برای شهدا چه کرده ایم؟ (4)/ تخصیص 250 میلیون تومان بودجه برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
برای مطالعه قسمت قبلی این پرونده هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
(قسمت چهارم)
 
رئیس کمیسیون ایثارگران در شورای اسلامی شهر سبزوار به تخصیص 250 میلیون تومان بودجه برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان اشاره کرد.
 
علی ارغیانی در گفتگو با گزارشگر اسرارنامه گفت: بحث ایجاد باغ موزه دفاع مقدس یکی از آمال و آرزوهای دیرینه ما و تمام رزمندگان و آزادگان است. این باغ موزه آینه تمام نمای هشت سال جنگ تحمیلی است که سال گذشته برای نخستین بار با همت شورای اسلامی شهر ردیف  بودجه ای برای این باغ موزه تخصیص داده شد تا کارهای مقدماتی آن انجام شود.
 
 وی افزود: طرح ایجاد باغ موزه از پیشنهادات ادوار قبل شورای شهر بوده  ولی مصوبه آن در دوره پنجم شورا نهایی شد. در حال حاضر محوطه سازی این باغ موزه در شهدای گمنام توحید شهر انجام شده، منتهی ادامه کار دارای نقص فنی است و نیاز به مجوز از راه و شهرسازی  دارد چون اطراف زمینی که برای باغ موزه در نظر گرفته شده متعلق به راه و شهرسازی است که آنها توضیحاتی را در این زمینه داشتند و طی دو جلسه ای که با این اداره برگزار شد قول برطرف کردن این مشکل را به ما دادند که به  محض اخذ این مجوز کار باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار سرعت بیشتری خواهد گرفت.
 
ارغیانی ادامه داد: البته به غیر از مجوز راه و شهرسازی به لحاظ اینکه باغ موزه دفاع مقدس، به عنوان یک نمایشگاه دائمی محسوب می شود، مجوز این کار نیز از اداره کل حفظ آثار شهدا و استانداری گرفته و به شهرداری سبزوار اعلام شد و بعد از آن برای باغ موزه ردیف بودجه تخصیص داده شد.
 
رئیس کمیسیون ایثارگران در شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس کار بسیار دراز مدتی است  گفت: تسریع در عملیات اجرایی باغ موزه بستگی به تخصیص بودجه نیز دارد سال گذشته  در جریان تخصیص بودجه با یک موضوع داخلی در شورا برخورد کردیم که با مشارکت مسئولین شهری این موضوع رفع رجوع شد و ردیف بودجه ای برای باغ موزه تعیین شد، بودجه امسال بودجه اندکی است اما  دوستان شورا قول هایی برای تخصیص بیشتر برای سال آینده داده اند. 
 
او افزود: این باغ موزه دارای زوایا و فازهای هشتگانه به نام هشت تن است که فعلآً استارت فاز نخست آن زده شده است.
 
وی در بخش دیگر از صحبت هایش به جمع آوری تابلوهای شهدا از سطح شهر که پیشنهاد برخی افراد بوده اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک دهه از نصب تابلوهای شهدا در ورودی شهر، میادین و سطح شهر می گذرد و رنگ و روی تصاویر شهدا از بین رفته  و خطرات احتمالی برای سقوط تابلوها وجود دارد پیشنهاد جمع آوری تابلوها و تجمیع آن ها در مکانی مشخص ارائه شد اما از آنجایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در مکانیزم کار توضیحاتی داشت و عملاً مخالف اجرای این کار بود، قرار شد اقدامی در این خصوص انجام نشود و این موضوع مسکوت باقی ماند.
 
ارغیانی ادامه داد: همچنین در خیابان بنیاد شهید که به نام شهدای هویزه نامگذاری شده و در این سالها حتی یک اثر از شهدای هویزه در این خیابان نصب نشده صحبت هایی انجام و مقرر شد شورای شهر و شهرداری زیر ساخت و جانمایی پیکره 5 شهید هویزه را با همکاری جهاد کشاورزی و بنیاد شهید در دستور کار قرار دهد.
 
ادامه دارد ...
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما