پیشنهاد رونمایی از کتاب گویای «حسنک وزیر» با صدای حداد عادل در سبزوار و پیگیری ثبت اول آبان روز ملی بیهقی

 
امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
در روزهای اخیر کتاب گویای داستان «حسنک وزیر» برگرفته از کتاب‌ «تاریخ بیهقی» با صدای غلامعلی حداد عادل در تهران منتشر و رونمایی شد.
 
از آنجایی که غلامعلی حداد عادل به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از چهره های ادبی دارای نفوذ در ساختارهای قدرت کشور است و دست بر قضا نسبت به ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی و نویسنده و تاریخ نگار برجسته سبزواری نیز ارادت و توجهی ویژه دارد، رونمایی این کتاب گویای او درباره یکی از داستان های تاریخ بیهقی می تواند فرصتی برای تعقیب و پیگیری یکی از اهداف و آرزوهای مهم فرهنگی منطقه سبزوار بزرگ باشد.
 
یادآوری این نکته ضروری است که غلامعلی حدادعادل چند سال قبل برای بزرگداشت بیهقی به سبزوار سفر کرده بود و در همان زمان برای ثبت اول آبان به عنوان روز ملی بیهقی در تقویم ایران قول مساعدت و حمایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را داده بود. اما تا کنون روز بیهقی رسما در تقویم ایران ثبت نشده است. حالا معلوم نیست که آیا حدادعادل به قول خود عمل نکرده یا پیگیری ضعیف نمایندگان و فرماندار و سایر مسئولان فرهنگی سبزوار و غرب خراسان باعث به تعویق افتادن این مسئله مهم شده است؟
 
به هرحال اکنون با توجه به جایگاه والای بیهقی به عنوان پدر نثر فارسی، مسئولان ، نمایندگان و کلیه دست اندرکاران فرهنگی دیار سربداران باید با جدیت بیشتری ثبت اول آبان را به عنوان روز بیهقی دنبال کنند و برای این منظور حتی می توان مراسم رونمایی از کتاب گویای حدادعادل را در سبزوار با حضور خود این شخصیت ادبی کشور برنامه ریزی کرد و در خلال اجرای این برنامه مجددا ضرورت ثبت اول آبان را به او و دیگر دست اندرکاران فرهنگی و ادبی کشور یادآوری نمود.
 
در ادامه متن خبر رونمایی از کتاب جدید حدادعادل را به نقل از وبسایت باشگاه خبرنگاران منتشر می کنیم:
 
تولید و انتشار کتاب گویای «حسنک وزیر» با صدای غلامعلی حداد عادل
 
کتاب گویای داستان «حسنک وزیر» برگرفته از کتاب «تاریخ بیهقی» با صدای غلامعلی حداد عادل منتشر شد.
 
تولید و انتشار کتاب گویای حسنک وزیر با صدای غلامعلی حداد عادلبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب گویای داستان «حسنک وزیر» برگرفته از کتاب «تاریخ بیهقی» با صدای غلامعلی حداد عادل  در ۶۳ دقیقه منتشر شد.
 
مجموعه ایران‌صدا فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهد که پایگاه کتاب گویا نیز یکی از بخش‌های آن است.
 
تولید پادکست «حسنک وزیر» اولین کار تولید شده با صدای رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. این کار به پیشنهاد و تمایل شخص غلامعلی حداد عادل برای کمک به معرفی فرهنگ و ادب کهن ایران‌زمین صورت گرفت.
 
مجموعه کتاب‌های گویای مذکور در اپلیکیشن ایرانصدا به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما