انتخابات مجلس شورای اسلامی در سبزوار / تهدید ها و فرصت ها

قسمت اول

انتخاب همیشه مفهوم مهم و حساسی بوده است. به خصوص وقتی که این انتخاب قرار باشد در سطح کلی جامعه و پیرامون موضوع مهمی چون قانون گذاری برگزار شود. درحال حاضر نیز ایران اسلامی ما در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار دارد. انتخاب حدود 300 نماینده که باید برای چهار سال وظیفه خطیر قانون گذاری کشور و نظارت بر اجرای درست قانون را به عهده بگیرند.
آن هم انتخاباتی که به قول برخی تحلیل گران سیاسی با تمامی انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون برابری می کند. اهمیت  مضاعف انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بدان جهت است که دو سال بعد از ماجرای عبرت انگیز فتنه 88 رخ می دهد . فتنه ای که سعی داشت با زیر سئوال بردن یکی از انتخابات های آزاد و سالم جمهوری اسلامی تمام ارکان نظام مقدس را زیر سئوال ببرد ، اما هدایت های موثر رهبر معظم انقلاب و بصیرت دینی و سیاسی ملت غیور ایران این نیت شوم فتنه گران را در آن سال با شکستی سخت مواجه کرد.
لیکن عنادورزان و دشمنان این آب و خاک کهن هربار سعی می کنند  به شکلی هدف شوم خود را دنبال کنند. لذا این بار نیز که نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی شده ایم از مدت ها قبل عده ای از بی خردان آگاهانه و نا آگاهانه به پیروی از رفتارهای جریان فتنه یا انحرافی مشغول شده اند.
به گونه ای که در همین شهر و دیار خودمان دارالمومنین سبزوار به خوبی رد پای این گروه را می توان پیدا کرد. عده ای که به اشکال مختلف و حتی گاهی به ظاهر در لباس دلسوزی برای مردم سعی می کنند در واقع فضای آشوب و بدبینی و دلسردی مردم را فراهم آورند.
تکنیک هایی که فتنه گران برای موفقیت هدف های خود در نظر می گیرند برخی قابل استفاده در تمام کشور بوده و برخی متناسب با یک حوزه خاص انتخاباتی است که در این مقاله هریک به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند :
1-    حمله به اصل نظام مقدس اسلامی با زیر سئوال بردن نهادها و اقدامات قانونی وابسته به حکومت: این یکی از تکنیک های رایجی است که معمولاً در ایام هر انتخاباتی توسط دشمنان نظام و در تمام کشور مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه ی واضح این موضوع را در جریان ردصلاحیت شدن تعدادی از نامزدهای ثبت نامی برای انتخابات مجلس نهم ، می توان مشاهده کرد. که عده ای به نوعی سعی می کنند آن را به برخی مسئولین محلی نسبت دهند . درحالی که تأیید و رد صلاحیت نامزدها در هیچ انتخاباتی به عهده مقامات اجرایی محلی نیست و این کار زیر نظر نیروهای معتمد شورای نگهبان قانون اساسی صورت می گیرد چنانکه (طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان بر عهده شورای نگهبان است که به موجب آن نسبت به تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات به تشخیص خود اقدام می نماید.)
 در نتیجه دشمنان مردم و نظام اسلامی این بار نیز با زیرسئوال بردن وظیفه تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و آلوده دانستن آن به غرض ورزی های سیاسی و اعمال نفوذ مقامات اجرایی و ذینفع محلی در واقع سعی دارند به پیروی از جریان شکست خورده فتنه صحت و سلامت فعالیت شورای نگهبان قانون اساسی را به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه قرار دهند. نمونه های علنی و بارز این گونه حرکات در رسانه های سرشناس بیگانه نظیر BBC  فارسی و دیگر همدستان رسانه ایش مشاهده می شود. که به صورتی واضح همواره دست به چنین اقداماتی علیه نظام اسلامی زده اند. و توانسته اند در داخل کشور هم عده کمی از ساده لوحان را به دام خود بیاندازند و به پیروی از رفتارهای خود وادارند.

 
2-    به هم زدن اتحاد و برابری و برادری شهرهای همسایه : عده ای دیگر از کوتاه فکران یا بدخواهان مردم سعی می کنند با برانگیختن حساسیت های قومی ، مردم مناطق و شهر و روستاهای گوناگون را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
 این هدف نیز در همه کشور دنبال می شود اما در هر شهر و منطقه ای شکل های مختلف به خود می گیرد. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب این موضوع بدین شکل مطرح می شود که سعی می کنند چنین وانمود کنند که منافع مردم نقاط مختلف سرزمین سربداران از یکدیگر جدا و حتی در مقابل یکدیگر قرار دارد. به عنوان مثال به از زبان ها یا وبسایت های وابسته این جریان دائماً این گونه تفکرات منتشر می شود که :رودابی ها ، داورزنی ها ، جغتایی ها ، خوشابی  ها و ...این دور به  این فکر افتاده اند که نماینده ای که زادگاهش منطقه جوین باشد را انتخاب نکنند چرا که در دوره های گذشته نمایندگانی که از این ناحیه انتخاب می شدند تمامی امکانات صنعتی ، دانشگاهی ، جاده ای ، بهداشتی و ... را فقط به جوین می بردند وانگار فراموش می کردند که مردمان بقیه نقاط هم نیازها و انتظاراتی دارند. به طوری که حتی منطقه جغتای که همسایه نزدیک و هم فرهنگ جوین محسوب می شد از اکثر خدمات و تسهیلات محروم مانده بود.
 همین عده بر همین اساس به عنوان مثال سعی می کنند وانمود کنند همه داورزنی ها باید دراطراف فلان نامزد که اصالت داورزنی دارد ، جمع شوند ، همه سبزواری ها فلان نامزد انتخاباتی را ترجیح می دهند که  سبزواری است  یا همه خوشابی  ها به دنبال نامزدهایی هستند که بتوانند برای خوشاب بیشترین کار را انجام دهند.
 اگر خدای ناکرده اینگونه انتخاب های قومی و قبیله ای در انتخابات ملاک عمل قرار گیرند شکست بزرگی پیش روی اکثریت مردم خواهد بود. چرا که در سرزمین پرافتخارسربداران 4 شهرستان سبزوار ، خوشاب ، جغتای و جوین و 10 بخش مرکزی سبزوار ،مرکزی جوین ، مرکزی خوشاب ، مرکزی جغتای ، داورزن ، ششتمد ، روداب ،  هلالی جغتای ، مشکان خوشاب و عطاملک جوین وجود دارد. این درحالی است که برای همه این بخش و شهرها دو نماینده انتخاب خواهند شد. حالا اگر ملاک مردم این مناطق انتخاب نماینده ای از قوم وقبیله خود باشد ، نتیجه هرچه بشود به این معنی است که مردمان 8 یا 9 مورد از بخش ها در انتخابات شکست خواهند خورد.و این یعنی قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر .
اما به شکر خدا و درسایه هدایت های موثررهبر معظم انقلاب مردم ما بیدار و آگاه هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که دشمنان مردم در لباس دلسوزی برای مردم آتش اختلافات قومی و قبیله ای را در میانشان برافروزند و از یادشان ببرند پیش از فارس وترک بودن ، پیش از شیعه و سنی بودن ، پیش از سبزواری و جغتایی بودن ، پیش از جوینی و خوشابی بودن در ابتدا انسان هستند و یک افتخار مهم مشترکشان مسلمانی است.
ادامه دارد...
 

 
نظرت را بنویس
comments

این جورمطالب خیلی خوب است .ذهن مردم را باز و اگاه می کند تا در انتخابات های بعدی درست تصمیم بگیرند. اما متاسفانه دیگر ادامه ندادید و قسمت بد کار اینجاست.الان چرا قسمت بعدی این مطلب نیست؟

شایسته سالاری

از دست شما ها با این بحث های قومیتی تون. همین بحث هاست که در یکی دو دهه اخیر یک عده از کوتاه فکران رو در منطقه ما به جون هم انداخته. اخه واقعاً هرچی به شما بگن بابا ملاک شایستگی است باز حرف خودتون رو می زنید. واقعاً که ... دو دهه مردم مردم جوین همین فکر ها رو کردن که فقط براساس احساسات قومی نماینده انتخاب کردن و باعث شدن تمام منطقه از پیشرفت عقب بمونه. حتی جوین هم در دوره نمایندگان جوینی شهرستان نشد. و صنعت و اقتصاد سبزوار ، خوشاب ، جغتای ، داورزن ، ششتمد و روداب از شهرهای همجوارش این همه عقب موند.تازه خود جوین هم که از لحاظ صنعتی پیشرفت کرد باز به نیشابور که نرسید هیچ به اسفراین و کاشمر هم نرسید. حالا این مرض قومیت گرایی بیهوده داره به بعضی ازشما خوشابی ها هم سرایت می کنه؟ اما فراموش نکنید اگر مبنا شایسته سالاری باشه همه جا پیشرفت می کنن. همین دوره که خوشاب شهرستان شد ، یا وزیر بهداشت به اونجا اومد هیچ کدوم از نماینده ها خوشابی نبود. پس به فکر شایسته سالاری باشید ، نه قومیت گرایی

نصر

خوشاب فقط یک نامزد درست وحسابی انتخاباتی دارد و آن نصرآبادی است. شما هم الکی دم از اتتحاد و همدلی مناطق نزنید.شما اینطوری میگید که نماینده های خودتون رأی بیارن. تک رأی نصرآبادی ok

roli

جوین وجغتای و خوشاب وهرجا که بعد ها شهرستان بشوند میدانند پاره تن سربداران هستند

ایمان بیاوریم به آغاز فصل سبز

بابا باید یک نفری رو بفرستن مجلس که راه و چاه امور رو بلد باشه. مجلس براش جایی نباشه بخواد نامی و نشونی کسب کنه. این ویژگی الآن فقط توی یکی از کاندیداها هست. اون یک نفرم اسمش رو نمی برم .اما دیگه همه می دونن کیه! خداییش وجهه این کار رو داره. آرامش متانت ، صبر و تجربه هرچی فکرش رو بکنی این نامزد داره... شما فکر می کنید منظورم کیه ؟ . . . . آره دقیقاً درست حدس زدید خود خودشه . آقای ...

سرزمین سربداران

انشاالله بهترین ها راهی مجلس بشوند

18/11/90

اما بعضی ها سعی می کنند همین اختلافات قومی و قبیله ای رو زیاد کنن و اگر نیست به وجود بیارن. حالا خداییش بعضی از مردم حق دارن قومی فکر کنن. شما نگاه کنید دوره های قبل که نماینده ها جوینی بودن هیچ کاری برای روداب نکردند. اما واقعاً با توجه به اینکه بخش زیاد داریم واقعاً باید براساس منطقه و بخش انتخاب نکنیم. بهترین نماینده نماینده همگانی ا ست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما