اجرای نمایشی بر اساس شخصیت های داستان های بیهقی در تهران

زبان بیهقی سوژه یک نمایش شد
 
یک بازیگر تئاتر از اجرای نمایشی بر اساس تحلیل شخصیت های داستانی ادبیات بیهقی گفت.
 
پریسا نقدی زاده بازیگر نمایش «شک» در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن نمایش «شک» گفت: اول قرار بود براساس داستان های بیهقی نمایش خود را اجرا کنیم ولی بعد ها تصمیم خود را برای اجرای نمایش بر محور زبان بیهقی انجام دهیم.
 
وی افزود: نمایش «شک» بر اساس تحلیل و تعریف شخصیت های داستان بیهقی اجرا می شود.
 
این بازیگر تئاتر با اشاره به انتخاب نمایش «شک» برای اجرا اظهار داشت: نمایش «شک» به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی مهدی کوشکی است و از آن جایی که بنده شاگرد آقای کوشکی بودم و باهم فعالیت داشتیم با پیشنهاد این متن به بنده با علاقه زیاد برای همکاری در اجرای این نمایش حاضر شدم.
 
نقدی زاده تصریح کرد: کارهای آقای کوشکی بسیار ویژه انجام می شود و استقبال مردم به علت زبان سخت نمایش «شک» بسیار زیاد است و چهره مخاطبان بعد از اجرای نمایش به شدت تعجب آور است.
 
این بازیگر تئاتر گفت: بنده چند سالی به عنوان بازیگر در تئاترهای مختلف و کانون پرورش فکری کار کرده ام.
 
در ضمن نمایش «شک» از تاریخ ۲۲ شهریور تا ۱۲ مهر هرشب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه در سالن استاد ناظر زاده کرمانی انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اسرارنامه : گفتنی است ابوالفضل بیهقی مورخ و ادیب برجسته ایرانی است که در سبزوار متولد شده و کتاب گرانسنگ تاریخ بیهقی او، از مهمترین متون کلاسیک فارسی است. تا حدی که او را پدر نثر کلاسیک فارسی می شمارند و مورد احترام همه فارسی زبانان است. خصوصا دو ملت ایران و افغانستان ابوالفضل بیهقی را در زمره مفاخر و بزرگان خود می نامند.

بین ادب دوستان ایرانی اول آبان به عنوان روز ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و نثر فارسی نامیده شده است.

کد: 5050

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما