آثار محمود دولت آبادی در صدر پرفروش های کتاب ایران و باز هم تلنگری بر همه غفلت های فرهنگی در سبزوار

 
امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
آثار محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری و آقای رمان ایران در صدر برترین های طرح تابستانه کتاب 98 در کل کشور قرار گرفت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر اساس اطلاعات منتشر شده در خبرگزاری ایرنا، 7 کتاب از مجموعه آثار دولت آبادی در طرح تابستانه کتاب امسال با فروش 1448 نسخه این فرزند شایسته دیار سربداران را در صدر فهرست پرفروش ترین نویسنده های ایرانی قرار داده است.  
 
همچنین بر اساس گزارش ایبنا، از بین کتاب های محمود دولت آبادی جای خالی سلوچ با 621 نسخه ، بیشترین میزان فروش را داشته است.
 
در بین نویسندگان خارجی نیز الیف شافاک نویسنده کتاب معروف «ملت عشق» با 2 اثر در صدر پرفروش ترین هاست.
 
آثار محمود دولت آبادی معمولا در همه سالهای گذشته جزء پرفروش های کتاب ایران بوده است که گزارش های مربوط به آن در آرشیو اسرارنامه موجود است.
 
با اینحال متأسفانه مسئولان فرهنگی سبزوار و نیز انجمن ها و تشکل های مردمی فرهنگی دیار سربداران تا کنون چندان که باید و شاید نخواسته یا نتوانسته اند ارتباط موثری با نویسنده برجسته همشهری خود که به طور کاملا محترمانه در داخل کشور زندگی کرده و آثارش با مجوز قانونی چاپ و منتشر می شوند، برقرار کنند و ضمن تجلیلی شایسته از مقام ادبی او بهره های فرهنگی لازم را نیز برای شهر سبزوار به دست آورند. 
 
به طور مثال محمود دولت آبادی با این جایگاه چشمگیری که طی سالهای متوالی در بازار کتاب ایران داشته و دارد، با یک برنامه ریزی صحیح و حساب شده، می تواند یکی از بهترین پتانسیل ها برای سبزوار در کسب عنوان پایتختی کتاب ایران باشد، ولی متاسفانه ما از او نیز مانند بسیاری دیگر از مفاخرمان همواره غفلت کرده ایم. 
 
همچنین اخیرا بحث نامگذاری یک خیابان در سبزوار به نام کلیدر معروف ترین رمان دولت آبادی در شورای شهر مطرح و مصوب شد که با اما و اگرهایی رو به رو گردید و اکنون بسیاری از فرهنگ دوستان و فرهیختگان سبزواری مشتاق اجرایی شدن هر چه زودتر این مصوبه شورای شهر هستند.
 
 اما دولت آبادی به هرحال در همه  این سالها در میان همه غفلت های ما، راه خود را رفته و در اوج درخشش قرار داشته و موفقیت و محبوبیت او خواه نا خواه افتخاری برای همه همشهریانش بوده و هست، اما میزان بهره برداری عملی ما سبزواری ها از ظرفیت های وجود چنین نخبگانی، به اندازه ظرف وجودی خودمان است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما