توسط قرارگاه خاتم الانبیا

قطعات گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد آزادراه حرم تا حرم در دست اقدام است

معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که در حال حاضر 1400 کیلومتر آزادراه در دست ساخت قرار دارد، گفت: حدود 40 توافق‌نامه برای احداث آزادراه‌های جدید داریم که با اخذ مصوبه هیات ‌وزیران، انعقاد قراردادهای اجرایی آن در دستورکار قرار می گیرد.
'سید حسین میرشفیع' روز چهارشنبه با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه‌های کشور اظهارداشت: قرارداد آزادراه مشهد - قوچان با آستان قدس رضوی بزودی نهایی می‌شود وقرار است ابتدا حد فاصل مشهد تا چناران در دست ساخت قرار گیرد.
به گفته وی، همچنین آزادراه حرم تا حرم که قطعه اول آن حدفاصل قم- گرمسار با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری رسیده بود، در قطعات گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد در دست اقدام قرار گرفته که منجر به کوتاه شدن طول 40 کیلومتری مسیر مشهد می‌شود.
وی افزود: همچنین آزادراه تبریز- مرند- بازرگان که طبق قرارداد جدید توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت قراردارد بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه قطعه اول این آزادراه حدفاصل تبریز- صوفیان در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و ‌نقل در ادامه به آزادراه پارسیان - لامرد اشاره کرد و گفت: مصوبه هیات ‌وزیران درباره این آزادراه اخذ شده است و قرارداد آن بزودی نهایی خواهد شد. این آزادراه باعث ایجاد دسترسی و ارتباط بین جنوب استان فارس و هرمزگان می‌شود.
عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور بیان داشت: قرارداد اجرایی ساخت آزادراه کنارگذر سیرجان و کنارگذر اراک نیز بزودی امضا می شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها همچنین به آزادراه بندر شهید رجایی- ایسین- تونل- شهید میرزایی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز بخشی از کریدور بندرعباس- تهران است وهم‌اکنون در مرحله آزادسازی مسیر هستیم و پس از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
میرشفیع با بیان اینکه متن قرارداد آزادراه اردکان- مهریز و مهریز- انار نهایی شده است گفت: امیدواریم با امضا آن توسط سرمایه گذار و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا نیز گفت: برخی از این پروژه‌ها نیز پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای دارند که ازجمله ‌آن آزادراه شیراز- اصفهان با قابلیت کاهش 100 کیلومتری فاصله این دو استان، عملیات روسازی بتنی آن آغازشده است و قرار است 54 کیلومتر از این آزادراه به‌ صورت بتنی آغاز شود.
وی افزود: انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب شهریور سال آینده 54 کیلومتر از آزاد شیراز - اصفهان تکمیل شود که در این صورت حدود 150 کیلومتر از 200 کیلومتر این آزادراه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
میرشفیع در ادامه به آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: قرارداد ساخت 63 کیلومتر از این آزادراه نهایی شده و هم‌اکنون در حال اجرا است ، ضمن این که برای 30 کیلومتر دیگر از این آزادراه نیز تفاهم‌نامه منعقد شده و متن قرارداد در دست تنظیم است.
معاون شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به آزادراه تبریز- ارومیه گفت: امیدواریم 40 کیلومتر از این آزادراه در مرداد ماه امسال و 29 کیلومتر دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
میرشفیع به عقد قرارداد ساخت آزادراه پردیس- پلور اشاره کرد و گفت: این آزادراه در صورت عملیاتی شدن موجب کاهش 14 کیلومتری فاصله پلور تا پردیس و کاهش 500 متری اختلاف ارتفاع می‌شود.
عضو هیات ‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور خاطرنشان کرد: کل آزادراه مراغه- هشترود نیز فعال‌ شده و امتداد آن قرار است تا مرز تمرچین ادامه یابد و یکی از کریدورهای مهم برای اتصال به شمال کشور عراق خواهد بود.
میرشفیع بابیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید بین 4000 تا 5000 کیلومتر آزادراه جدید ایجاد شود، تأکید کرد: البته این حجم از آزادراه منوط به استمرار وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور است و دولت نیز باید بتواند سهم آورده خود را به‌موقع پرداخت کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از2500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.

منبع : ایرنا

 

کد:6430



 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما