بیش از 34هزار تماس تلفنی سبزواری ها با پلیس 110 طی شش ماه نخست سال جاری / مسیر سبزوار برای قاچاقچیان نا امن شده است

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار گفت: در 6 ماهه نخست سال 98 تعداد 34هزار و 500 تماس تلفنی با پلیس 110سبزوار داشته ایم که به طور متوسط روزانه 185 مأموریت انجام شده است و در این زمینه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش داشته ایم و این نشان می دهد که مجموعه پلیسی به رسم امانت و وظیفه و تکلیفی که امر به معروف و نهی از منکر بر دوش این مجموعه گذاشته حرکت رو به رشدی داشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سرهنگ کارگاه حسین بیات مختاری که در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی سبزوار به مناسبت هفته نیروی انتظامی سخن می گفت، افزود: در عملکرد پلیس راهور همین بس که بدانیم تصادفات منجر به فوت درون شهری 50 درصد و متوفیان برون شهری 53 درصد کاهش پیدا کرده است ولی ما معتقدیم حتی هم یک فوتی هم نباید داشته باشیم و بنابراین همه باید عزممان را در این زمینه جزم کنیم.
 
وی همچنین گفت: طی 6 ماه گذشته در زمینه کشف مواد مخدر نیز 143 درصد رشد پیدا کرده ایم و مسیر سبزوار برای کلیه قاچاقچیان نا امن شده است.
 
سرهنگ بیات مختاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فقط در یک موضوع شاهد رشد سریع میزان جرائم هستیم و آن هم در فضای سایبر است که در 6 ماهه نخست امسال 125 درصد رشد جرم داشته ایم و هرچند به همین میزان هم کشفیات داشته ایم، ولی این نشان دهنده این است که سمت و سوی جرم دارد به سمت دیگری می رود که هوشیاری ملت را نیاز دارد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز طی سخنانی گفت: امنیت مهمترین نیاز جامعه بشری چه در نگاه دینی و چه در نگاه اجتماعی است و در قرآن به امنیت  به عنوان بستر رشد جامعه بشری اشاره شده است و در واقع تأمین رزق و روزی و نیز تأمین امنیت مردم هر دو به عنوان نعمت های الهی مطرح شده است.
 
احمد برادران با بیان اینکه امنیت در ابعاد مختلف سرزمینی، اجتماعی، اقتصادی و سایبری مطرح است، افزود: امنیت پایدار مبتنی بر عوامل مختلفی است به طوری که از نگاه دینی و اجتماعی پرهیز از گرسنگی (فقر) مقدمه ای برای امنیت پایدار است.
 
وی همچنین گفت: در حوزه امنیت توجه به مشارکت مردم مطرح است و به همین خاطر امنیت با مردم و برای مردم شعار ماست. زیرا صرفا با امنیتی کردن فضا و تعداد زیاد نیروی انتظامی و تجهیزات و ... نمی توان به امنیت پایدار رسید.
 
برادران با اشاره به اینکه دشمن همیشه به شکل های مختلف سعی کرده است امنیت جامعه ما را مختل کند، گفت: جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و یا جنگ نرم رسانه ای به جهت ایجاد نا امیدی در مردم بخشی از تلاش های دشمن علیه امنیت جامعه ایران است.
 
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی کشورهای همسایه بیان کرد: به هرحال دشمن از کمترین فرصت ها هم برای ضربه زدن به مقاومت در منطقه استفاده می کند، ولی امروز به فضل الهی و هدایت رهبری و قوای مسلح نه تنها امنیت ما از سال قبل کمتر نشده بلکه به بیشترین شرایط امنیت در منطقه رسیده ایم.
 
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و اقتداری که در بیانات او در مقابل جامعه جهانی بود، حاکی از این موضوع بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ دستاوردهای خودش با هیچکس تعارف ندارد و هر جا اقتضا کند با منطق و گفتگو و هر لازم باشد با کمک نیروی نظامی پاسخ محکمی به آن ها خواهیم داد.
 
منبع عکس ها: وبسایت شهرداری سبزوار
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما