609 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های سبزوار دیدن کردند

سبزوار- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: از 25 اسفند پارسال تا نیمه فروردین امسال 609 هزار زائر و مسافر نوروزی از آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

سیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین این بازدیدها از خانه های تاریخی، آرامگاه اسرار و کاشفی، مسجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروگرد و بقاع متبرکه این شهرستان بوده است. 
 
وی اظهار کرد: راه اندازی 2 دستگاه اتوبوس گردشگری، نورپردازی جاذبه های تاریخی، سبزوارگردی در شب، اجرای جشن نوروزگاه در شهر و روستاهای هدف گردشگری، اجرای جشنواره غذا و ورزش های بومی، نواهای سنتی در خانه های تاریخی و کشتی باچوخه برخی از برنامه های نوروزی سبزوار بود.
 
حسینی ادامه داد: پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران استقرار یافته بود تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود.
 
او خاطرنشان کرد: 2 میلیون روزنامه، نقشه و بروشور نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان سبزوار بین مسافران و گردشگران توزیع شد.
 
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
 
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری (اسرار) و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مسافران است.
 
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.
 
منبع: ایرنا
کد: 4553
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما