تمرکز ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بر پروژه های کاظمین است

 رئیس ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات گفت: تمرکز ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی بیشتر روی پروژه های شهر کاظمین است که از جمله آن ها ساخت صحن مبارک امام رضا(ع) و توسعه صحن امام زمان (عج) را در سال 95 پیگیری می کنیم.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، جعفر دهنوی روز پنجشنبه در جمع ائمه جماعات، رئسای ادارات و خیرین شهرستان سبزوار افزود: ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا در نجف اشرف، و تعویض خشت های فرسوده گنبد مبارک امیرالمومنین(ع) به شکل متمرکز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور پیگیری می شود و خراسان رضوی هم در آن ها مشارکت دارد.
 
وی همچنین اظهار داشت: مردم این استان از ابتدای سال 94 تا کنون 27 میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند. 
 
دهنوی افزود: مبالغی که تاکنون از خیرین در خراسان رضوی جمع شده است، بیشتر از سوی خیرین عام است  که همواره پیشقدم این گونه پروژه ها هستند و ما امیدواریم ان شاالله خیرین خاص نیز به این روند ورود پیدا کنند.
 
وی همچنین گفت: به پشتوانه حمایت های خیرین اماکن زیارتی عراق در چند سال اخیر توسعه چشمگیری پیدا کرده اند و به طور مثال فضای زیارتی حرم حضرت امیرالمومنین(ع) که تا قبل از این حدود دو هزارمتر مربع بود، اکنون به دارد به 200 هزارمتر مربع افزایش پیدا می کند که غیرقابل توصیف است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی سپس اظهار داشت: امروز نگاه مردم با  چند سال قبل متفاوت شده و دیگر از تعمیرات و بازسازی عتبات عالیات گذشته و به توسعه ورود پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم از محل اقتصاد، معدن و تجارت هم خیرین خاصمان حضور پیدا کنند تا در پروژه های توسعه حرم کاظمین و سامرا نیز ورود موثری پیدا کنیم.
 
وی در ادامه گفت: پروژه های تعمیر ساعت و تعمیر ماشین های کف شور حرم حضرت زینب (س) در سوریه نیز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در حال پیگیری است که مورد تأکید نماینده ولی فقیه و استاندار معزز نیز می باشند.
 
دهنوی همچنین اظهار داشت: در سال 94 علاوه بر وجوهات نقدی خیران خراسان رضوی بالغ بر دو کیلو یا دو هزارگرم جواهرات که بیشتر از نوع طلا هستند را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده اند.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما