سرمربی تیم هندبال ذوب آهن اصفهان: هندبال ما نابود شده است / یک پیشکسوت هندبال سبزوار: ما هم باید مثل اصفهان روی جوانان سرمایه گذاری کنیم

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان گفت: ما امروز مشکل جذب اسپانسر در هندبال کشورمان را داریم و در حال حاضر هم که رئیس فدراسیون مشخص نیست و نسبت به سال 90خیلی ضعیف ترشده ایم، انگار هندبال ایران  نابود شده است.

کیوان صادقی بعد از بازی تیمش در برابر تیم هندبال سربداران سبزوار در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: همه خانواده هندبال ایران امیدواریم رئیس فدراسیون جدید با برنامه ای بیاید تا رشته ای که متعلق به جوانان، آموزشگاه ها ودانشجویان است به ده سال پیش که در اوج خود بود برگردد.

سرمربی تیم ذوب آهن ادامه داد: هندبال ما خیلی عقب است. الان تیم های حال  حاضر در لیگ را اگر رصد بکنید می بینید که همه در یک سطح قرار دارند. تیم ها می آیند در مسابقات و با یکی دو اختلاف برنده می شوند  یا با اشتباهات داوری پیروز از زمین خارج می شوند.

وی اظهار داشت: واقعیت را بخواهید بدانید دیگر هندبال ما کیفیت لازم را ندارد. شما دیگر بازیکنی با ویژگی های دومتر قد و قدرت بدنی بالا در زمین نمی بینید در صورتی که در سالهای دور هر تیمی حداقل یک یا دو بازیکن با این خصوصیت داشت. شاید بعضی ها بگویند که بهترین بازیکنان لیگ ایران الان لژیونر شده اند و بخاطر نبود آنها است که کیفیت لیگ ما پایین آماده است اما در اصل اینطور نیست چون آنها یک تعداد محدودی هستند. متاسفانه ما حتی جایگزینی برای آنها نساخته ایم و دلمان را به همان عزیزان خوش کرده ایم. امیدوارم لژیونر های ما با تجربه های که آنطرف کسب می کنند روزی برگردند و به هندبال کشور ما کمک کنند.

کیوان صادقی افزود: هندبال ایران اکنون به مدیریت صحیح احتیاج دارد و وزارت ورزش و جوانان باید به فکر چاره ای باشد. الان داریم یکسری مسابقات برگزار می کنیم که به قول معروف بازی به هرچند شده و یکجور رفع تکلیف شده است. هندبال ایران نیاز به مدیری با برنامه ریزی بلند مدت دارد. با برنامه ریزی دقیق ما می توانیم در نوجوانان ومقاطع پایین تر سرمایه گذاری و استعدادیابی کنیم.

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان درباره بازی تیمش مقابل تیم سربدران سبزوار گفت: بازی در مقابل تیمی که هندبال بلد است ومهد هندبال ایران بوده وهست کار سختی است. همانطور که مشاهده کردید بازی دو تیم پایاپای پیش رفت. درست است که نیمه اول بچه های ما اشتباهاتی داشتند اما خوشبختانه نیمه دوم بازیکنان ما آن مواردی را که در تایم استراحتمان در رختکن به آنها دیکته کرده بودیم را در زمین پیاده کردند و توانستیم بازی باخته نیمه اول را در نیمه دوم جبران کنیم و درنهایت برنده بازی باشیم.

کیوان صادقی درباره تیم هندبال سبزوار اظهار داشت:امیدوارم روزی برسد که هندبال سبزوار دوباره به روزهای خوبش برگردد چون واقعا حیف است که سبزوار درلیگ ما بدون بودجه ظاهر شده است.انشالله مسئولین این شهر به فکر هندبال سبزوار باشند تا دوباره شاهد روزهای درخشانش باشیم.

همچنین مدیر فنی تیم سربداران سبزوار  بعداز دیدار تیمش در برابر تیم ذوب آهن اصفهان گفت: بازی حساسی بود و ما در برابر تیمی به میدان رفتیم که از نظر باشگاهی معتبر است. متاسفانه ما امروز حامد رحیم زاده و محمد جواد عرب را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتیم و از طرف دیگر دروازه بان اصلی تیم، ایمان کوثری  با مصدومیتی که داشت درون دروازه نمی توانست توپ گیری کند.

قاسم شعبانپور افزود: حداقل امروز ما باید برنده بازی می بودیم اما به خاطر اینکه نیمکت خوبی نداشتیم بازی را از دست دادیم. متاسفانه 5دقیقه آخر بازیکنان ما فرصت ها و تک به تک هایی را که 80 درصد منجر به گل می شد را یکی بعداز دیگری از دست دادند و در نهایت بازی را با دو اختلاف واگذار کردیم.

مدیر فنی تیم سربداران سبزوار با توجه به نتایج ضعیف این تیم در لیگ امسال و احتمال سقوط  تیم سربداران سبزواربه لیگ دسته یک گفت: ما هنوز دو بازی  دیگر پیش رو داریم و خوشبختانه لیگ برتر هندبال کشور امسال قرار بود با 12تیم بسته شود اما با 9 تیم کارش را آغاز کرد و به همین خاطر فکر نمی کنم که سقوطی در لیگ هندبال باشد.

حسین شهابی کارشناس هندبال سبزوار نیز در حاشیه این دیدار درباره بازی دو تیم سربداران سبزوار و ذوب آهن اصفهان به خبرنگار اسرارنامه گفت: سبزوار تیم جوانی است وآینده خیلی خوبی دارد فقط باید از باختن و از قرار گرفتن در رده پایین  جدول نترسیم و مطمئن باشیم که اگر این تیم تا دو سه سال آینده توسط مسئولین حفظ و حمایت شود مطمئنا جزءسه تیم اول لیگ برتر خواهد بود.

این کارشناس هندبال افزود: تیم جوانان اصفهان در قالب تیم ذوب آهن به مسابقات آمده است و مربی های خیلی خوب و کاربلدی چون  کیوان صادقی و مهدی رهبری دارند که این تیم را هدایت می کنند. اگر ذوب آهن روی جوانانش سرمایه گذاری کرده است برنامه ای بلند مدت دارد و ما هم باید مثل آنها روی جوانانمان سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در آینده نتیجه بگیریم.

همچنین علی صالحی آزاد از دیگر کارشناسان هندبال سبزوار اظهار داشت: این بازی باز هم مثل بازی های پیشین سربداران سبزوار مقابل حریفانش بود که نیمه اول را با سه اختلاف برنده بازی بودند اما نیمه دوم که معروف به نیمه مربی هاست می بینیم که تیم با دو اختلاف بازی را واگذار می کند. نقاط ضعف تیم سربداران سبزوار بازیکنان گوش چپ وراست تیم بودند که خیلی کم کار بودند و این کم کاری منجر به این شد که فشار روی بازیکنان وسط تیم بیشترشود تا جاییکه سهم تیم سربداران از بازی در کل میدان کم شده و بر چند نقطه محدود متمرکز شود.

وی افزود: تیم اصفهان بر خلاف تیم سبزوار که احساسی بازی کرد یک بازی منطقی را در زمین انجام داد و دیدیم که گردش توپشان نسبت به تیم سبزوار خیلی بیشتر بود تا جاییکه  توپ را آنقدر در زمین سربداران به گردش در می آوردند تا روزنه ای پیدا می کردند و توپی را که احتمال گل شدنش درون دروازه ما  بالای 80درصد بود را به سمت دروازه سبزوار شوت می کردند و نتیجه مطلوب می گرفتند.

علی صالحی آزاد گفت: ده دقیقه آخر بازی شاهد بودیم که بازیکنان سبزوار عجولانه هفت یا هشت مورد توپی را که قطع یقین می توانست به گل تبدیل شود و تیم را پیش بیندازد با دستپاچگی از دست دادند، این خراب کردن بازیکنان سبزوار نشان دهنده آن بود که استرس و فشارزیادی برروی بازیکنان تیم است.

گفتنی است از سری مسابقات لیگ برتر هندبال کشور جمعه 26بهمن ماه 1397دو تیم سربداران سبزوار و ذوب آهن اصفهان  در سبزوار روبروی هم قرار گرفتند که در پایان این دیدار تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه23 بر21  موفق شد تیم سبزوار را   شکست دهد.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما