قالیباف: ضعف از آنجایی شروع می شود که در حوزه اقتصاد تمنا از دشمن می کنیم

فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در دوران دفاع مقدس گفت: ضعف کشور از آنجایی شروع می شود که در حوزه اقتصاد تمنا از دشمن می کنیم و به مردم و ظرفیت های دورن مملکت باور نداریم در حالی که باید دل در گرو این مردم و این جوانان عزیز داشته باشیم و امیدمان به خدا باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه محمد باقر قالیباف که روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق رئیس مذهب تشیع برای تشییع جنازه دو شهید گلگون کفن دوران جنگ تحمیلی به سبزوار سفر کرده بود، در جمع مردم عزادار این شهر ضعف مدیریت و باور نداشتن به توانمندی های داخلی را از دلایل ضعف امروز اقتصادی کشور دانست.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در جنگ کمر ما را نشکست، تحریم دشمن در جنگ کمر ما را پشت خاکریز نشکست؛ ولی امروز مشکلات اقتصادی کمر مردان مرد را در درون خانواده شکسته است که البته علتش نداشتن نیست زیرا منابع این کشور منابع سرشاری است. امروز ایران به خاطر مجموعه نفت و گازی که دارد، با نوزده و نیم درصد انرژی دنیا، در مقام اول جهان قرار می گیرد. ما امروزهمچنین با انگیزه ترین و با استعداد ترین جوان ها را داریم و جزء کشورهای جوان دنیا هستیم. آن هم جوان تحصیلکرده و معتقد به اسلام و فرهنگ و اهل بیت. اما ضعف مدیریت، ناکارآمدی و بی اعتمادی به جوانان از چالش های بزرگ امروز جامعه ماست. دلیلش هم این است که چه آن روزی که درآمد 120 میلیارد دلاری داریم چه روزی  که درآمد 20 میلیارد دلاری داریم در اقتصاد کشور هیچ اتفاقی نمی افتاد.

قالیباف با تأکید بر اینکه نتیجه مثبت میدان دادن به جوانان را در عرصه های امنیتی و نظامی در دوران دفاع مقدس دیدیم، ولی امروز متاسفانه در عرصه اقتصاد نمی بینیم.

وی درباره ارزش و جایگاه شهدا گفت: شهدا به هویت اسلامی و هویت ایرانی ما کمک کردند. آن ها به کسانی که در گذشته دور و نزدیک ادعای دفاع از سرزمین ایران را داشتند، ولی هر موقع خطری برای این کشور اتفاق افتاد، بخشی از این کشور را به دشمن واگذار کردند درس دادند.

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، شهدای ما با فرهنگ جهاد و شهادت به فرماندهی امام راحل نشان دادند اینها سربازان و مجاهدان واقعی هستند که از فرهنگ قرآن، از فرهنگ اهل بیت و از فرهنگ ایرانی صادقانه دفاع می کنند، اظهار داشت: شهدای ما از همه چیزشان گذشتند و به مستکبرین و به امریکا ثابت کردند این ملت، ملتی مبارز و مقاوم است و هزینه مقاوت خود را پرداخت می کند چرا که مطمئن است که این هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم شدن در مقابل زیاده خواهی آنهاست و اگر تسلیم شویم هم باید هزینه بدهیم هم ذلت بپذریم.

وی در ادامه گفت: در این روز عزا و شهادت امام صادق و در این مسجد جامع سبزوار که طی دوران دفاع مقدس رزمندگان و خانواده هایشان اینجا تجمع می کردند، می گویم با شهدا خواهیم ماند و از خدا می خواهیم که ما را شرمنده امام و شهدا نکند.

سردار قالیباف افزود: اگر امروز دیدیم آمریکایی که چنگ و دندان به ما نشان داد و رجز خوانی  و تهدید کرد، کاری از پیش نبرد به این خاطر است که خدا وعده داده که اگر ما بر سنت های الهی بایستیم و در مقابل کفر هر چه قدر هم که قدرت داشته باشد مقابله کنیم، آن ها فرو خواهند ریخت و نمونه اش را دیدید. همانطور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان جوان مثل شهید پروانه که بیست و اندی سال داشت، ایستادند.

وی سپس با بیان اینکه موشک های زمین به هوای ما امروز در همه ابعاد چشم قدرتهای تسلیحاتی دنیا را خیره کرده است، گفت: امروز هم نسل جوان ما در مبارزه با تروریست ایستاده است و در مبارزه با آمریکا از همه جهات علمی و تجهیزات و تکنیک کار قادر است و جوانان ما هم می سازند، هم شلیک می کنند و هم به آمریکا نشان دادند که هیچ غلطی نمی تواند بکند. این کشور کشور اهل بیت، کشور فرهنگ جهاد و شهادت و دست پرورده مکتب قران و اهل بیت است. شهادت افتخار آن هاست و ایمان و باور دارند بر سنت های الهی. و این نصرت تنها در حوزه مربوط به مسائل دفاعی و امنیتی نیست. همین ظرفیت در حوزه اقتصادی هم هست.

قالیباف با اشاره به اینکه از مشکلات اقتصادی که مردم در آن گرفتارند آگاه است و می داند جوانان و خانواده هایشان چگونه تحت فشارند، گفت: من در این مجلس عزیز و کنار این شهدایی که بعد از سی و اندی سال برگشته اند  و در این شهر شهید پرور عرض می کنم که اگر فقط یک برنامه 5 ساله را با این نگاهی که من گفتم در این کشور شروع کنیم و پیش ببریم، با اطمینان عرض می کنم اقتصاد کشور به ارامش می رسد. نمی گویم همه مشکلات حل و فصل می شود. نخیر. ولی این را می گویم که اقتصاد کشور به آرامش می رسد و آماده یک جهش بزرگ برای حل مشکلات در این عرصه خواهیم شد. امیدوارم که دست در دست هم بدهیم همه مان در هر کجا که هستیم.

وی گفت: همه باید با هم مثل دوران دفاع مقدس دست در دست هم بدهیم. اگر همین مسیر غلط گذشته را در اقتصاد بخواهیم ادامه بدهیم. دشمن ضعف ما را پیدا کرده است. آن ها دنبال این هستند که با ما جنگ بکنند. ولی چون فرهنگ جهاد و شهادت را در این ملت دیده اند و می دانند مردم ما در این حوزه اسیب پذیری ندارد، دشمن دیگر از مسیر جنگ نظامی سراغ ما نمی آید اما او می داند که ما در دو جا ضعف داریم. یکی در حوزه ا قتصاد و دیگری جنگ روانی است.

قالیباف توضیح داد: دشمن دائماً حرف از مذاکره می زند ولی هر روز فشار را بیشتر می کند. پس ما باید از راه گذشته خودمان در حوزه اقتصاد برگردیم و آن راه را ادامه ندهیم. در راه درست حرکت کنیم. همه دست به دست هم دهیم. مسائل اقتصادی را قربانی مسائل سیاسی نکنیم. من بارها گفته ام حتما سلایق مختلف در کشور در حوزه سیاسی وجود دارد. ولی مشکل اقتصادی مشکل مردم است. مشکل نظام مقدس جمهوری اسلامی است. خارج از همه بحث های سیاسی همه باید دست به دست هم بدهیم و این مشکل را حل کنیم. و کسانی که امروز مسئول در عرصه  اقتصادی هستند آن ها باید گام اول را بردارند و همه هم باید آن ها را کمک کنیم که در این مسیر کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه دشمن از دو جبهه روانی و اقتصادی وارد جنگ با ما شده است، گفت: دشمن در کشور ما با این فضای مجازی و صدها تلویزیون های فارسی زبان ضد انقلاب خیلی وقت است که جنگ روانی را آغاز کرده است. البته بعضی خطاها در کشور اتفاق افتاده و بعضی فسادها هست. ولی دشمن از این ها بهانه جویی می کند و اینقدر در این جنگ روانی تلاش می کند که باورهای مردم ما و جوانان ما را نا امید بکند و اهمیت این جنگ روانی، از جنگ اقتصادی کمتر نیست.

قالیباف تأکید کرد: ما چون در دو حوزه جنگ روانی و جنگ اقتصادی آسیب داریم، دشمن از همین مسیرها وارد شده است. البته بعضی از مشکلات و فسادها در این کشور هست که باید با آن مبارزه شود و هیچ ملاحظه ای برای هیچکس نباید باشد.

وی در پایان اظهار داشت: دقت بکنید که در کنار مبارزه با فساد خدای نکرده، جنگ روانی دشمن در این عرصه و دروغ پردازی های او باعث تضعیف روحیه ما نشود. لذا برای ایستادن در مقابل این جبهه خواهش می کنم به دروغ ها، به تهدیدات توجه نکنید. زیرا ما مطمئنیم اگر مثل گذشته خودمان محکم بایسیتم به باورها و اعتقاداتمان تأکید کنیم، مصمم باشیم و به سنت های الهی پایبند بمانیم و از طرف دیگر تلاش هم بکنیم و میدان را مثل گذشته برای جوانان عزیز باز کنیم، وعده الهی این است که موفقیت و پیروزی و حل مشکلات در آینده نزدیک در پیش روی ما خواهد بود.

گفتنی است روز شنبه 8 تیر 98 پیکر شهیدان والامقام سردار غلامرضا پروانه و مصطفی بهرآبادی پس از چند دهه به دیار سربداران بازگشت و روی دست مردم شهیدپرور سبزوار تا گلزار شهدای این شهر تشییع شد.

در مراسم تشییع این دو شهید عزیز روی چادر و مانتو بسیاری از خانم، پروانه های کاغذی نصب شده بود که یادآور فامیل شهید پروانه و شاید یادآور راه شهیدانی باشد که همچون پروانگان سوخته بال بر گرد شمع وطن چرخیده و جان خود را فدای آزادی، استقلال و سرافرازی میهن کردند.

در محل گلزار شهدای سبزوار با حضور برادر و فرزند سردار شهید پروانه، تمثال آن شهید والامقام که توسط مجتبی مومنی هنرمند ارزشی غرب خراسان، طراحی و ساخته شده بود، رونمایی گردید.

در این تمثال به یاد سال تولد شهید پروانه 1338 مهرکربلا روی تابلو قرار گرفته و تصویر شهید پروانه روی این مهرها نقش بسته بود.

کد: 5050

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما