آیین افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری با بازگشایی سالن ورزشی شماره 3 برگزار شد

مهدیه عابدی /مجله اینترنتی اسرارنامه

سالن ورزشی شماره 3 چند منظوره در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری ومزین به نام مرحوم استاد محمد رضا حامدی نیا  در راستای افتتاح دیگر پروژه های عمرانی این دانشگاه بازگشایی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه افتتاح این سالن ورزشی  با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، معاون مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، مدیران و معاونان دانشگاه، خانواده مرحوم استاد حامدی نیا و جمعی از دانشجویان رشته تربیت بدنی و اصحاب رسانه، ظهر امروز در محل  دانشکده تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت.

در ابتدای این مراسم دکتر علی اصغر مولوی ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه باید از حداکثر ظرفیت های ورزشی و امکانات موجود نهایت استفاده صورت گیرد بر لزوم مشارکت جدی و همگانی کارکنان، مدیران و دانشجویان این دانشگاه در طول سال و دردیگر برنامه ها و طرح های ورزشی و تربیت بدنی تاکید کرد.

وی با سرآمد بودن دانشگاه حکیم در مباحث ورزشی بر ضرورت رفع کاستی ها و توسعه فضای ورزشی نیز اذعان و در این راستا بر حمایت های بیشتر وزارت علوم و پیگیری های مسئولان و مدیران دانشکده تربیت بدنی اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر مجید مسیحا مهمان ویژه افتتاح این سالن ورزشی نیز به اهمیت ورزش و استفاده مطلوب از فضاهای ورزشی در شرایط موجود تاکید کرد و دانشگاه حکیم سبزواری را یکی از دانشگاه های مطرح منطقه و کشور از لحاظ اهمیت به امر ورزش  و سرآمد بودن در بسیاری از رشته های ورزشی خواند.

معاون مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود ایجاد تسهیلات بیشتر برای دسترسی آسان و راحت تر به واحد های ورزشی را در حوزه ستادی و برنامه های مطرح شده در وزارت علوم دانست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم در سال های اخیر با توجه به منابع و امکانات مالی سعی کرده به مباحث عمرانی و فضای های ورزشی توجه کند عمده ترین برنامه ها و اهداف این وزارت را در این خصوص ساخت فضاهای روباز ورزشی، زمین چمن و احداث مراکز مشاوره و تندرستی عنوان کرد و تنگناهای مالی و کمبود منابع را یکی از دلایل به طول انجامیدن احداث سالن ها و فضاهای ورزشی در دانشگاه های کل کشور خواند.

دکتر مسیحا  با اشاره به جهش عجیب و غریب به وجود آمدن دانشگاه های مختلف در طول سال های اخیر در کشور را نیز  یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در مباحث گفته شده طرح کرد و گفت: مشکلات زیر ساختی، کمبود منابع مالی، تجهیزات وعدم تعامل برخی از مدیران دانشگاه به منظور همکاری و ارتباط  بیشتر با وزارتخانه از جمله مواردی هستند که امکان همیاری وهماهنگی بیشتر را برای رفاه همگانی و عمومی در موضوع ورزشی سلب می کند.

معاون مدیرکل تربیت بدنی همچنین در قسمت پایانی سحنان خود با ذکر این نکته که با مشاهده نزدیک از دانشگاه های منطقه از مشکلات ورزشی و زیرساخت های تربیت بدنی این دانشگاه ها آگاه شده است و این موارد را بررسی خواهد کرد از دانشگاه حکیم سبزواری برای توجه به مباحث ورزشی و پیگیری های مشتاقانه برای افزایش سرانه  فضای های ورزشی تشکر کرد.

در قسمت پایانی این مراسم خانم دکتر استیری مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری با ایراد سخنرانی کوتاه حضور دکتر مسیحا را منشا خیر و برکت برای بررسی و حل مشکلات ورزشی دانشگاه خواند و اظهار امیدواری کرد این سالن ورزشی که مزین به نام استاد برجسته علم و اخلاق دکتر محمد رضا حامدی نیا است به ماندگاری نام و استفاده از نام نیک ایشان برای پیشرفت های ورزشی و عملکرد بهتر ورزشکاران و مدیران دانشگاه یاری برساند.

دکتر استیری با توجه به احساس نیازی که در چند سال اخیر در مباحث ورزشی و تربیت بدنی شده است  را یکی از دلایل اصلی  برای اشاعه بیشتر فرهنگ ورزشی، سلامتی و تندرستی و تاثیرات اجتماعی مثبت خواند و توضیح داد: اهمیت سرمایه گذاری در ساخت اماکن ورزشی در دراز مدت کلیه ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی افراد را دربرخواهد گرفت .

وی همچنین با تاکید بر اینکه مبحث ورزش یکی از اولویت ها و برنامه های تعریف شده دانشگاه با مساعدت ها و حمایت های ریاست دانشگاه و مدیران دانشکده تربیت بدنی است حضور دکتر مسیحا را در این مراسم یک فرصت دانست و به اهداف و طرح های ورزشی این دانشگاه از جمله توسعه اماکن ورزشی، بهبود و خارج کردن تجهیزات ناسالم ، افزایش رشته های ورزشی و...اشاره کرد و از معاون مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم خواست زبان گویای این دانشگاه برای توسعه و توجه به فضاهای ورزشی باشد.

عکاس: مهدیه استیری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما