المان های شهری به روحیه نشاط و سلامت روانی شهروندان منجر می شود.


دارالمومنین سبزوار در نوروز 1392 با نصب چندین المان و طرح های حجیم و نیز با آذین بندی خیابان های شهر به وسیله چراغانی های متنوع و پارچه های رنگین ، که توسط شهرداری سبزوار انجام شد ، نوروز بسیار متنوع و شادی را تجربه کرد.
نصب المان های شهری و کمک گرفتن از ابزارهایی نظیر نور  و رنگ در تزئین شهرها از عوامل مهمی برای ایجاد محیط سالم و با نشاط زندگی برای شهروندان است.
این موضوعی است که پیش از این شماری از رسانه های کشور  بدان پرداخته اند.
به عنوان مثال یک مقام آگاه اخیراً در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده است : نصب المانهای شهری در سلامت روانی و نشاط شهروندان موثر است.
متن کامل این خبر به شرح زیر است :

المانهای شهری موثر در نشاط و سلامت روانی شهروندان
مشهد - خبرگزاری مهر: مديرعامل سازمان پسماند خراسان رضوي گفت: نصب المانهای شهری در سلامت روانی و نشاط شهروندان موثر است.
به گزارش خبرنگار مهر، علي نجفي ظهر شنبه در همايش "همه با هم براي دستيابي به شهر سالم زندگي سالم" اظهار کرد: مدیران شهری نقش به سزایی در ایجاد سلامت روانی شهروندان داشته اند که شامل نصب المانها و زییاسازی شهر می شود.
مديرعامل سازمان پسماند خراسان رضوي تاکید کرد: از زیر مجموعه های بهداشت،‌ بهداشت روان و توسعه آن است که از طریق ايجاد محيط مناسب شهری میسر می شود.
وي اهداف بهداشت را شامل شناسايي عوامل تهدید کننده سلامت انسان و محيط انساني دانست و افزود: سطح پایین علوم در گذشته سلامتي را تنها در ارتباط با جسم انسان تامین می کرد و توجهی به سلامت روان افراد نمی شد.
وی افزود: خوشبختانه با گسترش دامنه بهداشت، سلامت روانی جامعه خصوصا توسط مدیران شهری مدنظر قرار گرفته است.
وي مديريت شهري و شهرداري را در ايجاد سلامت روان شهروندان موثر دانست و گفت: نصب المان‌ها و زیباسازی در شهر نقش موثری در روان شهروندان ایفا کرده است.

وی گفت: آلودگی های بصري در سطح شهر اگر در کنار نصب المانها باشد هیچ تاثیری در ارتقاء سلامت روان شهروندان نخواهد داشت و مدیران شهری باید در رفع نازیبایی ها تلاش کنند.
وی با بیان اینکه با بهره گیری از ماشین آلات روز می توان با رفع آلودگی ها به سلامت روانی شهروندان کمک کرد گفت: با ماشين آلات ويژه بدون ایجاد تعارضات بهداشتي و مشكلات بصري مي‌توان شهر را پاکیزه کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

همچنین وبسایت رجا نیوز که رسانه نزدیک به شهید رجایی یکی از رئسای جمهور محبوب و پیشین جمهوری اسلامی ایران است ، در خصوص تأثیرنورپردازی ها در زیبایی شهرها برای جذب توریس چنین نوشته است:

 نورپردازی های زیبا برای جذب توریست
نور همواره به عنوان عنصري در جهت رفع نيازهاي روحي و جسمي انسان مطرح بوده است.  امروزه رشد و توسعه تكنولوژي در نورپردازي و بروز خلاقيت در اين زمينه، استفاده از نور را در عرصه هاي مختلف فراهم كرده است. ماهيت نورپردازي برخوردار از دو جنبه هنري و فني است. جنبه هنري داراي رويكرد طراحي فضاهاي مختلف جهت خلق زيبايي و جنبه فني آن نيز داراي رويكرد استفاده بهينه از تكنولوژي هاي نوين است.
تغييرات ايجادشده در زمينه نورپردازي در دهه هاي اخير چنان سريع و رو به تكامل بوده كه امروزه نورپردازي به عنوان يك دانش تخصصي تلقي مي شود.
نورپردازی در شهر می‌تواند به جذب توریست در شهرها کمک شایانی کند. همانگونه که اکنون بسیاری از شهرهای دنیا به دلیل نورپردازی و روشن بودن در شب معروف و جاذب توریست هستند.
متخصص فرانسوی نور پردازی را مهمترین عامل زیبایی شهر ها و مطرح ساختن آنها در جهان میدانند.این اصل در تمامی کشورهای جهان مورد توجه بسیاری واقع شده و با نور پردازی شهر جذابیت برای توریستهای داخلی و خارجی برای سفر به آن شهر بوجود می آورند.
منبع : رجانیوز

امید می رود مدیران شهری و البته مردم شهرستان های 6 گانه منطقه سبزواربزرگ (سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب ، ششتمد) با بهره گیری از روش های نوین و خلاقانه در زمینه آراستگی ظاهری شهرهای تحت مدیریت خود ، بکوشند سیمایی درخور شأن و توجه به منطقه سربداران ببخشند تا هم روحیه نشاط و انگیزه عمومی در سطح شهرها افزایش یابد و هم به جذب گردشگران وایجاد درآمدهای گردشگری منجر شود.


شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مشاهده گزارش تصویری از نورپردازی برخی شهرهای جهان برای جذب گردشگران به بخش عکس نامه مجله اینترنتی اسرارنامه مراجعه کنید.برای ورود به این بخش روی اینجا کلیک کنید.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
المان های نوروزی بهانه های ساده شاد بودن را به سبزوار آورد.
نظرت را بنویس
comments

zz

با عرض سلام و خسته نباشید به شهردار محترم سبزوار و مدیر فعال و خستگی ناپذیر سایت اسرارنامه جهت انعکاس های خبری عالی به عنوان یک شهروند از زحمات بیدریغ آقای مقصودی و از ایده بسیار زیبای ایشان در نصب المانهای سطح سبزوار در نوروز 92 صمیمانه سپاسگزارم /آقای مقصودی عزیز خدا قوت رنگ و روی دیار سربداران در بهار امسال به لطف و همت شما و همکاران محترمتان شادمانه و بهاری شد دلهایتان بهاری و شکوفه های لبخند بر لبانتان هویدا /خسته نباشید .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما