نیشابور دومین مرکز غیر استانی که مجوز قطعی پارک علم و فناوری گرفته است

مدیر پارک علم و فناوری نیشابور گفت: مرکز پارک علم و فناوری نیشابور دومین مرکز غیر استانی است که دارای مجوز قطعی شده است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا شیرازی مدیر پارک علم و فناوری نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نیشابور دومین شهر غیر استانی است که مجوز قطعی پارک علم و فناوری را دریافت کرده است.
 
او با بیان اینکه ۱۸۰ نیرو شاغل به طور تمام وقت و نیمه وقت در پارک فناوری مشغول هستند، تصریح کرد: از ابتدای تاسیس پارک علم و فناوری ، نیشابور ۱۲۸ داور در تمام زمینه‌های علمی و مهندسی به طور میانگین ۸ نفر در زمینه‌های مختلف با ما همکاری می کنند.
 
مدیر پارک علم فناوری نیشابور گفت: ۸۰ نفر از این داوران  از هیئت‌های علمی دانشگاهی می باشند که به طور افتخاری با مرکز همکاری دارند.
 
شیرازی با بیان اینکه  ۲۲ واحد نوپا در مرکز نیشابور فعالیت دارند، افزود: تعداد ۱۴ واحد در مرحله رشد و ۸ واحد در مرحله مقدماتی هستند؛ که تعدادی از این واحد‌ها به علت خارج بودن پارک از مرکز شهر و محدویت فضا در خارج از این مرکز در حال فعالیت هستند.
 
او ادامه داد: پارک علم و فناوری نیشابور در چهار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک، کشاورزی و صنایع تبدیل به کشاورزی  فعالیت می‌کنند.
 
مدیر پارک علم و فناوری نیشابور گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار استارآپ در  نیشابور برگزار شده است که از سطح نوین بالای برخوردار بوده است.
 
شیرازی افزود: پارک علم فناوری دارای آزمایشگاه سنگ‌های قیمتی می‌باشد که سنگ‌های قیمتی مانند الماس، بلریان، فیروزه و مروارید را مورد آزمایش قرار داده و پس از تایید این سنگ دارای شناسنامه بین الملی خواهد شد و جهت صادرات استفاده می‌شود.
 
او در پایان با بیان اینکه در آمد ۲۲ واحد علمی پژوهشی در سال ۹۷ بالغ بر ۸ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: از کارآفرینان و دانشجویانی که طرح‌های پژوهشی و علمی دارندحمایت می کنیم.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما