ایجاد دومین فرهنگسرا و رشد400درصدی بودجه در زنجان

فاصله ی بحث برانگیز بودجه فرهنگی در شهرداری زنجان و سبزوار

اینکه زنجان و سبزوار از نظر جمعیتی و فضای شهری چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند را به سهولت می توان دریافت و به راحتی تشخیص داد که از نظر جمعیتی فاصله ی آنچنانی ندارند اما چرا در سیاست گذاری های فرهنگی، اجتماعی و هنری فاصله ای فاحش و بسیار بحث برانگیز بین عملکرد دو شهرداری وجود دارد با هیچ معیاری نمی توان اندازه گرفت واپسگرایی شهرداری سبزوار به عهد قجری با وجود شورای شهری فرهنگی و شهرداری جوان که انتظارات بالایی را سبب شده است بر آلام های فرهنگی می افزاید چرا گه مرگ فرهنگ، اجتماع و هنر را در این سال ها شاهد بوده ایم. اینک بدون هیچ تکلمه ای دیگر به گفته های رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان دردو مقطع می پردازیم که حکایت از ایجاد فرهنگسراهای وابسته به شهرداری و حمایت از فرهنگسراهای بخش خصوصی دارد.

 

  •  شهرداری زنجان و افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه سال آینده سازمان

مریم شعبانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در زنجان اظهار کرد: در بودجه سال آینده  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان رقمی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد و امید داریم با تصویب این میزان اعتبار شاهد پربارتر شدن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در شهر باشیم.

وی با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی عنوان کرد: باید قبول کنیم که زیرساخت‌های فرهنگی، یک بحث عمرانی است که در کنار آن این سازمان در بحث دکوراسیون داخلی و معماری فضاها با در نظر گرفتن بافت و هویت فرهنگی شهر ورود پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان اظهار امیدواری کرد: با رشد بودجه عمرانی حوزه فرهنگی شاهد فراهم شدن فضاهای خاص برای رونق فعالیت‌های هنرمندان زنجانی باشیم.

شعبانی با اشاره به فعالیت‌های ۳ ماهه در این سمت تأکید کرد: در این مدت در حوزه فرهنگی نمی‌توان معجزه خلق کرد و اعتقاد دارم برای توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهر باید شاهد همکاری و مشارکت سایر ارگان‌ها، تشکل‌ها و فعالان فرهنگی و هنری  باشیم.

وی با تأکید بر زمان‌بر بودن شروع هر نوع حرکتی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان یادآور‌ شد: برای رشد روزافزون فعالیت‌ها در شهر نباید انتظار انجام امور در کوتاه‌مدت را داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان درباره فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی در شهر بیان کرد: جلسات متعددی بین شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در رابطه با شناسایی بناهای تاریخی و قدیمی شهر برگزار و مقرر شد در راستای توسعه فضاهای فرهنگی در شهر ۳ بنا به شکل استیجاری بلندمدت به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری واگذار شود.

شعبانی، راه‌اندازی فرهنگ‌سرای خصوصی در شهرک کارمندان با مجوز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را یادآور شد و ادامه داد: همچنین با تحویل ارگ زنگان در منطقه سبزه‌میدان و تخصیص فضاها برای تالار و گالری و سایر فضاها شاهد تحول در حوزه فرهنگی و هنری شهر خواهیم بود.

 

  • فرهنگسرای «ارگ زنگان» با کاربری فرهنگی شروع به کار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان مریم شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی، از بهره برداری ۱۲ حجره فرهنگ سرای «ارگ زنگان» در آغازین روزهای سال ۹۸ خبر دادو افزود: سازمان فرهنگی شهرداری طی امضاء قرارداد به هنرمندان جهت آشنایی مسافران با صنایع دستی زنجان و رونق فرهنگی این بنا فعالیت خود را شروع کرد.

مریم شعبانی گفت:در ایام عیدغرفه های،قلم زنی،مسگری،منبت،فرش های دستبافت،نقاش سیاه قلم، نقاشی رنگ روغن،دست سازه های هنرهای تجسمی،چاقو،راهنمای گردشگری و نقاشی کودک را در فرهنگ سرای «ارگ زنگان»برای بازدید عموم دایر کرده ایم.

شعبانی، دلیل آغاز به کار زیر زمین وطبقه فوقانی فرهنگ سرا ی «ارگ زنگان»را پیش از اتمام پروژه، به خاطر واقع شدن بنادر قلب شهر دانست و افزود: خالی بودن این مجموعه در روزهایی که شهربا حضور توریست روبروست صورت خوشایندی نداشت بر این اساس سازمان فرهنگی شهرداری با مستقر کردن صنعتگران صنایع مختلف سعی کرداین مجموعه تا زمان افتتاح کاربری فرهنگی خود را باز یابد.

وی گفت : درابتدا تمام سعی خود را جهت آشنایی مسافران با صنایع دستی زنجان به کار گرفته ایم وامیدواریم این اقدام در سالهای بعد سود آوری اقتصادی برای هنرمندان شهر به دنبال داشته باشد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما