هندبال همچنان استوار

از لیگ انصراف نمی دهیم/ از مسئولان شهرستان گله مندیم

الهام شبانی مقدم/مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: از لیگ برتر هندبال انصراف نمی دهیم اما از مسئولان شهرستان به شدت گله مند هستیم.

قاسم شعبانپور افزود: امسال نیز برای دومین سال متوالی با وجود بضاعت مالی که تیم سربداران نسبت به دیگر تیم های لیگ برترهندبال کشور دارد بار دیگر این تیم با حمایت های سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اقتدار در لیگ حاضر می شود .

شعبانپور ادامه داد: هندبال سبزوار به پشتوانه کمک های آقای سبحانی فر از لیگ برتر انصراف نمی دهد اما از مسئولان شهرستان به وِیژه  فرماندار، شورا و شهرداری گله مندیم که صحبت هایشان برای حمایت از هندبال در حد شعار بود. مسابقات هندبال شروع شد اما سه ماه از تصویب مصوبه 500 میلیونی شورا برای حمایت از هندبال می گذرد و همچنان بعد از سه ماه هنوز شهرداری جواب این نامه را برای کمیته انطباق ارسال نکرده است.

وی در ادامه افزود: به لحاظ اینکه تیم هندبال سبزوار امسال نیز بدون اسپانسر در لیگ برتر حاضر می شود و هزینه تیمداری به مراتب بیش از سال گذشته است و بازیکنان تیم که سال گذشته قرارداد سفید امضاء با تیم بسته بودند و عملاً رایگان در اختیار تیم بودند امسال نمی توان با دست خالی بازیکنان را در تیم نگه داشت. در این دوره بازیکنان درخواست پرداخت مبلغ اولیه برای حضور در تیم داشتند ولی چون هیچ مبلغ ریالی به هیات تزریق نشده بود نتوانستیم برخی بازیکنان را راضی نگهداریم  و همین امر سبب رفتن تعدادی از بازیکنان چون جواد سرپوشی، مهدی رضوی و آقای افسر نیا از تیم شد. به همین علت مدتی قبل خبر انصراف را از لیگ را اعلام کردیم تا مسئولان فکر جدی تری برای برند ورزشی شهر بردارند.

شعبانپور اظهار کرد: در نشست شب گذشته خود با آقای سبحانی فر که اعضای هیات هندبال و بازیکنان نیز حضور داشتند دغدغه هندبالیست ها مطرح شد. در این نشست سبحانی فراز انجام اقدامات لازم برای رفع مشکلات مالی تیم خبر داد و گفت امسال هندبال سبزوار دغدغه مالی کمتری را نسبت به سال گذشته خود خواهد داشت. در مجموع با صحبت های آقای سبحانی همه هندبالیست ها متفق القول آمادگی خود را برای همراهی با تیم اعلام  کردند و بدین ترتیب انصراف از لیگ منتفی شد.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار ادامه داد: تیم برای حضور در مسابقات از 50 روز قبل تمرینات خود را با جدیت آغاز کرده است اما چون تکلیف تیم برای حضور در لیگ مشخص نبود بازیکنان به لحاظ روحی تا حدودی ضعیف شده اند که با جلسه شب گذشته و امیدواری آقای سبحانی برای حمایت، دغدغه بازیکنان برطرف شد و هادی طالبی که در این مدت هنوز تکلیف خود را برای ماندن در ترکیب تیم سربداران مشخص نکرده بود با نشست شب گذشته و صحبت هایی که با او انجام شد موافقتش را  برای همراهی با تیم اعلام کردند و امسال سبزوار با رفتن سه بازیکن از ترکیب تیمش از ظرفیت بازیکنانی چون مرتضی فرزین و آقای مسکنی  بهره مند خواهد شد.

هندبال سبزوار در خانه بازی سختی دارد

شعبانپور در ادامه صحبت های خود به بازی امروز تیم سربداران سبزوار با نیروی زمینی کازرون اشاره کرد و گفت: این تیم امسال نسبت به سال های گذشته خود با قدرت بیشتری در لیگ حاضر شده است. تیم کازرون امسال با جذب اسپانسر قوی و بالا بردن بنیه مالی خود، تعدادی بازیکن ملی پوش قوی را در ترکیب خود دارد.

وی افزود: در بازی امروز که ساعت 5 بعد از ظهر در سالن سه هزار نفری هندبال سبزوار برگزار خواهد ش، قطعاً بازی سختی  را درخانه خواهیم داشت. اما بازیکنان تیم سبزوار آمادگی لازم برای رویارویی با تیم حریف را دارند و برای کسب پیروزی پیکار خواهند داشت.

شعبانپور در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: ترکیب تیمی ما نیز مطابق سال گذشته استفاده از استعداد های بومی شهرستان است و رنج سنی بازیکنان تیم 15 تا 24 سال است. بازیکنان در یکسال گذشته به لحاظ آمادگی برای حضور در لیگ برتر تجریبات خوبی را کسب کرده و به نوعی آب دیده شده اند. تیم سبزوار تنها تیم موجود در سطح کشور است که با بازیکنان بومی وارد لیگ برتر شده  که این موضوع بسیار ارزشمندی است. اگر به جدول مسابقات نگاهی داشته باشیم متوجه خواهید شد که تیم های امسال در لیگ برتر به لحاظ مالی چهار برابر تیم سبزوار هزینه برای حضور در رقابت های پیش رو داشته اند. امسال تیم کرمان 5 بازیکن ملی پوش که 3 نفر آنها از مشهد هستند در ترکیب خود دارد، سپاهان اصفهان و ذوب آهن نیز با اسپانسرهای قوی که دارند از وجود بازیکنان قوی ملی پوش استفاده می کنند. همچنین تیم کازرون 6 بازیکن قوی از شهرهای دیگر خریداری کرده. اما سبزوار تنها تیمی است که با تکیه بر نیروهای بومی کادر خود را بسته است.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: طبق قانون فدراسیون، امسال  تمام تیم های حاضر در لیگ برتر هندبال باید علاوه بر تیم اصلی 3 تیم در رده نونهالان، نوجوانان و جوانان داشته باشند. از مبلغ 200 میلیون تومانی که تاکنون به هیات هندبال تزریق شده 40 میلیون تومان برای ورود به مسابقات به فدارسیون پرداخت شده و بخشی از پیش پرداخت اولیه قرارداد بازیکنان و هزینه های جانبی چون خرید لباس، توپ و ... را تامین کرده ایم که البته بودجه امسال هندبال نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته که این جای خوشحالی است ولی آقای سبحانی قول داده اند که ظرف 4 هفته آینده  مجدد مبلغی را به تیم تزریق کنند تا تیم با روحیه بهتری در مسابقات حاضر شود.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما