کوه سرخ سی امین شهرستان خراسان رضوی شد، ششتمد همچنان در انتظار

بعد از چند سال چشم انتظاری ششتمدی ها و اعلام زودهنگام شهرستان شدن این بخش که در سال 91 توسط یکی از نمایندگان سبزوار اتفاق افتاد، اما سرانجام بخش کوه سرخ کاشمر توانست از ششتمد سبزوار جلو بزند و رسانه ها روز گذشته از مصوبه هیأت دولت برای شهرستان شدن کوه سرخ خبر دادند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه رمضانعلی سبحانی فر در دی ماه سال 91 درحالیکه فقط چند ماه از آغاز دور اول نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی میگذشت، طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد ارتقاء ششتمد به شهرستان به طور رسمی به زودی ابلاغ می شود. برخی صاحبنظران در آن زمان معتقد بودند این اعلام با توجه به حساسیت هایی که در برخی شهرستان های مجاور سبزوار وجود دارد، زودهنگام بوده و احتمالا به فرآیند شهرستان شدن ششتمد لطمه وارد می کند. (منبع)
 
در همان زمان گفته می شد رمز ارتقاء موفقیت آمیز بخش های جوین، جغتای و خوشاب در فاصله سالهای 87 تا 89 حرکت چراغ خاموش مسئولان و نمایندگان وقت و اعلام خبر تنها پس از نهایی شدن آن بوده است. ظاهرا پیش بینی کارشناسان درست از آب درآمد و ششتمدی ها اکنون بعد از 7 سال هنوز چشم به راه شهرستان شدن هستند. 
 
خبرگزاری ایسنا جزئیات خبر شهرستان شدن کوه سرخ را به شرح زیر اعلام کرده است:
 
با مصوبه هیئت وزیران؛
کوهسرخ سی‌امین شهرستان خراسان رضوی شد
 
ایسنا/خراسان رضوی با مصوبه هیئت وزیران، بخش کوهسرخ کاشمر به شهرستان ارتقاء یافت و به عنوان سی‌امین شهرستان استان خراسان رضوی معرفی گردید.
 
براساس جلسه هیئت وزیران در جلسه سیزدهم آذرماه 1398 به پیشنهاد وزارت کشور بخش کوهسرخ کاشمر به شهرستان ارتقاء یافت و مقرر شد مرکز دهستان بالا ولایت بخش مرکزی شهرستان کاشمر به روستای قوژد و مرکز دهستان برکوه بخش کوهسرخ به روستای ایور تغییر کند.
 
همچنین مقرر گردید دهستان قلعه بالا در شهرستان کاشمر به مرکزیت روستای قلعه بالا و دهستان رزق‎آباد در بخش مرکزی شهرستان کاشمر به مرکزیت روستای رزق‎آباد باشد.
 
دهستان کوه سفید به مرکزیت روستای تولا در شهرستان و بخش فرح دشت به مرکزیت روستای قلعه بالا در شهرستان کاشمر ایجاد می‎شود، بخش بررود نیز به مرکزیت روستای طرق از ترکیب دهستان‎های تکاب و بررود در شهرستان کاشمر و شهرستان کوهسرخ به مرکزیت شهر ریوش از ترکیب بخش‏ مرکزی به مرکزیت شهر ریوش شامل دهستان‎های برکوه و کوه سفید و بخش بررود ایجاد می‎شود.
 
به گزارش ایسنا؛ شهرستان کوهسرخ بر اساس آمار سال 1395 حدود 25 هزار نفر جمعیت و شهر ریوش مرکز این شهرستان 5700 نفر جمعیت داشت.
 
 
نظرت را بنویس
comments

Saberi

باید نمایندگان سبزوار پاسخگو باشند این دلیل مناسبی نیس بخاطر شهرستان های مجاور ازون زمان ۶سال رد شده و هیچی به هیچی هنو انتظار دارن دوباره رای بیارن کاش نماینده های سبزوارم مث نماینده های شهرهای دیگه ب فکر شهرشون بودن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما