اثر تهیه کننده سبزواری در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

نمایش «مهمانسرای دو دنیا» به تهیه کنندگی مائده سادات حجازیان هنرمند سبزواری در بخش «به علاوه فجر»  سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می رود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، نمایش «مهمانسرای دو دنیا» نوشته «اریک امانوئل اشمیت»، ترجمه شهلا حائری به تهیه کنندگی هنرمند سبزواری مائده سادات حجازیان دربخش «به علاوه فجر» سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 22 بهمن ماه 1397 به کارگردانی سجاد همتی در « تماشاخانه ایران تماشا » به روی صحنه می رود.

داستان نمایش «مهمانسرای دو دنیا » جایی بین دو دنیا در حال وقوع است.هتلی مخصوص کسانی که نه آنقدر زنده‌ اند که بتوانند تن‌ شان را دنبال خود بکشند و زندگی کنند، نه آنقدر مرده‌ اند که کاری به کار دنیای زنده‌ ها داشته باشند. یعنی دراغما به سر می برند و دچار نوعی تعلیق هستند تا تکلیفشان مشخص شود. شخصیت های نمایش «ژولین» به دنیای بعد از مرگ عقیده ندارد و وجود آن را امید بی‌ نتیجۀ انسان‌ های متوهم می‌ داند. به گونه ای که مرگ برایش پایان همه چیز است و این پوچ‌ گرایی افسرده‌ اش می‌کند. اما «لورا» از آن دست آدم‌ هایی است که باور دارد چند روز این دنیا هر قدر هم که سخت و عجیب باشد اما زیباییِ “بودن” را در خودش جای داده و به این ترتیب سعی می‌ کند عظمت لحظه را قدر بداند. و “رئیس” که راه هر گونه فکر کردنی را برای خودش بسته و ترجیح می دهد به باورهای قدیمی‌ اش که  خواه درست باشد خواه نادرست تکیه نماید.

گروه اجرایی «نمایش مهمانسرای دو دنیا» متشکل از بازیگران «امیرحسین نعیمی ، محمد براتعلی ، محمد خوشبخت ، نگارعزیزی، خرم بانوعسگری، یاسمن رفیعی» است

و از دیگر عوامل این نمایش می توان به «طراح نور: سیده زهراسیدعلی، طراح ومجریان گریم: سپیده شمس، اسما یزدیان، طراح آکسسوار صحنه ولباس: پونه طاهر خانی، آهنگساز: علیرضا دادرس، مدیرصحنه: پونه طاهرخانی، عکاس: مهناز ملکی» اشاره کرد .  این نمایش22 بهمن ماه 1397 ساعت 19 دربخش «به علاوه فجر»  سی وهفتمین جشنواره بین المللی جشنواره تئاتر فجر در « تماشاخانه ایران تماشا»  به روی صحنه می رود.

گفتنی است از3سال پیش در سی و چهارمین جشنواره تئاترفجر، بخشی با عنوان «به علاوه فجر» یا در حقیقت «بخش خصوصی» به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده است و از آن زمان تا به امروز تماشاخانه های خصوصی توانسته اند امکان بروز و ظهور پیدا کنند و از این طریق برنامه های این سالن ها در کنار جدول برنامه های جشنواره تئاتر فجر قرار گیرد.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما