نامه مدیر گروه داستان «شهرستان ادب» به محمود دولت‌آبادی: شما لایق بزرگداشت هستید

علی‌اصغر عزتی پاک مدیر گروه داستان موسسه شهرستان ادب به محمود دولت آبادی و درباره واکنش او به موضوع شهادت سردار سلیمانی نامه نوشت.
 
به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال حادثه تروریستی شهادت سردار قاسم سلیمانی، محمود دولت آبادی نویسنده سرشناس معاصر در یادداشتی کوتاه در روزنامه ایران به تجلیل از وی پرداخت و در ادامه و در پاسخ به سوالات یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران نیز این مساله را مورد تاکید قرار داد.
 
این اظهارنظر دولت‌آبادی اما منجر به واکنش‌های متعددی در فضای ادبی ایران شد که تازه‌ترین آن نامه علی‌اصغرعزتی پاک نویسنده و مدیر گروه داستان مؤسسه شهرستان ادب است. وی در نامه خود خطاب به این نویسنده که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است، آورده است:
 
به نام خدا
جناب آقای محمود دولت‌آبادی، نویسنده‌ی ارجمند، سلام بر شما!
 
این روزها، روزهای سرنوشت‌سازی است برای میهن ما ایران. در این میان جنابعالی، به اقتضای عشقی که به این سرزمین، و اهتمامی که برای تمامیت ارضی کشورمان دارید، و آن‌ها را در ادای احترام به سردار شهید قاسم سلیمانی ابراز کرده‌اید، مورد شماتت گروهی از مخاطبان آثارتان قرار گرفته‌اید. اما جناب نویسنده، شما مخاطبان انبوهی هم داشته‌اید در تمام این سال‌ها که به دلیل اختلاف نظرهایی شاید جزئی، و یا به هر دلیل دیگر، چندان خود را به شما نشناسانده‌اند.
 
این گروه همچنین هیچ‌گاه به دلیل اختلاف دیدگاه جایگاه و شان ادبی جنابعالی را، و خدمتی که به ادبیات داستانی ایران کرده‌اید، انکار نکرده و ناچیز نشمرده‌اند. آن‌ها پذیرفتند تفاوت منظرها را و محترم داشتند تلاش‌های ارجمند شما را. کتاب‌های‌تان را خواندند و لذت بردند از خلق آن‌همه عشق و مهر به انسان. و این حق بود، هست و خواهد بود. شما به دلیل آثار پرارج‌تان، هنرتان، و شخصیت متین و صبورتان، لایق این احترام و بزرگداشت هستید. آقای محمود دولت‌آبادی عزیز، مطمئن باشید این حرف‌ها برای امروز و برآمده از شرایط حاضر نیست.
 
شاهد این ادّعا برای اینجانب مصاحبه‌ای است که چندین سال پیش با نشریه‌ی پنجره کردم، و در برابر سوال امید مهدی‌نژاد که پرسید: "محمود دولت‌آبادی؟" گفتم: "نویسنده‌ی بزرگ!" و شاهدم عکسی است از جنابعالی که بر سرِ دیوار محل کارم نصب شده!
 
آرزویم سلامتی و عمر باعزّت برای شماست.
 
والسلام
 
علی‌اصغر عزتی پاک
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما