دیوان امیرشاهی سبزواری؛ از بی مهری شورای شهر تا حضور در کتابخانه کنگره آمریکا

الهه رامشینی خبرنگار و یکی از فعالان فرهنگی سبزوار در پیامی که روز 24 آبان به مناسبت آغاز هفته کتاب در فضای مجازی منتشر کرده است، به موضوع عدم موافقت شورای شهر سبزوار با خرید دیوان نفیس امیرشاهی واکنش نشان داده و بهت و ناباوری خود را نسبت به این موضوع ابراز داشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این نویسنده سبزواری در مطلب کوتاه خود به قرار گرفتن کتاب امیرشاهی در کتابخانه مرکزی کنگره آمریکا اشاره کرده و گفته نسخه خطی این کتاب در رده کتب ارزشمند نویسندگان و شاعرانی چون سعدی، مولوی و فردوسی در این کتابخانه قرار گرفته است.
 
متن کامل مطلب الهه رامشینی به همراه مستنداتی که او از وبسایت کتابخانه مرکزی کنگره آمریکا ارائه داده در ادامه منتشر می شود:
 
هفته #کتاب رو آغاز می کنیم با بهت و ناباوری رای ندادن اعضای #شورای_شهر_سبزوار به خرید کتاب ارزشمند دیوان #امیرشاهی_سبزواری در میان سکوت معنادار رسانه های سبزوار
 
🔹جالبه بدونید اعضای شورای شهر در حالی خرید کتاب امیرشاهی که توسط ناشری سبزواری در حال انتشار است را خرج بیهوده اعلام کردند که کتابخانه مرکزی #کنگره_آمریکا این کتاب را در رده کتابهای ارزشمند نویسندگانی همچون سعدی و مولا در وبسایت خود قرار داده است.
 
 کتابخانه کنگره آمریکا، مجموعه بسیار جالبی از کتاب‌های خطی نفیس فارسی را برای مشاهده آنلاین و دانلود، در وب‌سایت خود قرار داده است.
 
قرآن نفیس، مثنوی معنوی مولوی، خمسه نظامی گنجوی و شاهنامه فردوسی و #دیوان_امیر_شاهی_سبزواری در میان این کتاب‌ها جلوه‌گری می‌کنند. از دیگر کتاب‌های مهم این مجموعه می‌توان به کتاب یوسف و زلیخا و کلیات سعدی اشاره کرد.
 
 
کلیک کنید:
 
 
 
 
 
گفتنی است امیرشاهی سبزواری شاعر، نقاش، خطاط و موسیقی دان برجسته سبزواری در قرن نهم هجری بود که به تازگی انتشارات فیروزی کتاب اشعار او را به صورتی نفیس به مرحله چاپ رسانیده است. اما شورای شهر سبزوار بر خلاف رسم پیشین خود که از هر کتابی مرتبط با سبزوار یکصد نسخه را خریداری می کرد، از خرید این کتاب سر باز زد و همین موضوع باعث تعجب و واکنش هایی در بین  اصحاب  فرهنگ و هنر دیار سربداران شد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

سعید

چرا فرافکنی میکنید؟؟؟؟یعنی شما از دکتر بخشی و دکتر محمدی و استاد کرامت بیشتر میفهمید؟ برای شما حرف آقای شهردار مهمتر است یا دانشگاه آمریکایی؟؟؟؟؟؟rnوقتی شورای سبزوارمیگوید لازم نیست یعنی لازم نیست. حتما جاهای مهمتری بودجه نیاز است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما