دکتر حسین جلیلوند:

امیدوارم سیاسی کاری های نمایندگان بر سرنوشت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار تأثیر نگذارد

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
به دنبال انتشار گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار و انعکاس دیدگاه های مسئولان و نمایندگان فعلی دانشگاه و شهرستان که با واکنش های زیادی از سوی خوانندگان محترم وبسایت مواجه شد(برای مطالعه گزارش مذکور روی اینجا کلیک کنید)، اسرارنامه جهت تکمیل گزارش مذکور به سراغ دکتر حسین جلیلوند رئیس سابق این دانشگاه نیز رفت، تا به طور همه جانبه تری وضعیت نوپاترین دانشگاه دیار سربداران مورد بررسی قرار بگیرد.
 
دکتر جلیلوند در این گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه با بیان اینکه از وضعیت فعلی دانشگاه فناوریهای نوین چندان اطلاعی ندارم، اظهار داشت: اگرچه فضای سیاسی فعلی شهرستان را خیلی آماده طرح این مطلب نمی دانم ولی امیدوارم سیاسی کاری های نمایندگان و مسئولان بر سرنوشت این دانشگاه تأثیر منفی نگذارد.
 
وی افزود: گزارش عملکرد یک سال و نیم حضور بنده و تیم مدیریت قبلی در رسانه ها و در شهرستان و خود دانشگاه موجود است و شما می توانید عکس های دانشگاه را قبل از دوره ما و بعد از آن مقایسه کنید تا همه چیزبرایتان مشخص شود که با دست خالی چه اقداماتی انجام گرفت، اما امروز از بعضی دعواها و بی تقوایی هایی که صورت می گیرد، گلایه مندم.
 
جلیلوند با بیان اینکه در طول سالهای کارم هرگز اهل تخطئه و تخریب زحمات گذشتگان نبوده ام، افزود: برای کسانی که می گویند در دوره تیم مدیریت قبلی کاری انجام نشده است، باید یادآوری شود که ایجاد سردر دانشگاه، اصلاح بودجه و دریافت ردیف اعتباری، تجهیز 3 آزمایشگاه، کتابخانه دانشگاه و تشکیل شورای فرهنگی دانشگاه و هویت بخشیدن به آن، تفکیک معاونت ها، فعال کردن انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشجویی، بستن قرارداد نمایشگاه بزرگ فناوری با حضور شرکت های فناور برتر شهرستان، راه اندازی مرکز فناوریهای دانشگاه، رسانیدن اینترنت به دانشگاه، ایجاد فاضلاب، گرفتن زمین فعلی دانشگاه از شرکت خط لوله نفت، اصلاح محوطه دانشگاه با کمک شهرداری و ... که بالاخره آنجا از حالت متروکه به شکل و شمایل یک دانشگاه تغییر کرد.
 
رئیس سابق دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار همچنین گفت: جذب چند عضو هیئت علمی از جمله خانم دکتر دولت آبادی و 3 بورسیه تحصیلی طرح سربازی در زمان تیم مدیریت قبلی اتفاق افتاد و بعد از آن اگر کسی جذب شده است، اعلام شود.
 
وی با تأکید بر اینکه، برقراری ارتباطات مسمتر با مقامات عالی وزارتخانه از عوامل موثر در پیشرفت دانشگاه است، افزود: در دوره تیم مدیریت قبلی چند مرحله سفر و حضور مقامات عالی رتبه وزارت علوم در دانشگاه  را داشتیم که از جمله می توانید به سخنان مثبت دکتر صدیقی معاون وزیر علوم درباره دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در دوره مدیریت قبلی مراجعه کنید که در آرشیو رسانه ها موجود است.
 
جلیلوند در ادامه گفت: همه سهمیه ها و بودجه هایی که در دوره تیم مدیریت قبلی برای دانشگاه اتفاق افتاد و مکاتبات ما با وزارت علوم در زمینه های مختلف قابل بررسی است، نشست های خبری با اصحاب رسانه سبزوار و انعکاس موفقیت های دانشگاه در رسانه ها و ازجمله صدا و سیما همه بیانگر اقدامات و اتفاقاتی است که در آن دوره صورت گرفته است. 
 
وی افزود: دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار به عنوان یک دانشگاه نسل سوم، پتانسیلی برای منطقه است که می تواند کارهایی را انجام دهد که دیگر دانشگاه های بزرگ شهرستان به خاطر حجم کارهایی که دارند، کمتر به این مأموریت ها می پردازند.
 
وی با بیان اینکه تک جنسیتی بودن دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار یک ظرفیت مهم دیگر است که هویت منحصر به فردی به این دانشگاه می دهد و با تأکید به همین ویژگی می توان از ادغام و انحلال آن در دانشگاه های دیگر شهرستان جلوگیری به عمل آورد، گفت: اگر تیم مدیریتی کاردان، قوی و آشنا به مسائل وزارت علوم و آموزش عالی روی کار حضور داشته باشند و عزل و نصب های دانشگاه بر اساس ملاحظات و رزومه سازی های سیاسی انجام نشود، می توان موقعیت دانشگاه را تحکیم کرد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

بی قرار

واقعا حیف از شما و دکتر حدادنیا و تلاشهای بی وقفتون، الان که سوختیم و دود شدیم رفتیم هوا، دانشگاه هم به فنا رفت و تموم شد، نهایت خیلی دیگه دانشگاه بمونه و با زور این نماینده سبحانی بتونه دوام بیاره تا سال دیگه باشه، وگرنه همین الانش با حدود 300 دانشجو از یک دبیرستان دخترانه کمتر جمعیتت داریم. صد حیف.. و صد افسوس از رئیس و مدیرانی که توانایی ندارند جایی رو اداره کنند اما در این پست ها قرار میگیرند صرفاً با پارتی بازی و پشتیبانی یه نماینده!!!!!!آقای نماینده اینجا دانشگاه پیام نور نبود که چندین سال تجربه داشته باشه و هزاران دانشجو که با گذاشتن شبانه رئیس با زور و اجبار بتونه اینجا رو بچرخونه و آب از آب تکون نخوره و انواع و اقسام کارهای جورواجور انجام بدن به هماره مشاور اعظمش و کسی چیزی نگه، اینجا یه درخت نوپا بود که نیاز به یک رئیس و مدیر تلاشگر و حرفه و مدبر داشت، متاسفیم که با جناح بازی و سیست بازی غلط داخل رو به فنا بردید.

سربه راه

الان دیگه هیچی فایده نداره، چه دکتر جلیلوند بیاد از امورات خوب و بجایی که انجام داده صحبت کنه چه دکتر حدادنیا، چه سود عاید این همکاران بیچاره میشه!!!هیچی جز افسوس خوردن از غرق شدن نشون تو این منجلابی که رئیس دانشگاه و معاونان و مدئیرانش به وجود آوردن. همین الان هم که اینهمه پیام و سروصدا و جنجال تو این سایت و دانشگاه هست این رئیس و مدیراش براشون هیچ اهمیت نداره چون پشتشون به نمایندشون گرمه و میدونن این نماینده بخاطر انتخاب پیش رو هم که باشه اینها رو از دور خارج نمیکنه و این کادر مدیریت لااقل تا یک سال دیگه اینجا هستن، پس الکی اعتراض نکنیم و اعصاب خوردی درست نکنیم، حتی بارزسان قوه قضاییه هم با اینهمه تخلف و باندبازی و ........ نتونستن اینارو کنار بگذارن!!!!حالا ما امیدواریم اینها بتونن برای این دوره انتخابات جناب نماینده هم خودشونو به آب و آتیش بزنن و براش رای جمع کنن!! فعلا که خوشحالن رئیس و مدیران دانشگاه و راه میرن و میگن مارو توپ هم نمیتونه جابجا کنه ، راست هم میگن دیگه!!با اینهمه تخلف هیچ کسی نتونست اینهارو تکون بده!! حیف از دانشگاه و همکاران زحمتکشش! فعلا که خوش بحال کارمندانی هست که تو جناح این رئیس بی طرف و مشاور اعظمش هستن! البته خدا جای حق نشسته بیایید ببینید وضعیت مشاور اعظم رو... تو هپروت به سر میبره نه اینجا دیگه آرامش داره نه بیرون از اینجا...امیدواریم همگی این مدیران و رئیس به سزای اعمال خودشون در زندگیشون برسند

انشالله .

یار بی طرف

دانشگاه فناوری های نوین سبزوار در زمان ریساست دکتر حدادنیا، دکتر جلیلوند و یا زمان اینکه بدون ریاست بود وضعیتی بسیار خوب و مطلوب داشت درستی مشکلاتی به دلیل تازه تاسیس بودن دانشگاه وجود داشت اما بدنه فعال و نیروهای جوان خیلی خوب اوضاع رو درک کرده بودن و با انرژی به کار خودشون مشغول بودن، اما هم اکنون می تونید بیایید و یک به یک از همکاران دانشگاه سوال بپرسید، جز چند نفر انگشت شمار که از جناح رئیس و مدیر و مشاور اعظمش هستن، تمامی همکاران از وضعیتی که دارن بسیار ناراضی و شاکی ان، دلیلش هم اینکه که جز تحقیر و خورد شدن و توسری خوردن تا حالا چیزی نصیبشون نشده!!! جناب نماینده کجایی که بیای وضعیت رئیس ....... و ........ و مشاورش رو ببینی، همه میدون که نماینده شهرمون جناب سبحانی به دلیل نزدیک بودن انتخابات و اینکه ..................... ....................................................... اصلا اجازه نمیده که از دانشگاه برن بیرون!!!دلیل دیگه اش هم ...................................!! حرف حساب جواب نداره وگرنه جناب نماینده از اینهمه پافشاری خودش مبنی بر وجود این رئیس و مدیران ............... چی نصیبش میشه!!!؟؟؟ حیف از مملکتمون، حیف از این دانشگاه و کارمندادن مظلومش و دانشجویانش که گرفتار سیاسی بازی ها و جناح بازی ها شدن!!!!!

ملک

حیف واقعا حیف از زمان دکتر جلیلوند، لااقل آرامش فکری و روحی که داشتیم، لااقل تکاپو و شور و هیجان که تو دانشگاه بود ولی الان چی؟؟؟؟باید بریم دنبال مسائل پیش پا افتاده ای که این مدیران .................... برامون درست کردن،آبرومون تو سطح شهر رفته، جایی رومون نمیشه بگیم کارمند دانشگاه فناوری نوین هستیم، همش جوش زدن و تحقیر شدن و مسائلی که واقعا مطرح کردنش جز خنده چیزی برای خواننده به ارمغان نمیاره!!! حیف از وقت و عمر و جونیمون که صرف اینجا شد موقعیت های خوب دیگه رو هم بخاطر اینجا از دست دادیم و اینجاهم که در شرف جمع شدنه!! حالا رئیس ........ اینجا و مدیران ....... دائم به فکر صفرهای بانکی حسابشون هستن، نماینده و فرماندار و بقیه مسئولین هم هیچ کاری نمیکنن!!

بی نام

با سلام خدمت جناب آقای دکتر جلیلوند. شما اقدامات زیادی مخصوصا در سال 94 انجام دادین ولی ای کاش خود خواه نبودین و همکاریتون رو با دکتر حدادنیا هر جور که بود ادامه می دادین و برنامه های ایشون رو که از سال 92 پی ریزی کرده بود پیش میبردین . زمینی رو که دکتر حدادنیا گرفته بود قبول میکردین فراخوان جذب زمان ایشون رو ادامه میدادین و چارت سازمانی ایشون رو دست کاری نمیکردین که باعث شد 5 تا هیات علمی پرمدعا و از نظر علمی ضعیف گرفتین که بعد از گذشت 4 سال نه تنها نفعی نداشتن ضرر هم داشتن . دکتر استاجی رو با اون همه سابقه اجرایی مفید گذاشتین کنار و در عوضش هرچی ادم ضعیف و محافظه کار و .... تو حکیم بود اوردین .شما که قدرت انجام کارهای بزرگ و بنیادی نداشتین میشستین کنار پولتو میگرفتی میذاشتی بزرگان کار کنن .

حسین

خیلی جالبه که‌رئبس قبلی دانشگاه از رئیس فعلی اطلاعات بیشتری دارد، همه حرف های دکتر جلیلوند حقیقت است فقط کاش به جای این هیات علمی های فرمایشی و ضعیف، هیآت علمی قوی و در رشته های مرتبط گرفته میشد که کار دانشگاه در این برهه اینطور گره نمیخورد.

سبزوار بزرگ

اعتراض به سیاسی کاری از این آقا و امثال و بالادستی های ایشان خیلی جالب و عجیبه!!!!!!!! دوتا پیشنهاد به اسرارنامه دارم اولا یک فهرست از مسوولین شهرستان سبزوار بزرگ از فرمانداران، بخش داران، شهرداران، روسای بیمارستان ها، روسای دانشگاه ها تا سطح معاونین هر اداره بصورت یک جدول تهیه بشه و آیتم های زیر در این جدول ثبت بشه: 1) محل تولد 2) سن 3) مسوولیت قبلی همراه با تاریخ شروع و پایان آن مسوولیت 4) مدرک علمی همراه با سال اخذ مدرک و دانشگاه محل دریافت مدرک 5)وضعیت اشتغال و محل فعالیت فرزندان (آقازاده ها) در حال حاضر قطعا این جدول نحوه چرخش قدرت کذایی بسیاری از آقایان که با رانت و باند سالهاست بر سبزوار می تازند را آشکار میکند. البته اگر میشد که به جذب کارمندان و اعضای هیات علمی درچند سال اخیر نیز وارد شد، نتایج عجیب خصوصا در جذب فرزندان و بستگان آقایان و همچنین جذب بسیاری از افراد غیربومی حاصل میشد. از اسرارنامه خواهشمندم همان جدول اولیه را آماده نموده و در معرض قضاوت مردم شهرستان قرار دهد.

سبزوار بزرگ

متاسفانه اینجانب به دلیل همین سیاس کاری ها و نداشتن زر و زور و تزویر چندسالی هست که در سبزوار ساکن نیستم و امکان همکاری بصورت مستقیم را ندارم. اما به نظرم این موضوع قطعا باید یکی از اولویت های اصلی سایت شما در جهت مظالبه گری واقعی و حل معضلات شهر باشه. ضمنا لازم نیست همه این کار بصورت یکباره انجام بشه و مثلا میشه بصورت اداره به اداره یا دانشگاه به دانشگاه کار رو پیش برد و منتشر کرد. نکته بعدی این که خود روابظ عمومی ادارات و دانشگاه ها هم میتونن و باید در زمینه روشنگری کمک کنن. نکته بعدی هم اینه که میتونید از سایت خود ادارات و دانشگاه ها (خصوصا دانشگاه ها) به نکات مهمی دست پیدا کنید. به عنوان مثال اگر به سایت دانشگاه حکیم و علوم پزشکی مراجعه کنید میتونید اسامی معاونین روسای این دو دانشگاه رو پیدا کنید و چون این آقایان عضو هیات علمی هستند با یک سرچ دیگه میشه رزومه شون رو پیدا کرد. حداقل چیزی که دستگیرتون خواهد شد اینه که مثلا در دانشگاه حکیم در بخش آموزش، معاون آموزشی متولد نیشابوره و دوتا مدیر زیردستش هم یکیشون متولد نیشابور و دیگری متولد کرمانشاهه!!! اینم لینک خود دانشگاه http://www.hsu.ac.ir/amozesh/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db% 8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7% d9%88%d9%86%d8%aa/%d9%85%d8%b9%d8 %b1%d9%81%d9%8a-%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86/ به این نکته هم توجه کنید که برای جذب هیات علمی مهمترین ارگان تصمیم گیری همین معاونت آموزشی دانشگاه هست و ..... یا معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یک فرد با مدرک فوق لیسانس 38 ساله دارای مدرک فیزیک پزشکی و بدون هیچ سابقه مدیریتی و متولد نیشابوره!!! و شما قطعا میدونید که تمام استخدامی های در قالب کارمندی یا قراردادهای مربوطه برای تامین وسایل و تجهیزات و پیمانکار توسط این معاونت انجام میشه.... اینا فقط مثال هایی از دو تا از دانشگاه ها بود که فقط با مراجعه به سایت دانشگاه میشه اطلاعات اولیه رو بدست آورد.... دیگه بقیه آیتم ها و بقیه ادارات رو خدا میدونه که با چه رانت و باندی دارن مدیریت میشن و .... امیدوارم متوجه اولویت و ضرورت پیگیری این قضیه شده باشید... ضمنا پیگیر وضعیت اشتغال و فعالیت های فرزندان فرماندار کنونی و فرزندان روسای هر سه دانشگاه اصلی و فرزندان نماینده های کنونی و نماینده های پیشین شهرستان اگر بشید به نتلیج عجیب و جالبی دست خواهید یافت!!! من اگر جای مسوولین چنین سایتی بودم قطعا یکی از اولویت های اصلی رو بر روشنگری و مبارزه با فساد در سطح مدیریتی شهرستان میزاشتم. التماس تفکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما