رئیس سازمان بسیج رسانه ای خراسان رضوی:

آزادی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی و به همراه مدیر و اعضای شورای کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی با حضور در دفتر مجله اینترنتی اسرارنامه، از تلاش خبرنگاران این رسانه تقدیر به عمل آوردند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه عباس محمدیان در این دیدار گفت: انقلابی که امروز به ما رسیده، سرشار از ظرفیت هایی است که پای آن با خون شهدا و رشادت جانبازان و ایثارگران امضا شده است و امروز باید تجربیات و دستاوردهای این انقلاب از بستر رسانه به افکار عمومی به خصوص نسل جوان و نسل چهارم و پنجم انقلاب منتقل شود.
 
وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی همین توجه به رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی است که در نظام اسلامی به آن بها داده شده است و آزادی ای را که امروز در همه دنیا حرفش می شود در ایران آزادی دموکراسی از همه جا بیشتر است و حتی در آمریکا که خودش را مهد دموکراسی می بیند، خفقان رسانه ای بیداد می کند، اما در کشور ما این بستر مهیاست.
 
محمدیان افزود: حالا که این شرایط مهیا شده و آزادی خوبی در محیط رسانه ای کشور حکمفرماست، باید از این بستر آزاد برای خدمت به مردم و رساندن صدای مردم، تحقق اهداف انقلاب و ارزش های نظام بپردازیم.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین رکنی که ما در کشور به آن نیاز داریم آزادی معنوی و آزادی عقیده هاست، گفت: شهید مطهری در کتاب انسان و آزادی این موضوع را به عنوان یکی از ارکان انقلاب بیان می کند و من به جامعه رسانه این پیشنهاد را می دهم که همه کسانی که در عرصه دموکراسی،  قلم می زنند حتما این کتاب را مطالعه کنند. چرا که حتی کشورهای غربی تازه تاسیس تازه بنیان دارند از این کتاب های شهید مطهری بهره می برند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: ما امروز نباید سلایق سیاسی را با جریان سیاسی قاطی کنیم و مراقب باشیم که از اختلاف سلیقه ها، اختلاف عقیده نسازیم.
 
وی سپس اظهار داشت: امروز در دنیای انقلاب فناوری در عرصه رسانه های دیجیتال که ظرفیت های آن از رسانه های مکتوب بالاتر است، رسانه هایی حرف برای گفتن دارند و موفق می شوند که به روز باشند و در کنار سرعت عمل، روحیه مطالبه گری داشته باشند. 
 
محمدیان در ادامه این جلسه با اشاره به بعضی نقاط قوت و ضعف فعالیت رسانه های سبزوار و از جمله اسرارنامه به بیان پیشنهادات و توصیه هایی برای ارتقاء فضای رسانه ای غرب خراسان پرداخت.
 
وی ضرورت فعال بودن رسانه های سبزوار در پیام رسان های مختلف داخلی از جمله سروش، گپ، ایتا و... و نیز ضرورت نورآوری، هم افزایی و همکاری های بین رسانه ای و همچنین توجه بیشتر به مشکلات و ظرفیت های شهرها و روستاهای اطراف سبزوار را از ضرورت های ارتقای فضای رسانه ای غرب خراسان رضوی برشمرد.
 
مسئول کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن برشمردن برخی ویژگی های مجله اینترنتی اسرارنامه و نیروهای شاغل در این رسانه اظهار داشت: فعالیت آزاد و بی طرفانه رسانه های محلی مهمترین عامل توسعه در هر شهرستان و منطقه است.
 
محمد مهرینا افزود: بر مبنای همین رویکرد، کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی نیز سعی کرده است حامی همه خبرنگاران و اصحاب رسانه در این منطقه بدون نگاه به گرایش های سیاسی باشد.
 
وی گفت: در همین راستا در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار به جهت تحکیم همکاری و تعاملات، برای خدا قوت گویی و  به سراغ همه دفاتر رسانه ای در سبزوار رفتیم و با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهر دیدار داشتیم.
 
گفتنی است در این دیدار، تعدادی از اعضای شورای کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی عباس محمدیان را همراهی می کردند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما