رئیس ستاد نماز جمعه سبزوار:

همه برای حمایت از هندبال سبزوار باید بسیج شوند

گزارش:الهام شبانی مقدم / عکاس: مهدیه عابدی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس ستاد نماز جمعه سبزوار گفت: هندبال این شهرستان برای تکرار موفقیت های گذشته نیاز به حمایت های مردمی و همراهی مسئولان دارد.
 
دکتر امین کوشکی که هنگام برگزاری مسابقات هندبال این شهر در سالن سربداران حاضر می شد و تماشاگر بازی های این تیم بود  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگاران اسرارنامه گفت:  امروز تمامی کشورهای دنیا به دنبال برند سازی در هر زمینه ای هستند تا علاوه بر درآمدزایی  فرهنگ خود را در سطح منطقه  گسترش دهند.
 
وی با بیان اینکه ورزش هندبال به عنوان یک برند مطرح ، سبب شده تا سبزوار در سطح کشوردر این رشته سرآمد باشد افزود: مهد هندبال ایران دیار سربداران است به نظر می رسد که این فرهنگ سازی بایستی انجام شود و به لحاظ اهمیتی که این موضوع دارد چه بسا لازم است توجه بیشتری صورت گیرد .
دکتر کوشکی اظهار کرد: با توجه به پیشینه ویژه ای که سبزوار در هندبال دارد اگر پیگیری و تلاش مسئولان برای تداوم حضور موثر هندبال در عرصه ملی و حتی بین المللی فراهم نباشد کم کم این برند در مهد خود کم فروغ می شود و سبزوار جایگاه خود را از دست می دهد.
 
وی گفت: آنچه در سال گذشته از حضور تیم در لیگ برتر مشاهده شد مدیریت تیم هندبال سربداران تمام تلاش خود را برای حفظ هندبال در مهد خود انجام داد اما موضوعی که بسیار آزاردهنده بود عدم همراهی مدیران شهری با این ورزش کهن بود که غیر از دانشگاه حکیم سبزواری، جهاد کشاورزی و واحد صنعتی مرغ بیهق هیچ ارگانی پشتیبانی از تیم نداشته است به نظر می رسد اگر به همین روال پیش رود آینده خوبی پیش روی این تیم ترسیم نخواهد شد .
 
رئیس ستاد نماز جمعه سبزوار ادامه داد:  با توجه به جایگاهی که هندبال سبزوار در جدول مسابقات در فصل گذشته به دست آورد، قطعا اسپانسرها تمایل کمتری به تیم داری و حمایت از این تیم خواهند داشت و از طرفی بازیکنان هندبال سبزوار با این وضعیت به سایر تیم ها خواهند رفت.
 
وی تاکید کرد: با توجه به مسئولیتی که در دفتر امام جمعه سبزوار دارم دغدغه ما  در موضوع هندبال دغدغه فرهنگی است و اینکه نباید صرفا به عنوان یک ورزش به هندبال نگاه کرد و می توان یک پیوست فرهنگی برای این موضوع در نظر گرفت که نبود این  پیوست فرهنگی در حال حاضرمهمترین نقد ما است .
 
کوشکی گفت: امروز هر پروژه قابل اجرایی دارای یک پیوست فرهنگی است. اگر چنین پیوست فرهنگی برای هندبال سبزوار تعریف شود، علاوه بر معرفی فرهنگ شهر، فضا برای حضور همه نوع افراد با هر تیپ شخصیتی که باشند مهیا می شود. زمینه کار در پیوست فرهنگی هندبال زیاد است از کودکان سرطانی گرفته تا کودکان کار، بحث اعتیاد و ...
 
وی افزود:  با اجرای این پیوست فرهنگی  حتی برای تماشاچیان حاضر در سالن می توان برنامه ریزی کرد. تماشاچیان با تشویق خود از تیم ، فرهنگ شهر خود را منتقل می کنند و گاهی اوقات حرف هایی  زده می شود که نماد ضد فرهنگی است و این در ذهن بازیکنان و بعضا طرفدارانی که از شهرهای دیگر برای تشویق تیم خود به سبزوار می آیند وجه خوبی ایجاد نمی کند. حتی نوع الفاظی که در سالن مسابقات در طول بازی بین تماشاچیان رد و بدل می شود به حدی رکیک است که مانع حضور طیف جمعیتی متدین در سالن مسابقات می شود، بنابراین اگر این پیوست فرهنگی برای هندبال تعریف نشود حمایت قشر متدین جامعه را از دست خواهد داد، و مواردی چون استفاده از خواننده خانم در سالن مسابقات، پخش هر نوع  موسیقی در خلال دو نیمه نشان داد که نگاه برگزار کنندگان مسابقه نگاه فرهنگی نبوده است. 
 
وی با ابراز گله مندی از مسئولین سبزوار به دلیل عدم همراهی و همکاری کامل خود با برند مهم ورزشی این شهر گفت: توسعه هندبال نیازمند نگاه ویژه مسئولین است "لطفاً به هندبال به عنوان یک موضوع حاشیه ای و بی اهمیت نگاه نکنند".
 
رئیس ستاد نماز جمعه سبزوار گفت: یکی از دغدغه های ذهنی مسئولان موضوع هندبال است اما این کافی نیست توسعه هندبال نیازمند نگاه ویژه مسئولین شهر است اگر عزم حمایت از هندبال در بین مسئولان و آحاد مردم دیار سربداران در این زمینه رخ دهد و به نوعی مطالبه عمومی شکل گیرد این رشته کهن در مهد خود توسعه می یابد و به گذشته پر افتخار خود برخواهد گشت.
 
وی افزود:  البته آن چیزی که هندبال کم دارد فقر ایده نیز هست، باید یک فراخوان ایده از مجموعه مردمی صورت گیرد  تا برنامه ریزی شود که در چار چوب ایده ها و کمک مدیریت شهری، چطور می توان منابع در آمدی پایدار برای حمایت از هندبال سربداران ایجاد کرد.
 
دکتر کوشکی در پاسخ به سوال اسرارنامه ، مبنی بر اینکه برخی معتقدند حمایت های بعضی افراد از هندبال منجر به سیاسی شدن این رشته ورزشی شده، اظهار داشت: البته همه باید بتوانند به نوبه خود از این ورزش برند سبزوار حمایت کنند، اما برای اینکه اینگونه شائبه ها نیز پیش نیاید، بهتر است باشگاهی ویژه هندبال در سبزوار با هیئت امنایی مشخص تشکیل شود که این مهمترین کارحرفه ای دراین زمینه خواهد بود و از آن به بعد هر کسی که دغدغه حمایت از هندبال را داشته باشد از طریق این باشگاه وارد شود .مسئولان این باشگاه نیز باید بدانند، سیاسی شدن "آفت" کار خواهد بود و عملکرد باشگاه را تضعیف می کند.
 
رئیس ستاد نماز جمعه سبزوار ادامه داد: متاسفانه در حوزه هندبال فضا به سمتی پیش رفت که ناخواسته برخی مسئولان در تقابل هم قرار گرفتند و عملاً این فضای تقابلی باعث شد تا هندبال حمایت برخی افراد را از دست بدهد در صورتی که بودن این افراد در کنار هم می توانست به حل بعضی از مشکلات مالی هندبال این شهر کمک کند.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

حسن واقعا آدم قحطي بود که رفتيد با رئيس ستاد نماز جمعه درباره هندبال مصاحبه کرديد، ايا مثلا سرمربي هندبال هم مي تواند درباره ستاد نماز جمعه مصاحبه کند؟ پس شما يه مصاحبه هم با مسئولان تيم هندبال درباره نماز جمعه بگيريد. هر کسي کار خودش بار خودش.

باز هم تاکيد مي کنم اين کار شما دقيقا ضد خبرنگاري و ضد هندبال بود

سلام به دوستان يعني واقعا هيچ کس ديگه نبود که شما بريد با رئيس ستاد نماز جمعه درباره هندبال مصاحبه کنيد. به شخص کار نداريم اما ايشان از هندبال چي مي دانند؟ و اساسا هندبال چه ارتباطي به او دارد؟ اصلا جايگاه حقوقي او چه ربطي به هندبال دارد؟ مگر چون او رئيس ستاد نماز جمعه است بايد در همه چيز نظر بدهد و دخالت کند. اساسا خيلي از مشکلات شهرستان از همين اظهار نظرها و دخالت هاي بي جا افرادي است که مسئله هيچ ربطي به آنها ندارد. هندبال و ورزش يه کار حرفه اي و تخصصي است و بايد شما مشکلاتش را هم حرفه اي و تخصصي دنبال کنيد نه اينطوري. شما هم با اين کارهاي غير حرفه اي به اين دخالت هاي بي جا بيشتر دامن مي زنيد. اين کار شما دقيقا يعني ضد خبرنگاري و ضد رسانه. اين کار ضد هم ضد خبرنگاري بود و هم ضد هندبال و مطمئن باشيد که نه تنها مشکلي را حل نمي کند بلکه مشکلات هندبال شهرستان را بدتر مي کند. چون شما با اين مصاحبه تان اين اجازه را حتي به ستاد نماز جمعه هم در هندبال دخالت کند و نظر بدهد. پس مشکل هندبال پيچيده تر و مشکل شد چون دخالت هاي بيجا و بي ربط افراد بيشتر شد. و اتفاقا بسياري از مشکلات شهرستان از جمله هندبال به خاطر همين دخالت هاي بي جا و بي ربط است.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما