یکی از بزرگراه های سبزوار به نام شهید سپهبد سلیمانی نامگذاری شد

نام سردار شهید سپهبد سلیمانی بر تارک بزرگراه سبزوار
 
سبزوار- ایرنا- شورای اسلامی شهر سبزوار در پی ضایعه شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگراهی در این شهر را به نام آن شهید والامقام سپاه اسلام متبرک نمود.
 
رییس کمیسیون امنیت و ایثار شورای اسلامی شهر سبزوار روز شنبه در نشست شورای اسلامی این شهر گفت: با پیشنهاد شهردار و موافقت شورای شهر حد فاصل میدان خلیج فارس تا کمربند جنوبی(تهران- مشهد) این شهر به طول سه کیلومتر به نام این سردار رشید اسلام نام‌گذاری شد.
 
علی ارغیانی ادامه داد: نام‌گذاری بزرگراهی در سبزوار به نام سردار سلیمانی با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره همه شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.
 
وی افزود: استفاده از نام شهدا و بزرگان در نام گذاری معابر و میادین با هدف ارج نهادن به شخصیت معنوی و علمی آنان صورت می گیرد.
 
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
 
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
 
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
 
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
 
منبع: ایرنا
 
گفتنی است بزرگراهی که به نام سردار شهید سلیمانی مزین گردید، قبلا به نام بزرگراه هشت بهشت نامگذاری شده بود. 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما