ضرورت توجه به زیرساخت ها برای تداوم قهرمانی های ورزشی سبزوار

صفحه متعلق به هواداران باشگاه ثامن الحجج سبزوار در شبکه اجتماعی فیسبوک ، اخیراً اقدام به انتشار تصویری  مربوط به قهرمانی های جدید تیم های متعلق به این باشگاه در سطح کشور و آسیا کرده و در توضیحات این عکس به سه قهرمانی سبزوار در سال جاری اشاره کرده و برای کسب 2 قهرمانی دیگر در هندبال آقایان نیز ابراز امیدواری نموده است. (منبع)

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، موفقیت های ورزشی سبزوار در چند سال گذشته نام این شهر را معمولا در صدر اخبار ورزشی استان خراسان رضوی و در متن اکثر اخبار ورزشی رسانه های ملی قرار داده است.

البته شهرت و جایگاه ممتاز ورزشی سبزوار در سطح کشور فقط مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه این شهر از چنددهه قبل در بعضی رشته های ورزشی به ویژه هندبال در سطح کشور درخشیده بود و از همین رو به مهد هندبال ایران معروف شد.

اما با وجود پیشینه تاریخی درخشش سبزوار در زمینه ورزشی ، در سه سال اخیر با ورود باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج به عرصه ورزشی دیار سربداران این موفقیت ها در رشته های مختلف کشتی ، والیبال و هندبال به اوج خود رسید.

به دلیل همین ظرفیت های ورزشی در شهر سبزوار است که در سال های اخیر بزرگترین سالن هندبال کشور با ظرفیت 2500 نفر تماشاچی در مجموعه ورزشی سربداران سبزوار ساخته و افتتاح شد(منبع1) ، (منبع2) و درخواست احداث سالن 7000نفری هندبال نیز با وزیر وقت ورزش و جوانان کشور در میان گذاشته شد. (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) و نیز  پروژه ساخت ورزشگاه سربداران با استادیوم 15 هزارنفری فوتبال که فقط در شهرهای مراکز استان ها و چند شهر با اهمیت  کشور نظیر کاشان برنامه ریزی شده ، در سبزوار نیز به اجرا درآمد. هرچند متأسفانه این پروژه  تا کنون در پیچ و خم وعده و عیدهای مسؤولان ، گیرافتاده و تا به امروز علی رغم وعده های فراوان  ، خبری از افتتاح آن نیست.

وبسایت پرمخاطب تابناک به نقل از روزنامه تهران امروز درباره ورزشگاه 15 هزارنفری سبزوار نوشته است:
انتخاب همزمان سبزوار و كاشان براي احداث ورزشگاه‌هاي 15 هزار نفري دركنار مراكز استان‌هايي نظير اراك، قم، كرمانشاه، ساري، همدان، زنجان، بجنورد، بيرجند، سنندج، ايلام، رشت، زاهدان، بوشهر، كرمان، يزد و... بي‌شك به دليل اهميت‌هاي خاص ورزشي، اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي اين شهرها در مناطق مختلف كشور است. ورزشگاه 15 هزار نفري سبزوار به‌عنوان بزرگ‌ترين ورزشگاه خراسان رضوي پس از ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد، يكي از نيازهاي ضروري اين شهرستان است كه مي‌بايست مورد توجه جدي مسئولان و نمايندگان شهرستان، استان و البته مقامات بلندپايه دولت قرار گيرد. (منبع)

منابع بیشتر برای مطالعه درباره استادیوم 15 هزارنفری سبزوار: روی شماره ها کلیک کنید : (1) ، (2) ، (3)

با این حال ظرفیت های ورزشی سبزوار ، چیزی فراتر از امکانات و توجهاتی است که دولتمردان در اختیار این بخش قرار می دهند.

به طوری که روزنامه تهران امروز در ماه های گذشته در توصیف ظرفیت های ورزشی سبزوار چنین نوشته است: ديار سربداران تنها به سرزمين مرداني خلاصه نمي‌شود كه تاريخ را رغم زده‌اند. اين مردان مانند ديگر مردان ايران قهرمان‌ساز عرصه‌هاي مختلف كشورند. ورزش نيز از مهم‌ترين عرصه‌هاي بروز استعدادهاي انساني است و همواره راهي است كه هيجان‌هاي مردم گوشه گوشه دنيا را به بهترين شكل معنا مي‌بخشد و تخليه مي‌كند (منبع).

  و شاهد درستی این ادعا آن است که تیم های ورزشی این شهر (با ورزشکاران بومی یا غیربومی) فقط در طول سال جاری ، موفق به کسب چند مقام قهرمانی  در رشته های مختلف شده اند تا نشان دهند که سبزوار استعدادهای منحصر به فرد خود را دارد.

اینک مجله اینترنتی اسرارنامه امیدوار است پس از کسب قهرمانی های ارزشمند ورزشکاران تیم های ثامن الحجج سبزوار در رشته های والیبال نشسته آقایان ، هندبال بانوان و کشتی آزاد ، بازهم با همت خود ورزشکاران و حمایت های موثر موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج ، شاهد کسب قهرمانی های بیشتری برای دیار سربداران در سال جاری و سال های آینده باشیم.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ورزش سبزوار امید تازه توسعه در غرب خراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما