فرماندار سبزوار:

بناهای تاریخی سبزوار به بخش خصوصی واگذار می‌شود

فرماندار سبزوار گفت: بنا براین است که برای توسعه گردگشری سبزوار بناهای تاریخی این شهر با حفظ هویت به بخش خصوصی واگذار شوند.
 
احمد برادران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار،با اشاره به ضرورت رونق‌دادن به بخش میراث فرهنگی شهرستان، اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی شده تا طرحی با عنوان 6 مکان و 60 رویداد در سطح شهرستان و همزمان با ایام نوروز برگزار شود.
 
وی با اشاره به تعدد آثار تاریخی سبزوار تصریح کرد: ایام نوروز بهترین فرصت برای شناساندن آثار تاریخی و میراث فرهنگی این شهرستان است و ما نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.
 
فرماندار سبزوار افزود: سبزوار به‌دلیل قرارگیری در مسیر بین‌المللی آسیای میانه، زمینۀ خوبی برای صادرات محصولات و صنایع دستی خود دارد که باید به این بخش توجه شود.
 
برادران با بیان اینکه این طرح در راستای معرفی شهرستان سبزوار اجرا می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته آنطور که باید نسبت به موضوع میراث فرهنگی سبزوار توجه نشده است.
 
وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه محسوب می‌شود،خاطرنشان کرد: بخش گردشگری از بخش‌هایی بوده که در دوران تحریم آورده خوبی را برای کشور داشته و شهرستان سبزوار که دارای بیش از 250 اثر تاریخی است، باید سهم خود را از این بحش کسب کند.
 
برادران تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ریزی شده تا آثار تاریخی شهرستان با حفظ ماهیت به بخش خصوصی واگذار شود که  با این کار زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم و سبب رونق بخشی این آثار نیز می‌شود.
 
وی با گلایه‌مندی از کم بودن سهم اقتصاد گردشگری سبزوار، عنوان کرد: مسئولان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند تا شهرستان از حالت یک شهر گذری به یک شهر مقصد تبدیل شود.
 
برادران با اشاره به موضوع رونق بخشی صنایع دستی و سوغات، تصریح کرد: ایجاد یک بازار دائمی عرضه صنایع دستی و سوغات در سبزوار از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه این بخش است.
 
وی افزود: در همین راستا نیز تسهیلاتی به مبلغ 5 میلیون تومان با سود 4درصد به هنرمندان این عرصه پرداخت می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 میلیون تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.
 
فرماندار سبزوار با تأکید بر راه اندازی بازارچه‌های محلی در مسیر سبزوار - شاهرود و سبزوار- نیشابور گفت: ایجاد این بازارچه‌ها در روزهای ویژه سال نظیر نوروز و تابستان سبب کاهش میزان تصادفات جاده‌ای نیز می‌شود.
 
وی با اشاره به افزایش 6 درصدی میزان تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی سبزوار، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته آمار بسیار بالایی است که با توجه به این مسئله ایجاد مکان‌های تفریحی در طول سال برای کاهش این میزان ضروری است.
 
برادران  در پایان خواستار واگذاری و تغییر کاربری مصلای تاریخی سبزوار به بخش خصوصی شد و افزود: این بنا قابلیت تبدیل به یک مجتمع اقتصادی و فرهنگی را دارد.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما