آغاز اجرای تئاتر «دختر یانکی» با بازی مهدی امینی خواه، فرزاد حاتمیان و تیما تقی زاده در سبزوار

نخستین اجرای تئاتر «دختریانکی» با بازی مهدی امینی خواه، فرزاد حاتمیان و تیما تقی زاده، سه بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزین ایران به کارگردانی جواد رازقندی یکشنبه شب 17 آذر 98 در سبزوار به روی صحنه تالار کاشفی رفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهدی امینی خواه بازیگر این تئاتر قبل از اجرا در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران سبزوار درباره ویژگی کار با جواد رازقندی هنرمند سبزواری گفت: هنر مرز و محدودیتی ندارد و از این حیث تفاوتی بین هنرمندان پایتخت یا شهرستان ها نیست و آقای رازقندی هنرمندی جوان و بسیار خلاق است و زمانی که قرار شد با ایشان همکاری داشته باشیم و نمایشنامه را خواندیم، با دیدگاه خوبی که نسبت به این نمایش داشت و آنالیزی که از شخصیت ها انجام داد و با در نظر گرفتن سایر پارامترها فهمیدم که کار خوبی خواهد شد و خوشبختانه اجرای این تئاتر در تهران طی15 شب مورد استقبال  قرار گرفت و انشالله در سبزوار هم این اتفاق بیافتد.

این هنرمند افزود: دختر یانکی یک نمایشنامه معروف جهانی است که طی سالها در جاهای مختلف از جمله در بسیاری از کشورهای خارجی اجرا شده و به خاطر نگاه خاصی که مترجم فارسی این نمایشنامه به اثر داشته، در ایران نیز بارها به روی صحنه رفته است.

امینی خواه ادامه داد: نمایشنامه دختر یانکی از لایه ها و بافت های مختلف دراماتیک برخوردار است که این فرصت را در اختیار بازیگر و کارگردان می گذارد که هر کدام نگاه خاص خود را به این قصه داشته باشند به طوریکه یکی بیشتر جنبه سیاسی آن را در نظر می گیرد و یکی بعد اقتصادی و دیگری بیشتر جنبه طنز آن را می بیند. زیرا این نمایشنامه خیلی هوشمندانه نوشته شده و جای کار زیادی دارد و ما سعی کردیم بیشتر رگه های طنزی را که در متن وجود دارد، برجسته کنیم تا علاوه بر اینکه قصه را روایت می کنیم لحظات مفرحی را هم برای تماشاچی ایجاد کنیم.

تیما تقی زاده دیگر بازیگر تئاتر دختر یانکی نیز در این نشست با ابراز خرسندی از اهمیتی که اداره ارشاد این شهر به اجرای تئاترهای حرفه ای می دهد، گفت: وجود سالن بلک باکس که پدیده متفاوتی با سبک های کلاسیک اجرای تئاتر محسوب می شود، اتفاق خوشایندی است که در سبزوار اتفاق افتاده است و من به عنوان یک بازیگر نسل جوان از این همراهی ها تشکر می کنم.

وی در ادامه گفت: یکی از گلایه هایی که در حوزه هنر تئاتر کشور وجود دارد این است که مسئولان فرهنگی دیگر شهرها غیر از تهران معمولا از تئاتر استقبال نمی کنند. در حالیکه تئاتر هنری است که خیلی می تواند با مردم ارتباط مستقیم برقرار کند و بسیاری از ناگفته ها را بگوید ولی به این هنر در جای جای کشور کم لطفی شده و فرصت رشد به آن داده نشده و مردم نتوانسته اند با آن همسو شوند.

فرزاد حاتمیان دیگر بازیگر تئاتر دختر یانکی نیز در این نشست خبری گفت: خوشحالم که در 47 سالگی فرصتی شد که به سبزوار بیایم زیرا تا قبل از این با بعضی از دوستان سبزواری در تهران مراوده داشته ام و می دانستم که مردمان بسیار خونگرم و دوست داشتنی ای هستند، اما نشده بود که به اینجا بیایم و اکنون به بهانه این تئاتر فرصت پیش آمد که در خدمتتان باشم.

جواد رازقندی کارگردان تئاتر دختر یانکی نیز ضمن سخنان کوتاهی در این جلسه از تمام دوستان قدیمی که این کار را حمایت کرده اند و خصوصا شخص آقای شجاع مقدم رئیس اداره ارشاد سبزوار که حمایت خاصی نسبت به این نمایش داشته است، تشکر کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم گویی به این سه هنرمند که به مدت یک هفته میهمان سبزوار خواهند بود، درباره ظرفیت های هنری شهرستان به ویژه در حوزه تئاتر توضیحاتی داد.

رضا شجاع مقدم سپس از عوامل تئاتر دختر یانکی درخواست کرد در مدت اقامت یک هفته ای آقایان امینی خواه، حاتمیان و خانم تقی زاده در سبزوار شرایطی را فراهم آورند که هنرمندان تئاتر شهرستان بتوانند از تجارب و تخصص این هنرمندان کشوری در قالب برگزاری کارگاه و یا نشستی تخصصی بهره ببرند.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما