جدول انتخاب / روشی آسان و علمی برای شناخت نامزدهای اصلح انتخابات مجلس

این روزها با شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، بحث های انتخاباتی داغ ترین موضوعات محافل سیاسی و اجتماعی در سرتاسر کشور است. شهرستان سبزوار نیز که معمولا یکی از مراکز مهم فعالیت های سیاسی و اجتماعی در شمال شرق ایران بوده، از این قاعده مستثنا نیست.

 اگرچه تا ساعت 18 بعد از ظهر چهارشنبه چهارمین روز ثبت نام انتخابات در حوزه انتخابیه غرب خراسان رضوی شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تنها 19 نفر ثبت نام کرده اند، اما گفته می شود بیش از 100 نفر تا کنون برای نامزدی انتخابات در این حوزه ابراز تمایل و آمادگی کرده اند که احتمالا در سه روز باقی مانده، رسما ثبت نام خواهند کرد.

در میان ثبت نام کنندگان مانند همیشه چند نام و چهره آشنا و تعداد زیادی چهره های ناشناس به چشم می خورند که اگر همه یا تعدادی از آنان مورد تأیید  شورای نگهبان قرار بگیرند، مسلماً به دست آوردن شناخت کاملی از تمام آن ها برای رأی دهندگان کار آسانی نخواهد بود.

در این بین با وجود تبلیغات سنگین، شعارگونه و بعضا اغراق آمیزی که هر یک از نامزدها در ایام انتخابات درباره خود به راه می اندازند، مسلما شناخت و انتخاب نامزد اصلح برای عموم مردم بسیار دشوار خواهد بود. انتخاب اصلح یعنی کسی که هم از منافع ملی و بین المللی کشور و هم از ضرورت های محلی حوزه انتخابیه خود درک درستی داشته باشد و با برنامه ای واقع نگرانه برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم خود، بخواهد به ساختمان سبز بهارستان به عنوان مهمترین جایگاه قانونگذاری کشور ورود پیدا کند. بنابراین می طلبد که در این غوغای تبلیغاتی و هیاهوی رسانه ای که طرفداران و یا مخالفان نامزدها به راه می اندازند، مردم دلسوزی که واقعا به دنبال انتخاب اصلح هستند، با در دست داشتند روش های سنجشی که به کمک آن ها به راحتی بتوان ملاک های کیفی را کمی سازی و قابل اندازه گیری کرد، به بهترین انتخاب ممکن برسند.

در همین راستا فرمی توسط تعدادی از کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و اجتماعی سبزوار تهیه شده است که با کمک آن می توان با قرار دادن نام هر یک از نامزدهای مورد نظر و دادن امتیازهایی از یک تا صفر برای هر یک از ملاک های تعیین شده در این جدول و در نهایت محاسبه مجموع امتیازات، به بهترین انتخاب رسید.

اسرارنامه هم اکنون این جدول را در بخش کاغذ کاهی این مجله به همراه توضیحات لازم منتشر کرده است. امید است هر یک دلسوزان به نوبه خود در معرفی این جدول به سایر دوستانشان به شکل گیری جریان انتخاب اصلح کمک کنند.

برای مشاهده جدول انتخاب هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما