باز هم خبر افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار از 3 روز به 5 روز در هفته

در روزهای اخیر خبر افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار به 5 پرواز در هفته مجددا از سوی یکی از  نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در رسانه ها منتشر شد.

با نگاهی به آرشیو اخبار شهرستان سبزوار در رسانه ها در می یابیم که این خبر یکی از پرتکرارترین اخبار اقتصادی دیار سربداران در حدود دو سال گذشته بوده است، اما همواره مدت کوتاهی پس از اجرا، پروازها مجددا کاهش یافته است.

در همین مدت برخی فرودگاه های همتای فرودگاه سبزوار در شهرهای مشابه تجربیات جالبی نظیر برقراری اولین پروازهای خارجی خود و یا تطویل باند و یا توسعه ترمینال و سایر زیرساخت های فرودگاهیشان را داشته اند. اما اگر برقراری فقط سه پرواز موقت در مسیر هوایی کیش در فروردین 98 را به عنوان یک مورد مثبت استثنا به کنار بگذاریم، نهایت تلورانس فعالیت ها در فرودگاه سبزوار از همین مقدار افزایش دو پرواز در مسیر هوایی تهران و بعد کاهش مجدد آن به همان مقدار قبلی، تجاوز نکرده است.

ناگفته نماند بیشتر اخبار حوزه فرودگاهی سبزوار نیز در این مدت از سوی یکی از نمایندگان این دیار در مجلس شورای اسلامی در رسانه ها منتشر شده و دیگر نماینده شهرمان انگار یا علاقه ای به این حوزه ندارد و یا به هر دلیلی سکوت را ترجیح داده است.

دیگر مسئولان ارشد شهرستان نیز گویا چندان رغبتی به تلاش در این حوزه ندارند.

به هرحال با در نظر گرفتن شرایط سختی که در این سالها بر سر حمل و نقل هوایی ایران حاکم بوده است، هر خبری مبنی بر حتی افزایش یک پرواز و حتی به طور موقت باز هم نمی تواند کاملا خالی از لطف باشد.

وبسایت پایگاه خبری وزارت شهرسازی در مطلبی که به تازگی درباره اهمیت توسعه فرودگاه های کشور منتشر کرده، چنین نوشته است: فرودگاه‌ها از با ارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع محسوب شده و به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف، در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند. در واقع اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که کارشناسان حوزه حمل‌ونقل هوایی، فرودگاه‌ها را لکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می‌کنند و وجود آن را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ پایدار می‌دانند. (منبع)

توسعه فرودگاه‌ها دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و رفاهی قابل‌توجهی است که ازجمله آن می‌توان به جذب توریسم، ایجاد فرصت‌های شغلی، تأمین حمل‌ونقل سریع و ایمن، دسترسی آسان به محصولات، آسودگی بیشتر برای مسافران و حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد. (منبع)

به دلیل همین اهمیت فرودگاه هاست که مردم برخی  از شهرهایی که فاقد فرودگاهند بسیار می کوشند و به نمایندگان و مسئولانشان فشار می آورند که در شهرهایشان فرودگاه احداث شود. بنابراین به نظر می رسد حالا که سبزوار از تنها شهر استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس است که از حدود دو دهه قبل دارای فرودگاه فعال است، پس می بایست، همه مسئولان و نمایندگان شهرستان نسبت به رونق این سرمایه عظیم ملی در غرب خراسان رضوی و برقراری پروازهای بیشتر به مقاصد مختلف از این شهر نهایت تلاش خود را به عمل آورند.

کد: 5050

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما