حسین شنوایی و سعید احمدپور پهلوانان زنده شعر سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

در روزهای اخیر چالشی تحت عنوان «پهلوان زنده را عشق است» در فضای مجازی و خصوصا میان کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام به راه افتاده است که بر اساس این چالش هر یک از کاربران شرکت کننده،  شخصیت های محبوب و معتبر و به عبارتی اسطوره های خود را که هنوز در قید حیاتند،  در زمینه های مختلف معرفی می کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه شاعران سبزوار از جمله گروه هایی بوده اند که از این چالش استقبال کرده و تا کنون آقایان مجتبی مظفری و سمیه اکبری از شاعران جوان سبزواری هر کدام به معرفی یکی دیگر از شاعران دیار سربداران به عنوان پهلوانان زنده پرداخته اند.

مجتبی مظفری در این چالش سعید احمدپور دیگر شاعر جوان و پر استعداد سبزواری را معرفی کرده که چندین سال دبیر انجمن شعر جوان این شهر بود و سمیه اکبری شاعر غزل سرای سبزواری نیز استاد حسین شنوایی معروف به شهاب سبزواری را در این چالش معرفی کرده است.

سمیه اکبری پیرامون انتخاب خود در چالش #پهلوان_زنده_را_عشق _است، نوشته:

 
#پهلوان_زنده_را_عشق_است 
در ادامه ی این چالش زیبا... یادی میکنم از استاد بزرگم #حسین_شنوایی که یک عمر رایگان برای شعر و ادب سبزوار کوشید بی هیچ چشم داشتی! همیشه افسوس خورده ام که چرا بزرگداشتی درخور این استاد بااخلاق و فرهیخته صورت نگرفته. بسیار از ایشان آموخته ام و به روح بزرگ و متانت عمیق شان درود میفرستم.
روزگارش به شادی و سلامتی
در زمستان آرزوی فصل پنجم جرم نیست
#استاد_شهاب_سبزواری
 
این پست سمیه اکبری تا کنون توسط چندین نفر از دنبال کنندگان صفحه او پسندیده شده و موسی الرضا دانایی ، زهرا شیرازی، علی اصغر تسبندی و علی اصغر اقتداری از جمله هنرمندان و فرهیختگان سبزواری هستند که با ارسال نظراتی از این پست سمیه علی اکبری استقبال کرده و نسبت به حسین شنوایی ادای احترام کرده اند.
 
علی اصغر اقتداری از دیگر شاعران پیشکسوت سبزواری در یکی از نظرات این پست نوشته است: استاد شهاب سبزواری بهترین ایام زندگی اش را بر سر اعتلای شعر سبزوار گذاشت. ۲۶ سال تمام هرهفته بدون غیبت در انجمن حضور می یافت وسخاوتمندانه داشته هایش را به مشتاقان شعر وادب ارزانی می کرد حداقل کا ری که برای ایشان باید انجام بگیرد یک بزرگداشت باشکوه است.
 
 
مجتبی مظفری نیز که سعید احمد پور را در این چالش برگزیده، با درج شعری سپید از این شاعر جوان و پر استعداد سبزواری نوشته است:
 
امروز به پیشنهاد #سید _مهدی_موسوی بزرگوار چالشی شروع شده که از اسطوره ها و افتخارات هنری کشور که در قید حیات هستند با هشتک #پهلوان_زنده_را_عشق_است یاد کنیم .
 
برای من رفیق و #پهلوان_زنده ، #سعید_احمدپور عزیزم است که سالها در اعتلای ادبیات این مرز و بوم تلاش کرده، به معنی واقعی کلمه شاعر است و مهمتر از همه انسان را رعایت کرده است. بسیار از او آموخته ام و اطمینان دارم ایستادن در اوج افتخار برازنده اوست. 
 
سکوت میکنم که تنها سطر هایی از او میتواند آینه ای تمام نما از او باشد:
 
نشسته ام به نظّاره
به مرور ابر ، بر سنگی که صیقل از نام تو خواهد خورد
 
می خواستم صدات کنم
تا در پژواک نامکرری که هر سلام تو دارد
نامم را به یاد بیاورم
می خواستم نام هایت از دریا برگردند
ای صاحب کرانه های من!
تا سهم خود را از کناره صید کنم
 
نشسته ام به سماع
با آواز تیشه هایی که کوه را از روی این تخته سنگ کنار می زنند
تا نام تو را افشا کنند
 
نشسته ام به لمس پریشانی ی امواج،که عمری به مژگان شانه می زدی
 
نشسته ام به بوی نافه یی کآخر از سمت ناپریش گیسوت خاک را سپیدبخت کرد
صبا را از سمت دیگر پریشان
 
نشسته ام طعام از خاک روییده بر تنت بردارم
از خلط کافور و هلاهل در سماع بی محابای اموات
از سقوط کفتران نمک سود در سماع پرّاپر با عقابی که ازوست که بر آن هاست! 
نشسته ام و به زبان تو با سنگ سخن می گویم
تا یکی از شکاف کوه بیاید
بگوید:
"اکنون به زبان من سکوت کن"
 
#پهلوان_زنده_را_عشق_است 
 
 
 
گفتنی است علاوه بر سعید احمدپور و حسین شنوایی دو شاعر برجسته سبزواری که توسط دیگر شاعران همشهریشان در این چالش برگزیده شده اند، محمود دولت آبادی آقای رمان ایران یکی دیگر از فرزندان شایسته سبزوار است که در این چالش توسط کاربران مختلف اینستاگرام در سرتاسر کشور بارها و بارها انتخاب شده است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما