پیشرفت های نجومی در عملیات احداث ایستگاه راه آهن سبزوار! / شکسته شدن رکورد همزمان کوتاهی و بلندی در یک پروژه عمرانی، علی برکة الله...

رسانه های مختلف سبزوار در روزهای اخیر با انتشار مطلبی ز آغاز نشدن عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار علی رغم برگزاری مراسم پرتشریفات کلنگ زنی انتقاد کرده اند.
 
متن این یادداشت انتقادی که به قلم هدهد سبزوار نوشته شده و در اکثر کانال های خبری شهرستان انتشار یافته به شرح زیر است:
 
هدهد سبزوار:
 
🔺دوستان سبزواری یادتان هست یکی از نمایندگان محترم شهرمان چند روز قبل طی مصاحبه ای اعلام کرد که سرعت بالای پروژه های عمرانی سبزوار، از دستاوردهای سفر سال گذشته رئیس جمهور به این شهرستان است!
 
🔺همچنین یادتان هست روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه جاری، همه آقایان مسئول شهرستان از نمایندگان عزیز تا فرماندار ارجمند و شهردار گرامی و اعضای محترم شورا و ... در معیت خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کمربندی شرق شهر جمع شدند و با چه شکوه و جلالی ایستگاه راه آهن سبزوار را کلنگ زنی کردند و تعداد زیادی عکس گرفتند؟و باز یادتان هست آقای عیدی مدیرعامل شرکت پیمانکار ساخت ایستگاه راه آهن سبزوار در مصاحبه ها گفته بود طی دو سال این پروژه تمام می شود؟ 
 
🔺یادتان هست در عکس های منتشر شده از آن مراسم چندین دستگاه ماشین سنگین برای عملیات اجرایی مشاهده می شد که قرار بود عملیات ساختمانی با کمک آن ها انجام شود.
 
🔺حالا میخواهم به اطلاع شریفتان برسانم، اکنون دو هفته بعد از آن مراسم پر تشریفات و سخنرانی های آب دار و وعده های ریز درشت فرماندار و نمایندگان محترم و معاون وزیر و ... هیچ خبری در محل پروژه نیست. فقط دو تابلو و دو سه کانکس نگهبانی وجود دارد و دیگر هیچ اثری از عملیات اجرایی مشاهده نمی شود. ماشین هایی که برای عملیات ساختمانی آمده بودند، فردای همان روز برگشته اند. فقط شاید هنوز سفیدی خطی که با گچ برای محدوده بندی ایستگاه روی زمین کشیده بودند و همچنین رد کلنگ هایی که مسئولان پر همتمان یکی پس از دیگری بر زمین کوبیدند، در آن محل باقی باشد.
 
🔺راستی مگر معنی مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی یک پروژه نیست؟ مگر راه آهن سبزوار از اعتبار ویژه سفر رئیس جمهور به این شهر برخوردار نیست؟ از زمان سفر رئیس جمهور به سبزوار بیش از یک سال گذشته و تازه حالا به کلنگ زنی ایستگاه رسیده اند. حالا یعنی بعد از کلنگ زنی ایستگاه چه قدر دیگر باید صبر کنیم که عملیات اجرایی شروع شود و با این روندی که مسئولانمان در پیش گرفته اند چند دهه دیگر می توانیم شاهد افتتاح ایستگاه باشیم؟
 
🔺حالا جدا میخواهم از آن نماینده عزیزمان بپرسم که آیا واقعا سرعت گرفتن و پیشرفت پروژه های عمرانی سبزوار را در نتیجه سفر رئیس جمهور در کدام پروژه ها می توانیم ببینیم؟ در ادامه عکس هایی از محل کلنگ زنی ایستگاه راه آهن را میفرستم که همین دو سه روز قبل گرفته شده است. هر کدام از شهروندان عزیز سبزواری هم که خواستند می توانند برای مشاهده به محل تشریف ببرند. اصلا هیچ خبری نیست. نه ماشین آلاتی هست ونه عملیاتی در حال انجام است. ظاهرا همه آن برنامه کلنگ زنی یک شو تبلیغاتی بوده است. شاید چون امسال انتخابات را در پیش داریم عکس های چنین مراسمی برای بنرهای آقایان لازم است. 
 
🔺راستی گفته می شود راه آهن سبزوار با 48 کیلومتر طول کوتاه ترین پروژه ریلی کشور است و عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز شده و تا کنون نزدیک به 200 میلیارد تومان در بودجه های سالیانه و بودجه اختصاصی سفر رئیس جمهور به سبزوار برای آن در نظر گرفته شده است. اما آیا این بودجه ها که حق مردم سبزوار بوده کجا رفته و مسئولان و نمایندگان چه قدر توانسته اند جذب داشته باشند و چه قدر در جای درست خود هزینه کرده اند، قضاوتی است که با یکایک شهروندان سبزواری است. فقط این را می توانم بگویم که به نظرم اینطور که پیداست این پروژه قرار است علی رغم کوتاه ترین بودن به لحاظ طول مسافت اما به طولانی ترین پروژه کشور از نظر مدت زمان اجرا تبدیل شود. کلا گویا مسئولان دلسوزمان قصد دارند، رکورد کوتاهی و بلندی را به طور همزمان در این پروژه  بشکنند. علی برکة الله
 
 
نظرت را بنویس
comments

سبزواری

از سال نود نبوده که، یادمه هاشمی رفسنجانی بعدش احمدی نزاد و بعدش روحانی هر کدام که آمدند در هر دوره شان وعده دادند که انشالا در زمان همین دوره ی 4 ساله احداث میشه اما هر کدوم اومدن فقط وعده دادند و پاس دادند نفر بعدی، فک کنم اگه اشتباه نکنم بالای سی سال که بحث راه آهن سبزوار داره کش پیدا میکنه و یادمه دفتر پیگیری راه آهن سبزوار نزدیک چهارراه دادگستری نزدیک بانک کشاورزی مرکزی بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما