی قرائتی، موسس و رییس بنیاد بعثت، پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در راه اعتلای مکتب اهل بیت(ع) به دیدار معبود شتافت.

آیت الله حاج شیخ علی اسلامی، فرزند ارشد مرحوم آیت الله حاج شیخ عباسعلی اسلامی قرائتی، بنیانگذار جامعه تعلیمات اسلامی بود که با اهتمام خود و با تشکیل بنیاد بعثت دست به انتشار ١٩٧ أثر در زمینه های معارف اسلامی زد. نشر آثار دینی در ایران و خارج از کشور و تشکیل مدرسه علمیه خواهران از دیگر فعالیت های فرهنگی او در بیش از نیم قرن زندگی بود.

او در دو سال اخیر به دنبال به

 انجام رسانیدن طرح گسترش آموزه های نهج البلاغه در مدارس و ایجاد مرکز نقابت سادات و شناسایی نسل پیامبر(ص) در جهان بود.

وی تا واپسین لحظات زندگی خود و در بستر بیماری، دست از تلاش های فرهنگی برنداشت. این چهره فعال فرهنگی و روحانی تاثیر گذا، سرانجام در بامداد روز یکشنبه١٥ دی ماه ١٣٩٨، برابر با نهم ربیع الثانی ١٤٤١ هجری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آیت الله حاج شیخ علی اسلامی، سبزوار و خانه امیرالمومنین و نهج البلاغه

سفر ایشان و آیت الله رهبر که در سال 96 به سبزوار انجام شد. سفری که البته با اینکه می شد از برکات اندیشه های این شخصیت برجسته، بهره بیشتری برای اعتلای فرهنگی و قرآنی را  کسب کرد متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های مدیران شهری به مرحله عمل نرسید.

شهر دارالمومنین سبزوار در واپسین روزهای شعبان المعظم 1438 هجری قمری و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان افتخار میزبانی از دو میهمان برجسته مذهبی حضرات آیت الله علی اسلامی رئیس بنیاد بین المللی بعثت و آیت الله محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان و نماینده پیشین این شهر در مجلس شورای اسلامی را داشت.

این سفر از آن جهت برای دیار سربداران حائز اهمیت بود که آیت الله اسلامی با وجود اصالت سبزواری تا کنون به شهر پدری خود سفر نکرده بود و این یک نمونه واضح از فاصله افتادن بین شهر سبزوار و فرزندان نخبه و فرهیخته این شهر محسوب می شد. اما سرانجام این طلسم با دعوت امام جمعه معزز شهرستان حجت الاسلام مقیسه و نیز با دعوت بیت حضرت آیت الله علوی و با پیگیری و همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده علوم قرآنی و بنیاد جامع الخیرات سبزوار شکسته شد و دیار سربداران در روزهای سوم و چهارم خرداد 96 میزبان یکی از فرزندان شایسته خود و همراهان او شد و امید می رود این سفر، مقدمه ای برای برقراری روابط بیشتر و بهره مندی معنوی سرزمین بیهق از برکات وجودی بزرگان و فرهیختگان خود باشد.

  این سفر  شامل برنامه های مختلفی از جمله حضور در محفل صمیمانه دفتر امام جمعه معزز شهرستان، حضور در گردهمایی ائمه جماعات مساجد سبزوار در آستانه ماه مبارک رمضان، سبزوارگردی و بازدید از برخی اماکن تاریخی و گردشگری این شهر، بازدید از مدرسه علمیه اهل البیت (ع) ، حضور در محفل صمیمانه شام دانشگاه حکیم سبزواری و رایزنی برای برقراری همکاری های علمی و فرهنگی، بین بنیاد بعثت و موسسه نهج البلاغه با دانشگاه حکیم سبزواری و شهر سبزوار، بازدید از دانشکده علوم قرآنی ، بازدید از مرکز تربیت مدرس قرآن کریم و حضور در منزل آیت الله علوی و دیدار با ایشان بود.

 آیت الله اسلامی در دیدار با امام جمعه سبزوار

ضمن ارائه توضیح مختصری از بنیاد بعثت، عنوان کرد: یکی از زیرمجموعه های بنیاد بعثت، موسسه نهج البلاغه است که سرپرستی این موسسه برعهده حاج آقا رهبر است و یکی از عمده ترین هدف های موسسه نهج البلاغه مطرح کردن فرهنگ علوی در جامعه شیعی و دیگر جوامع اسلامی و حتی جوامع غیر اسلامی است

مدیر بنیاد بعثت سپس ابراز امیدواری کرد با ارشادات عزیزانی مانند حاج آقای مقیسه ای و بقیه ی عزیزان بشود طرحی به نام خانه امیرالمومنین در سبزوار داشته باشیم.

در ادامه جلسه آیت الله رهبر امام جمعه موقت اصفهان و مدیر موسسه نهج البلاغه به سخنرانی پرداخت و گفت: نگاه ما به سبزوار یک نگاه امیدوارانه است زیرا سبزوار کانون انقلاب، علم و فرهنگ شیعی است.

آیت الله رهبر افزود: حاج شیخ عباسعلی اسلامی فرزند سبزوار است که برای این شهر جای بسی افتخار دارد و هرچند علما و بزرگان و دانشمندان زیادی در این شهر بوده اند اما آنچه حاج آقای اسلامی در عرصه فرهنگ انجام داد واقعا بی نظیر بود و یادبود و بزرگداشت ایشان ضروری است و جا دارد در خود سبزوار برای ایشان با برنامه ریزی های لازم بزرگداشتی برگزار شود  

فرهنگ نهج البلاغه می تواند برای ما راهگشای بسیاری از حرکات هوشمندانه باشد. در مدیریت، در تعلیم و تربیت ، آموزش و پرورش ، حوزه ها، جماعت ها و... همه مردم می توانند از نهج البلاغه به عنوان یک الگوی رفتاری ارزشمند استفاده کنند که از این لحاظ هنوز کاری انجام نشده است.

نظرداشت:

  • این خبر در حالی برروی پایگاه های مختلف خبری کشور متتشر شده است که پس از سه روز از درگذشت این عالم ربانی، نهادهای مذهبی و ادارات شهرستان هیچ عکس العملی همچنان مغفول مانده اند و رسانه های شهرستان سبزوار که زادگاه این عالم بزرگ و همشهریان وی محسوب می شوند هیچ عکس العملی نشان نداده اند. موضوعی که نه تنها تازگی ندارد بلکه به نظر می رسد بیش از گذشته نیز با بی توجهی های رسانه ای عجین شده است.
  • اکنون بعد از گذشت دو سال از این سفر و رحلت ایشان نه تنها طرح های این عالم عزیز به مرحله عمل در شهرستان نرسید بلکه بیش از گذشته نشان داد که مدیران این دیار نیز کمتر علاقه ای به اجرای طرح و ایده های خاص و مهم عالمان و فرزندان این شهر دارند.طرح خانه امیرالمومنین  با استفاده از راهبریها و پیام های اولین امام شیعیان برای حوزه های گوناگون زندگی اجتماعی، سیاسی و ... قرار بود ایجاد با عدم همراهی مسئولین شهرستان نتوانست با پیشنهاد این عالم برجسته در سبزوار به مرحله نهایی برسد
  • ای کاش مسئولین نهادهای مذهبی، حوزوی و دانشگاهی شهرستان برای تکریم و تعزیت این عالم ربانی اقدامات شایسته ای به ثمر نشانند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما