میزان بارندگی شهرستان های خراسان رضوی در 14 مهر 97/ سهم امیدوارکننده سبزوار از نخستین بارش های پاییزی

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

بسیاری از شهرستان های خراسان رضوی در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد بارندگی های چشمگیری در نخستین روزهای پاییز 97 بودند و در این بین شهرستان های کلات نادری با 31 میلیمتر، قوچان با 22 میلیمتر و شهر گلمکان چناران با 18 میلیمتر پرچمدار بیشترین میزان بارندگی ها بوده اند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر اساس آمار مندرج در وبسایت هواشناسی خراسان رضوی، شهرستان سبزوار نیز با بیش از 12 میلیمتر بارندگی در چهاردهمین شب از مهرماه 97، سهم امیدوارکننده ای را در اولین بارش های پاییزی امسال به خود اختصاص داده است.
 
همچنین در بیست و چهارساعت گذشته جغتای با بیش از 11 میلیمتر، نیشابور با 9، سرخس با بیش از 8، درگز با بیش از 7 و مشهد با بیش از 6 میلیمتر، دیگر بارندگی های عمده استان خراسان رضوی را در دومین هفته مهر ماه سال جاری داشتند.
 
گفتنی است، بیشتر مناطق استان خراسان رضوی در سال آبی گذشته درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید بوده اند که سبزوار یکی از بیشترین خشکسالی ها را تجربه کرده است.
 
هر سال آبی از ابتدای مهر آغاز و تا پایان شهریور سال بعد ادامه می یابد. بنابراین اکنون در ابتدای سال آبی 98-97 هستیم و اگر همینطور که در نخستین روزهای این سال بارندگی خوبی نصیب شمار زیادی از شهرستان های خراسان رضوی شد، تا انتهای شهریور 98 نیز موج های بارشی از این استان عبور کنند، می توان امیدوار به این بود که در این سال به اندازه سال گذشته درگیر خشکسالی شدید نباشیم.
 
 البته از آنجایی که عمده بارش های منطقه خراسان در فصل زمستان و اوایل بهار اتفاق می افتد، هنوز باید منتظر باشیم و ببینیم که آسمان استان و شهرستانمان در دی، بهمن، اسفند و فروردین و اردیبهشت ماه پیش رو چه قدر دست و دلبازی به خرج خواهد داد؟
 

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به وضعیت بارندگی سبزوار در سال زراعی 96-95

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما