به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار

نامگذاری خیابانی به نام دکتر قندی سلطان تیتر ایران به کجا رسید؟

 خبرگزاری ایسنا در روزهای اخیر به مناسبت 17 مرداد روز  خبرنگار به سراغ سوژه ای رفته است که اتفاقا ارتباط تنگاتنگی با سبزوار دارد.

 

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، جامعه خبری کشور امسال در سوگ یکی از اساتید برجسته خود دکتر حسین قندی سلطان تیتر ایران و فرزند شایسته دیار سربداران نشست و از همین رو مدتی بعد شورای شهر تهران  اعلام کرد که خیابانی را به نام این پیشکسوت فقید روزنامه نگاری کشور خواهد کرد.

به تازگی نیز یکی از مسئولان شهری تهران اعلام  کرده  است که نامگذاری خیابانی به نام دکتر قندی در نوبت کاری شورای شهر پایتخت قرار دارد.

اینک در حالی که پایتخت نشینان دارند تلاش  می کنند از طریق حداقل نامگذاری یک خیابان در تهران به نام قندی یاد وخاطره این استاد روزنامه نگاری را زنده نگاه دارند، باید دید در شهر زادگاهش سبزوار، آیا قرار هست اقدام مثبتی در این زمینه انجام شود؟

گفتنی است سبزواری ها به دلیل کم کاری و کم توجهی مسئولان فرهنگی این شهر اعم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری و ... نه تنها نتوانستند در زمان حیات دکتر  قندی از حضور چنان فرزند فرهیخته ای بهره کافی را ببرند، بلکه حتی آنقدر دیر جنبیدند که بعد از وفات سلطان  تیتر ایران نیز مجالی به دست نیامد تا حداقل جنازه اش در سبزوار به خاک سپرده شود و سبزوار بتواند تا همیشه و از نزدیک به وجود فرزندان خود افتخار کند.
با این حال به نظر  می رسد حداقل نامگذاری یک مکان عمومی فرهنگی به  نام دکتر قندی در سبزوار از کوچکترین کارهایی باشد که درمقطع کنونی شورا و شهرداری می توانند انجام دهند و اگر این کار به احداث یک تندیس، یا بنای یادبود با شکوه در سبزوار  منجر شود، می تواند بخشی از کم کاری های گذشته را جبران  کند.

اسرارنامه در ادامه متن گزارش ایسنا از نامگذاری خیابانی به نام دکتر قندی در تهران را منتشر  می کند:

 

درآستانه روز خبرنگار

نامگذاری خیابانی به نام«قندی» به کجا رسید


 پس از درگذشت حسین قندی، استاد ارتباطات، جمع کثیری از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، شاگردان و همکاران زنده‌یاد استاد حسین قندی طی نوشتاری به مسئولان شورای شهر خواهان نام گذاری معبر، میدان و ... به نام این استاد شدند و نهایتا در هشتم اردیبهشت ماه امسال، در صد و چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر تهران با رأی اکثریت اعضا دو فوریت نامگذاری خیابانی به نام این استاد به تصویب اکثریت اعضاء رسید و بررسی‌ها در کمیته نامگذاری برای انتخاب خیابان آغاز شد.

و حالا در آستانه روز خبرنگار (17 مرداد) رئیس کمیسیون نام گذاری از در نوبت نامگذاری بودن خیابانی به نام این استاد خبرداد.

مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در این باره گفت: نامگذاری خیابانی به نام استاد قندی در نوبت رای گیری در صحن علنی است و پس از اتمام تعطیلات تابستانی شورا این موضوع مورد رأی گیری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در آستانه روز خبرنگار میدانی نیز به نام «غلامرضا رهبر» از خبرنگاران شهید مزین خواهد شد، افزود: تاکنون دو بوستان و دو خیابان به نام شهدای خبرنگار و خبرنگاران نامگذاری شده است.

شاکری با بیان اینکه وضعیت خبرنگاران در نامگذاری معابر خوب است، گفت: همچنین فرهنگسرای رسانه نیز به منظور حفظ نام و یاد اصحاب رسانه نامگذاری شده است.
 

نظرت را بنویس
comments

باشتینی

آقا تبرییییک.......خدا قوت

رامشینی

روز خبرنگار ؛ روز امانتداران گفتمان، وقایع و اخبار مبارک باد . سلام و خسته نباشید به شما آقای برومندی و بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند. امید است در مسیرحرفه ارجمند خبرنگاری ودر پرتو شجاعت طبع و قوت روحیه ذاتی خود همواره پیروز و موفق باشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما