موفقیت شهریورماه با محمود دولت آبادی

مجله اینترنتی اسرارنامه

ماهنامه معروف موفقیت در سیصد و نود و ششمین شماره  خود که در شهریور 98 منتشر شده است، صفحاتی را به معرفی محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری اختصاص داده است. 

به گزارش اسرارنامه، در این شماره از مجله موفقیت سه صفحه کامل از صفحات ابتدایی آن به انتشار دو پرتره و یک بیوگرافی کامل از زندگی محمود دولت آبادی اختصاص داده شده است، اما متاسفانه اشاره ای به سبزوار به عنوان زادگاه دولت آبادی نشده است.

در حالیکه دولت آبادی از جمله آن دسته از مفاخر دیار سربداران است که هرگز سبزواری بودن خود را در هیچ کجا انکار نکرده و بلکه همواره به اصالت خود به شکل های مختلفی اشاره کرده است و این را در اکثر آثار مهمش نیز می توان مشاهده کرد، شاید این غفلت تحریریه موفقیت از آوردن نام زادگاه محمود دولت آبادی به خاطر کم کاری سبزواری ها در معرفی شخصیت ها و مفاخر خود و برند کردن نام آنان به عنوان افتخاری برای سبزوار در همه جا باشد.

به طور مثال اگرچه محمود دولت آبادی به خاطر آثار گرانسنگ ادبی اش دائما در سطح ملی و جهانی می درخشد اما در شهر زادگاهش سبزوار  تا همین  امثال حتی یک خیابان، یا کتابخانه یا مکان فرهنگی و هنری به نام این هنرمند پیشکسوت و فرهیخته نیست و امسال شورای اسلامی شهر سبزوار برای اولین بار پیشنهاد نامگذاری یک خیابان به نام کلیدر معروف ترین رمان محمود دولت آبادی را مطرح کرد و به تصویب رساند که آن هم بعد از تصویب شورا باز با اما و اگرهایی روبه رو شد و هنوز سرانجام نهایی آن مشخص نیست.

گفتنی است مجله موفقیت با 22 سال سابقه فعالیت از مجلات با سابقه و پر طرفدار کشور است که گفته می شود با هدف اشاعه فرهنگ مثبت نگری در بین مخاطبان خود راه اندازی شده و به گفته وبسایت این مجله، در صدد است بستر فرهنگی لازم را برای ارتقاء سطح کیفی و کمی بهداشت روانی جامعه فراهم آورد. (منبع)

محمود دولت آبادی معمولا از جمله مشاهیر معاصر ایران است که مرتبا در دوران حیات این شانس را داشته که مورد توجه رسانه های مختلف داخلی و خارجی قرار بگیرد و گفته می شود از معدود نویسندگان ایرانی است که توانسته از طریق نویسندگی به درآمدزایی مناسب اقتصادی برسد.

او در 10 مرداد 1319 در روستای دولت آباد سبزوار متولد شده و سپس تا جوانی در شهر سبزوار اقامت داشته و از سالهای جوانی برای کار به تهران مهاجرت کرده و همانجا ماندگار شده است.

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما