روی خط خبر اسرارنامه اخبار

غرب خراسان رضوی/ بسته ویژه خبری بیست و دوم مرداد98

 

تجلیل از سه پیشکسوت رسانه  خراسان رضوی

همزمان با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار که یکشنبه گذشته در مشهد مقدس برگزار شد،  از پیشکسوتان عرصه رسانه قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم که با همکاری مشترک استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج رسانه، خانه مطبوعات استان و شهرداری مشهد در محل تالار همایش های مجتمع فرهنگی آیه های مشهد برگزار شد، از خانم خجسته ناطق و آقای حسین  پورحسین از مشهد و آقای محمد مهرنیا از سبزوار به پاس چند دهه فعالیت سالم و سازنده رسانه ای، در این استان پهناور، تجلیل شد.

خبر خوب برای سبزواری ها. رشد فوق العاده عملکرد فرودگاه سبزوار در تیر ۹۸

در تیر ماه 98فرودگاه سبزوار، با انجام ۴۰ پرواز، جابجایی ۲،۱۵۵ نفر مسافر و ۱۳،۱۹۷ کیلوگرم بار، در رتبه ۲۹ رده بندی فرودگاههای کشور و بالاتر از ۱۶ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است.

عملکرد فرودگاه سبزوار در تیر ۹۸ نسبت به ماه قبل، در بخش تعداد پروازها ۱۰۰ درصد افزایش، در بخش جابجایی مسافر ۷۱ درصد افزایش و در بخش جابجایی بار و پست، با ۶۴ درصد افزایش عملکرد، روبرو بوده است.

شناسایی بیش از ۱۴۵ اثر فرهنگی ثبت نشده در جنوب نیشابور

حسن نامی (سرپرست برنامه بررسی وشناسایی جنوب و جنوب غرب نیشابور)  گفت:

آگاه سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت آثار یکی از اهداف هیئت باستان شناسی در طی انجام فعالیت‌های میدانی است .اما باید در نظر داشته باشیم که حفاظت از آثار و مواریث فرهنگی همت و فعالیت‌های ارگان‌های متعددی  از جمله شورای شهر، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای  مرتبط را می‌طلبد..

او با بیان اینکه استفاده از وجود خیرین در حوزه فرهنگی جهت معرفی و مرمت ابنیه تاریخی و ظرفیت دهیاری‌ها در این بخش ضروری است اظهار داشت: متأسفانه شرایط فعلی به نحوی است که میراث فرهنگی در این عرصه تنهاست در حالی که حفاظت و آگاه سازی مردم از اهمیت مواریث فرهنگی به خودی خود فعالیتی چند وجهی است.

نامی اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده در این حوزه منجر به شناسایی ۱۴۵ اثر فرهنگی از دوره‌های مختلف شد که این آثار دامنه گسترده‌ای از گاهنگاری را از دوران پیش از تاریخ تا اسلامی متأخر را در بر می‌گیرد.ای اثار انواع گوناگونی از بناها، قبرستان های تاریخی ، قنات ها و محوطه های باستانی را شامل می شود..

امیدواریم مسئولین منطقه کهن نیشابور و سبزوار اهتمام ویژه ای به آثار تاریخی و فرهنگی خود داشته باشند.

نقد تاتر کلو مردگان

انجمن نمایش سبزوار در اقدامی پسندیده یک شب از نمایش کلومردگان را به هنرمندان اختصاص دادند، و ضمن تامیین هزینه آن به نقد و بررسی این نمایش با حضور هنرمندان پرداخت.

این نشست تا حدود ساعت 2:30 بامداد نیمه شب ادامه داشت که نشان از حساسیت جامعه  هنرمندان به رخدادهای هنری است. البته حضور رئیس اداره ارشاد تا انتهای این مراسم بر اهمیت آن صحه می گذاشت. اما در شبی که با حضور رئیس ارشاد و هنرمندان همراه بود پارکینگ درب ورودی به روی هنرمندان و رئیس ارشاد بسته بود که انتظار می رود در آینده شاهد اینچنین رخدادها و بی توجهی ها نباشیم.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما