مسعود پسندیده:

محکومیتم به حبس فقط به خاطر اعتراضم به لغو کنسرت ها بود و ربطی به اتهامات مالی نداشت

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
سخنگوی شورای شهر سبزوار و رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری این شورا در جلسه ای با حضور خبرنگاران سبزوار جزئیات پرونده محکومیت قضایی، حبس و عفو و آزادیش را توضیح داد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مسعود پسندیده در جمع خبرنگاران سبزوار گفت: در اواسط مرداد ماه خودم را برای تحمل 6 ماه حبسی که برایم در نظر گرفته شده بود به زندان معرفی کردم، اما اخیرا به مناسبت عید سعید غدیر خم من و تعدادی دیگر از زندانیان که از محکومیت آن ها کمتر از 6 ماه باقی مانده بود مشمول بخشنامه سراسری ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی منجر به پایان دوره محکومیت شدیم.
 
وی گفت: اگرچه بعضی دوستان رسانه ای می خواستند در این زمینه اطلاع رسانی کنند، اما بنده انتشار این خبر را به صلاح نظام نمیدانستم و مطمئن بودم اگر در وقت خودش منتشر نشود ممکن است مورد سوءاستفاده رسانه های معاند قرار بگیرد و بتواند ضربه ای به آرمان های انقلاب بزند و بنابراین خودم از خبری کردنش ممانعت کردم و گفتم در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهم داشت.
 
پسندیده سپس به شرح کاملی از ماجرا پرداخت و گفت: در سال 95 قرار بود کنسرت سالار عقیلی در سبزوار برگزار شود آن زمان در اوج بحث های تبلیغاتی بود و کشمکش هایی نیز بین وزارت ارشاد خصوصا آقای جنتی وزیر وقت و امام جمعه محترم مشهد جناب آقای علم الهدی در رابطه با برگزاری کنسرت در ا ستان خراسان رضوی به صورت رسانه ای مستقیم و غیر مستقیم مطرح می شد و همان زمان یک سری کنسرت ها در چناران و شهرهای همسایه مشهد لغو شد. اما قرار بود کنسرت سالار عقیلی در سبزوار برگزار شود. 
 
وی توضیح داد: همه می دانند برای کسب مجوز برگزاری کنسرت چه مسیر طولانی ای طی می شود. اما به هرحال مجوز ها از سبزوار و مشهد اخذ شد و  سرمایه گذار ورود پیدا کرد و بلیط فروشی صورت گرفت که متاسفانه در شب کنسرت، برنامه لغو شد. طبیعتا به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر و کمیسیون سرمایه گذاری در آن زمان به این اتفاق اعتراض کردم و در مصاحبه ای که با سایت اسرارنامه داشتم (منبع - کلیک کنید) انتقاد من مستقیما به فرماندار سبزوار بود که چرا از سیاست های دولت حمایت نمی کند؟ زیرا وزیر مربوطه روز گذشته اعلام کرده بود که هیچ کس نمی تواند کنسرت ها را لغو کند و کنسرت ها به قوت خود باقی خواهد ماند ولی باز هم این اتفاق افتاد و دادستان وقت کنسرت را لغو کرد. 
 
پسندیده ادامه داد: بعد از آن صحبت ها به دادگاه احضار شدم و قرار جلب برای من صادر شد که با وثیقه آزاد شدم و در طول روند دادرسی اتفاقات دیگری هم افتاد از جمله مطالبی در یک جلسه غیر علنی در شورای اسلامی شهر مطرح شد که اگرچه ضبط صدا در جلسه غیر علنی جرم است ولی دوستان زحمت کشیده بودند و صدای جلسه را به اداره محترم اطلاعات و فرمانداری سبزوار رسانده بودند و هر دو اداره محترم از من به عنوان افترا و نشر اکاذیب و توهین به مقامات شاکی شدند و من در آن پرونده در مورد اداره اطلاعات تبرئه شدم (البته اداره اطلاعات نیز شکایت خود را پس گرفت) و در مورد فرماندار  سبزوار محکوم به 2 ماه حبس گردیدم که در سال 96 این 2 ماه حبس را متحمل شدم.
 
وی سپس گفت: این یک واقعیت است که در طول برنامه ای که ما برای بودجه سال 98 بسته بودیم، متاسفانه به صراحت اعلام می کنم یک سری تحرکات از سوی شهرداری برای پرونده سازی علیه من صورت گرفت و پرونده های مکرر و متعددی بابت موضوعاتی که کاملا می شود گفت غیر مهم بود، تشکیل شد اما در یک مورد تضییع اموال عمومی تبرئه شدم و در یک مورد علیرغم اتمام دادرسی هنوز ابلاغیه اجرایی صادر نشده است. 
 
عضو شورای پنجم شهر سبزوار در ادامه اظهار کرد: در یکی از جلسات بررسی بودجه که منجر به حاشیه شد، معاون محترم شهردار به من افترایی بست که من هم برخورد ناشایستی کردم که همین جا هم عذرخواهی می کنم از همه مردم سبزوار به خصوص از پدرم زیرا آن رفتار دور از شأن خود من و جلسه و دوستان بود و در همان جلسه هم عذرخواهی کردم ولی  بابت همان به دادگاه احضار شدم و در نهایت بابت شکایت جناب آقای بازقندی به عنوان شکایت شخص حقیقی، موضوع 6 ماه حبس تعلیقی ام نیز فعال شد و 15 مرداد برای تحمل 6 ماه حبس به خاطر اعتراض به لغو کنسرت احضار شدم و دوره حبسم آغاز شد ولی به لطف خداوند متعال و به لطف دعای دوستان عزیز به مناسبت عید سعید غدیر رهبری محترم بنا به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی پایان دوره به زندانیان کمتر از 6 ماه، بنده از روز عید غدیر عملا دوران محکومیتم تمام است و بر اساس استعلامی که کردم در سبزوار نزدیک به 50 نفر این عفو شامل حالشان شده است.
 
وی سپس به خبری که دادگستری استان در خبرگزاری ایرنا منتشر کرده بود اشاره کرد و گفت: در آن خبر محکومیت اینجانب به عنوان تضییع اموال عمومی نیز اشاره شده بود که به صراحت تکذیب می کنم، چون علیرغم اتمام دادرسی، هنوز هیچ ابلاغیه ای جهت اجرای حکم در خصوص استفاده غیر مجاز از اموال عمومی به بنده ابلاغ نگردیده است و موضوع زندان من هیچ ربطی به بحث اموال عمومی نداشته است و در این خصوص به روابط عمومی اداره کل دادگستری استان گله مند هستم. 
 
پسندیده همچنین گفت: بسیاری از دوستان از عفو من و اتمام دوره حبسم خوشحال شدند و عده ای هم هستند که ناراحت هستند. کسانی که تلاش می کردند این اتفاق بیافتد و خواب های خیلی رنگین دیده بودند و پیشنهاداتی مثل استعفایم و چیزهایی شبیه این را برای کسب رضایت معاون شهردار مطرح کرده بودند که نپذیرفتم و خداوند متعال یاری کرد و این اتفاق ختم به خیر شد. 
 
وی در بخش دیگری از جلسه با بازگشت مجدد به موضوع محکومیت و حبس و عفو خود گفت: چند وقت قبل مصاحبه ای از رئیس شورای شهر مشهد خوانده ام که نوشته بود اگر برنامه مان خوب پیش برود به هول و قوه الهی امسال در مشهد شاهد برگزاری کنسرت خواهیم بود. یعنی اگر من مسعود پسندیده سال 95 اعتراض نمی کردم، رئیس شورای وقت سبزوار باید آرزوی برگزاری کنسرت را می کرد ولی امروز شما خیلی راحت می بینید که هفته قبل شهاب مظفری در این شهر کنسرت برگزار کرده است. 
 
وی ادامه داد: در این ماجرا شاید قسمت تلخش این بود که به من اتهام مالی زدند و انتظار دارم با این توضیحاتی که امروز به صراحت عرض کردم، خبرگزاری ها خبرهای قبلی را اصلاح بکنند زیرا حبس من فقط به دلیل اعتراض به لغو کنسرت بوده و فقط می خواهم این را بگویم که  قطعا در رابطه با احکامی که برای بنده صادر شده ظلم صورت پذیرفته و من مورد تظلم قرار گرفته و قضاوت با مردم و دادگاه عدل الهی است.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما